دولت فدرال در لایحه جدید سیستم وثیقه سخت تری را پیشنهاد می کند

دولت فدرال در حال پیشنهاد تغییراتی در سیستم وثیقه کشور است که آزادی با وثیقه را برای کسانی که متهم به برخی جرایم هستند دشوارتر می کند.

لایحه C-48 قانون کیفری را اصلاح می کند تا کسانی که متهم به جرم خشونت آمیز جدی شامل سلاح – یکی با حداکثر مجازات ده سال حبس – که در پنج سال گذشته به جرم مشابهی محکوم شده اند، با بار معکوس مواجه شوند. برای گرفتن وثیقه

«تعهد معکوس» به این معنی است که متهم باید نشان دهد که چرا باید آزاد شود به جای اینکه دادستان ثابت کند که باید پشت میله‌های زندان بمانند.

قانون پیشنهادی همچنین استفاده از مسئولیت معکوس را برای جرایم خشونت با سلاح گرم و شریک صمیمی گسترش می‌دهد و به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام تصمیم‌گیری برای وثیقه، امنیت جامعه و سابقه خشونت متهم را در نظر بگیرند.

دیوید لامتی وزیر دادگستری روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «هدف لایحه C-48 بهبود امنیت عمومی است.

«در عین حال، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این اصلاحات قانون، اوضاع را برای مردم بومی، سیاه‌پوستان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر که می‌دانیم بیش از حد در سیستم عدالت کیفری حضور دارند، بدتر نمی‌کند… من می‌دانم که این اولویت استان من است. و همتایان سرزمینی به اشتراک می گذارند.”

تماشا | اتاوا تغییراتی را در سیستم وثیقه پیشنهاد می کند:

اصلاحات پیشنهادی وثیقه، مجرمان مکرر خشن را هدف قرار می دهد

دولت قانون جدیدی را پیشنهاد کرده است که می‌گوید اعطای وثیقه را برای افراد خشن و مکرر سخت‌تر می‌کند، اما زندگی را برای گروه‌های آسیب‌پذیر سخت‌تر نمی‌کند.

لامتی این قانون را صبح سه شنبه در مجلس عوام معرفی کرد.

این لایحه پاسخ دولت فدرال به روسای پلیس، نخست وزیران و نمایندگان محافظه کار است که برای قوانین سختگیرانه تر وثیقه تلاش می کنند.

لامتی گفت که تغییرات پیشنهادی نتیجه رایزنی‌های اوایل سال جاری با نخست‌وزیر، مجری قانون و سایر ذینفعان است.

سیستم وثیقه کانادا پس از Const مورد بررسی شدید قرار گرفت. گرزگورز (گرگ) پیرزچالا از پلیس استان انتاریو اواخر سال گذشته کشته شد. رندال مک کنزی، یکی از دو مظنون قتل، به اتهام حمله و اسلحه به قید وثیقه آزاد شد و همچنین حکم بازداشت او را صادر کرد. موج فزاینده ای از جنایات خشونت آمیز نیز سیستم عدالت کیفری کانادا را مورد توجه قرار داده است.

OPP Const.  گرزگورز پیرزچال با اسب.
OPP Const. گرزگورز پیرزچالا از بخش شهرستان هالدیمند در عکسی که توسط شش ملت رودخانه بزرگ به اشتراک گذاشته شده است. قتل پیرزچالا در دسامبر 2022، سیستم وثیقه کانادا را مورد بررسی قرار داد. (OPP منطقه غرب)

مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی گفت که سیستم وثیقه نیاز به تغییراتی دارد.

او در کنفرانس خبری گفت: «ما باید سیستم وثیقه خود را تقویت کنیم تا جوامع را ایمن تر نگه داریم.

برای کارگرانی که سوار اتوبوس یا مترو می شوند، برای والدینی که فرزندان خود را به مدرسه می فرستند، برای خانواده هایی که قصد پیاده روی در محله خود را دارند، این قانون در مورد آنها و در واقع همه کانادایی ها است تا بتوانیم آنها را ایمن نگه داریم.

دولت لایحه قبلی اصلاح وثیقه، لایحه C-75 را در سال 2019 تصویب کرد. در این لایحه آمده بود که قضات باید هنگام تصمیم گیری در مورد وثیقه “شرایط متهمان بومی” و “متهمانی که به جمعیت آسیب پذیری تعلق دارند که بیش از حد نمایندگی می شوند” توجه ویژه ای داشته باشند. در نظام عدالت کیفری».

لامتی گفت که امیدوار است الزامات جدید که دادگاه ها ایمنی جامعه و خشونت گذشته متهم را در نظر بگیرند، جرم را سرکوب کند.

لامتی گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به دادگاه‌ها پیام می‌دهیم، ما به دادستان‌های سلطنتی پیام می‌دهیم که اگر فردی سابقه خشونت داشته باشد، نباید با وثیقه آزاد شود.»

بر اساس گزارش سالانه اصلاحات و آزادی مشروط سازمان ایمنی عمومی کانادا، در سال 2020-21، مجرمان بومی 27 درصد از کل جمعیت مجرم را تشکیل می دادند. سرشماری سال 2021 گزارش داد که بومیان پنج درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دهند.

این لایحه برای جرایم نگهداری غیرقانونی سلاح گرم ممنوع یا محدود شده، شکستن و ورود برای سرقت اسلحه، سرقت برای سرقت اسلحه گرم و ساخت اسلحه گرم، مسئولیت معکوس ایجاد می کند.

لایحه قبلی، C-75، مسئولیت معکوس را برای کسانی که قبلاً به خاطر جرمی که شامل خشونت شریک جنسی صمیمی است، محکوم شده بود، وضع کرد. C-48 مسئولیت معکوس را گسترش می دهد و شامل کسانی می شود که به اتهام خشونت شریک جنسی از خدمت مرخص شده اند.

لامتی گفت که امیدوار است همه احزاب و قانونگذاران از این قانون حمایت کنند.

او گفت: “این مهم است که این لایحه به سرعت در پارلمان راه یابد. من کاملاً امیدوارم که این لایحه با اتفاق آرا موافقت کند.”

کانادایی‌ها از ما انتظار دارند که عمل کنیم و من به دوستانم در مجلس و سنا اعتماد دارم که دقیقاً به همین شکل به مسائل نگاه می‌کنند.»

منشور حقوق و آزادی‌ها تضمین می‌کند که هر کسی که متهم به جرم باشد، بدون دلیل موجه از وثیقه معقول محروم نخواهد شد.

لامتی گفت که مطمئن است تغییرات پیشنهادی با منشور مطابقت دارد.

پویلیور قبض وثیقه را محکوم می کند

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، گفت که اصلاحات پیشنهادی برای وثیقه به اندازه کافی پیش نمی‌رود.

پویلیور خاطرنشان کرد که مک کنزی به قید وثیقه آزاد شد. مک‌کنزی بومی است و قاضی هنگام اعطای وثیقه، سوابق او را در نظر گرفت.

پویلیور در یک کنفرانس خبری گفت: «امروز، لیبرال‌ها اقداماتی را به قید وثیقه اعلام کردند که به آزادی همان قاتلی که پاسبان پیرزچالا را کشت، ادامه می‌داد.

“این لایحه میله را بالا نمی برد. به سادگی میله های پایینی را در زیر میله ای که از قبل وجود دارد قرار می دهد. به عبارت دیگر، [McKenzie] توسط این رژیم آزاد می شد.»

پویلیور گفت که او می‌خواهد سیستم وثیقه‌ای را ببیند که تضمین کند مجرمان خشونت‌آمیز مکرر در پشت میله‌های زندان نگهداری می‌شوند.

او گفت: «یک دولت محافظه کار عقل سلیم، دستگیری و رها کردن ترودو را معکوس خواهد کرد.

ما قوانینی را وضع خواهیم کرد که متخلفان مکرر خشونت آمیز را که به تازگی به خاطر خشونت دستگیر شده اند، ملزم می کند تا زمانی که محاکمه آنها به پایان برسد و حکم آنها کامل شود، پشت میله های زندان بمانند، نه با وثیقه.

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، در هنگام صحبت با خبرنگاران پس از ارائه طرح بودجه فدرال در مجلس عوام در پارلمان هیل در اتاوا، در روز سه‌شنبه، 28 مارس 2023، عینک خود را تنظیم می‌کند.
رهبر محافظه‌کار، پیر پویلیور، روز سه‌شنبه، 28 مارس 2023، در مجلس عوام در پارلمان هیل در اتاوا با خبرنگاران صحبت می‌کند. پویلیور روز سه‌شنبه گفت که او می‌خواهد شاهد تغییراتی در قید وثیقه باشد که تضمین کند به جنایتکاران خشونت‌آمیز مکرر وثیقه داده نمی‌شود. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

راکل دانچو، منتقد محافظه‌کار امنیت عمومی، به این سوال پاسخ نداد که آیا یک دولت محافظه‌کار مقرراتی را که دادگاه‌ها باید پیشینه بومی را هنگام تصمیم‌گیری در مورد وثیقه در نظر بگیرند، لغو می‌کند یا خیر.

اما پولیور گفت که آزادی جنایتکاران خشن تأثیر نامتناسبی بر جوامع بومی دارد.

پویلیور گفت: “نمی دانم چرا جاستین ترودو به قربانیان بومی جنایت علاقه ای ندارد.”

یکی از مقامات وزارت دادگستری در جلسه ای سه شنبه گفت که بخشی از لایحه جدید که دادگاه ها را ملزم می کند سابقه جنایی خشونت آمیز گذشته و ایمنی جامعه را در نظر بگیرند، تا حدی به دلیل مطالبات جوامع دورافتاده و شمالی در طول رایزنی ها آورده شده است.

انجمن پلیس کانادا (CPA) از تغییرات پیشنهادی استقبال کرد.

تام استاماتاکیس، رئیس CPA، گفت: «کارکنان مجری قانون در خط مقدم از دولت خواسته‌اند تا گام‌های مشخصی برای رسیدگی به تعداد کمی از مجرمان مکرر خشونت‌آمیز که مرتکب تعداد نامتناسبی از جرایم می‌شوند که ایمنی جوامع ما را به خطر می‌اندازد، بردارد.» در یک بیانیه.

ما از اینکه وزیر لامتی و وزیر مندیچینو با ذینفعان همکاری کردند و این قانون عقل سلیم را معرفی کردند که به نگرانی‌هایی که اعضای ما مطرح کرده‌اند پاسخ می‌دهد، قدردانی می‌کنیم.»

داگ داونی، دادستان کل انتاریو نیز از این لایحه تمجید کرد.

داونی گفت: «از طریق لایحه امروز (C-48)، دولت فدرال اصلاحات عقب افتاده وثیقه و خواسته های کلیدی دولت استانی را ارائه می کند. در یک توییت گفت.

من می‌خواهم شخصاً از وزیر لامتی برای مشارکت و حرکتش در گوش دادن به تماس‌های مردم این استان و اقدام مستقیم برای اطمینان از ماندن مجرمان خشونت‌آمیز و مکرر در پشت میله‌های زندان تشکر کنم.»