دولت انتاریو می گوید نهنگ بلوگا و دلفین پوزه بطری در مارینلند می میرند

به گفته وزارت دادگستری انتاریو، یک نهنگ بلوگا و یک دلفین پوزه بطری در مارینلند در آبشار نیاگارا جان خود را از دست دادند.

Marineland به سؤالات CBC پاسخ نداده است، اما برنت راس سخنگوی وزارتخانه در ایمیلی گفت که Marineland به خدمات رفاهی حیوانات (AWS) توصیه کرده است که کالبدگشایی هر دو حیوان توسط متخصصان انجام شده است.

این نشان دهنده سه مرگ گزارش شده حیوانات دریایی در این پارک موضوعی در دو ماه است.

کیسکا، آخرین نهنگ قاتل اسیر در کانادا، در ماه مارس مرد.

این مرگ و میر باعث نگرانی گروه های حقوق حیوانات و فعالان شده است.

فیل دمرز، مربی سابق مارین لند که به افشاگر تبدیل شده است، گفت: «این چیزی است که نیاز به مداخله فوری دارد.

فراخوان ها برای نظارت و شفافیت بیشتر افزایش می یابد

میشل همرز، مدیر کمپین حیات وحش حفاظت از حیوانات جهانی، در بیانیه ای ایمیلی گفت که باید شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتری وجود داشته باشد.

هامرز گفت: «این پرسش‌های زیادی را در مورد وضعیت مراقبت ایجاد می‌کند و نگرانی‌های جاری در مورد رفاه بقیه حیوانات در این مرکز را تقویت می‌کند.

هامر گفت که استان باید تحقیقاتی را در مورد مرگ و میر حیوانات و شرایط موجود در این مرکز آغاز کند.

ما از مایکل کرنزر، وکیل کل انتاریو می‌خواهیم تا قوانین و مقررات قوی‌تری را برای محافظت از سلامت و رفاه حیوانات باقی‌مانده در مارین‌لند و سایر باغ‌وحش‌ها و تأسیسات تحت نظارت در سراسر انتاریو اجرا کند، قبل از اینکه حیوانات بیشتری آسیب ببینند و کسی صدمه ببیند.»

راس گفت AWS “به انجام بازرسی های انطباق” در پارک ادامه می دهد تا “تعیین کند که آیا استانداردهای مراقبت رعایت شده اند یا خیر.”

او با اشاره به زمانی که وزارتخانه قبلاً به Marineland دستور داده بود تا یک سیستم آب خراب در حال خروج را تعمیر کند، گفت: «AWS در صدور دستورات دریغ نخواهد کرد اگر Marineland با تمام قوانین، مقررات و استانداردهای مراقبت در مورد رفاه حیوانات مطابقت نداشته باشد. حیوانات در مضیقه

مارینلند به این دستور اعتراض کرد و مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است.

راس گفت: “با توجه به بازرسی های مداوم توسط خدمات رفاه حیوانات، این وزارتخانه نمی تواند جزئیات بیشتری ارائه دهد.”

دمرز گفت که او معتقد نیست پارک باید بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

او گفت: “من از ذهنم خارج شده است. هیچ پاسخگویی وجود ندارد.”، وی افزود که او و سایر فعالان تظاهراتی را در 20 می در خارج از مارین لند رهبری خواهند کرد.

Marineland در سال های اخیر به دلیل رفتار ادعایی خود با حیوانات مورد بررسی قرار گرفته است.

Animal Justice در ژوئیه 2021 یک شکایت حقوقی علیه رفتار مارینلند با کیسکا ارائه کرد و آن را به نقض قانون از طریق برآورده نکردن نیازهای جسمی و روحی خود متهم کرد.

این شکایت به دنبال ویدیوهای ارسال شده توسط Demers بود که به نظر می رسید Kiska را نشان می دهد که بی حال و آرام حرکت می کند.

بعداً در همان سال، پس از آن که Animal Justice شکایت دیگری مبنی بر اینکه دلفین ها علیرغم ممنوعیت ملی مجبور به اجرای برنامه سرگرمی شده اند، به مارینلند متهم شد.

این اتهامات در دسامبر 2022 باقی ماندند.