دفتر رقابت کانادا از Cineplex به دلیل تبلیغات گمراه کننده قیمت بلیت شکایت کرد.

این آژانس روز پنجشنبه گفت که دفتر رقابت می گوید از Cineplex به دلیل تبلیغات گمراه کننده قیمت بلیت شکایت می کند.

این دفتر در یک بیانیه رسانه ای در روز پنجشنبه ادعا کرد که Cineplex با اضافه کردن هزینه ای که قیمت بلیط های خریداری شده آنلاین خود را افزایش می دهد، قانون را زیر پا می گذارد.

این می گوید که یک تحقیق نشان می دهد که مصرف کنندگان نمی توانند بلیط را به صورت آنلاین با قیمت های اعلام شده خریداری کنند زیرا هزینه اجباری اضافی 1.50 دلار برای رزرو آنلاین وجود دارد.

این دفتر ادعا می کند که این نمونه ای از قیمت گذاری قطره ای گمراه کننده است که به عنوان هزینه ناخواسته نیز شناخته می شود. اشاره می کند که اصلاحات اخیر در قانون رقابت به صراحت قیمت گذاری قطره ای را به عنوان یک رویه تجاری مضر به رسمیت می شناسد.

این بیانیه می‌گوید که هرگونه هزینه یا هزینه ثابت اضافی طبق قانون نادرست یا گمراه‌کننده است، مگر اینکه توسط دولت اعمال شود، مانند مالیات بر فروش.

تماشا | سرکوب هزینه های پنهان، توضیح داد:

سرکوب هزینه های پنهان در خریدهای شما، توضیح داده شد | در مورد آن

دولت‌های کانادا و ایالات متحده می‌گویند که «هزینه‌های ناخواسته» یا هزینه‌های پنهان در کنسرت‌ها و سایر خرید بلیت‌ها سرکوب می‌شود. Lauren Bird، تهیه‌کننده آن، به دلیل وجود این هزینه‌ها و خلاص شدن از شر آن‌ها بسیار سخت است.

Cineplex هزینه رزرو آنلاین را در ژوئن گذشته اعلام کرد. در این بیانیه آمده است که اعضای Scene Plus Rewards یک دلار کاهش به ازای هر بلیط خریداری شده آنلاین پرداخت خواهند کرد، در حالی که اعضای CineClub، برنامه اشتراک ماهانه این شرکت، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

این شرکت در آن زمان اعلام کرد که به دنبال “سرمایه گذاری بیشتر و توسعه زیرساخت دیجیتال ما” از جمله ارتقاء وب سایت است.

این دفتر ادعا کرد که Cineplex از زمان معرفی خود درآمد قابل توجهی از این هزینه ایجاد کرده است. این شرکت اعلام کرد که درخواستی را به دادگاه رقابت ارسال کرده است و به دنبال آن است که Cineplex از تبلیغات فریبنده، پرداخت جریمه و “بازپرداخت” به مشتریان آسیب دیده جلوگیری کند.

متیو بوسول، کمیسر رقابت، در این انتشار گفت: “مصرف‌کنندگان انتظار دارند قیمت اعلام شده را بپردازند. ما علیه Cineplex اقدام می‌کنیم زیرا تاکتیک‌های گمراه‌کننده مانند قیمت‌گذاری قطره‌ای فقط برای فریب دادن و آسیب رساندن به مصرف‌کنندگان عمل می‌کنند.”

ردیف صندلی های یک سالن سینما
Cineplex اولین بار در ژوئن گذشته هزینه رزرو آنلاین را اعلام کرد. (جین رابرتسون/سی بی سی)

او گفت: «سال‌ها است که ما از کسب‌وکارها، از جمله فروشندگان بلیت‌فروشی، خواسته‌ایم تا قیمت کامل محصولات خود را از قبل به نمایش بگذارند.

به همه کسب و کارها یادآوری می کنم که ادعاهای قیمت گذاری خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که مصرف کنندگان را گمراه نمی کنند.

Cineplex بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.