دانش آموزان می گویند اطلاعات نادرست در فضای مجازی فراوان است. کارشناسان می گویند تفکر انتقادی به آنها کمک می کند تا آن را هدایت کنند

به گفته آینارا آلین 13 ساله، چه بچه‌های جوان در حال تماشای ویدیوهای یوتیوب باشند، چه بزرگ‌ترها که برای بازی‌ها وارد می‌شوند یا نوجوانانی که در TikTok پیمایش می‌کنند، دانش‌آموزان امروزی با انواع محتوای آنلاین مواجه می‌شوند و اغلب آن را به سادگی به عنوان حقیقت می‌پذیرند.

“من فکر نمی کنم [younger kids] واقعاً تفاوت بین اطلاعات نادرست، اطلاعات نادرست و اخبار واقعی را می دانید … اینها فقط چیزهایی است که مردم می گویند. شما واقعا نمی دانید که افراد می توانند برنامه های پنهان داشته باشند یا چیزهای مختلف را اشتباه تفسیر کنند.”

این بخشی از این است که چرا نوجوان به یکی از موج رو به رشد ابتکارات پیوسته است که امیدوار است سواد دیجیتالی و مهارت‌های تفکر انتقادی دانش‌آموزان را تقویت کند، بنابراین بهتر می‌توانند تشخیص دهند که چه چیزی در میان طوفان حقایق و اطلاعات نادرست در فضاهای پر هرج و مرج آنلاینی که در حال پرواز هستند. در حال پیمایش

17 گفت: “به عنوان افراد جوان تر به استفاده از رسانه های اجتماعی، چیزهایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت و تیک تاک عادت کرده ایم، و انتشار اطلاعات نادرست در این برنامه ها بسیار آسان است – و حتی اطلاعات نادرست، جایی که شخصی به طور هدفمند می خواهد اطلاعات اشتباه را منتشر کند.” -آرجون رام سال آخر دبیرستان.

این بسیار مهم است که بچه‌های امروزی بفهمند و بفهمند چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست.»

تماشا | این بازی ویدیویی به کودکان در مورد اطلاعات نادرست آنلاین آموزش می‌دهد:

این بازی ویدیویی بچه‌ها را در فضای آنلاین آگاه‌تر می‌کند

CBC News Kids یک بازی ویدیویی ایجاد کرده است که فقط برای سرگرمی نیست، بلکه برای کمک به بچه ها در جهت یابی و تشخیص اطلاعات نادرست آنلاین طراحی شده است.

آلین و رام بخشی از گزارش 101: اطلاعات نادرست، یک ابتکار جدید CBC Kids News که برای آموزش دانش آموزان کلاس 4 تا 8 در مورد جدا کردن واقعیت از داستان، از طریق دنیای بازی های سه بعدی فوق العاده محبوب، بلوک، طراحی شده است. ماین کرافت. دنیای جدید که هفته گذشته راه اندازی شد، بازیکنان را به عنوان روزنامه نگاران نوظهور بررسی می کند که یک نکته داستانی را بررسی می کنند: تعطیلات تابستانی لغو شده است. بازیکنان باید منابع مختلف را بیابند و با آنها صحبت کنند، اطلاعات جمع آوری شده را تأیید کنند، حقیقت را تعیین کنند و از تحقیقات خود مقاله بنویسند.

رام گفت: «این بازی به بچه‌ها کمک می‌کند بفهمند که شما باید به آن اهمیت دهید و اینکه ردیابی اطلاعات شما از کجا سرچشمه می‌گیرد مهم است، و رمزگشایی اینکه آیا این درست است یا نه، مهم است.

دو نوجوان با تاپ بنفش در حالی که جلوی یک مانیتور کامپیوتری بزرگ نشسته‌اند که شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی را نشان می‌دهد، لبخند می‌زنند.  تابلوهای دیواری رنگارنگ پشت آنها ظاهر می شود.
خبرنگاران CBC Kids News، آینارا آلین، در سمت راست، و آرجون رام دارای آواتارهایی هستند که به راهنمایی دانش آموزان در دنیای جدید Minecraft Reporting 101: Misinformation کمک می کنند. رام می‌گوید: «بسیار مهم است که بچه‌های امروزی بفهمند و بفهمند چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست. (نازیما والجی/سی بی سی)

تعبیه این نوع یادگیری در فضایی که جوانان عاشق گذراندن وقت هستند، رویکردی است که از کارا بریسون-بویوین، مدیر تحقیقات MediaSmarts، یک سازمان غیرانتفاعی کانادایی که بر سواد دیجیتال و رسانه متمرکز است، استقبال می‌کند.

او از ویندزور، اونت گفت: “این در آن لحظات آموزشی و فرصت ها در بازی آنها ایجاد می شود.”

آنها از این فرصت‌های آموزشی بیشتر استقبال خواهند کرد، زیرا در حال حاضر در فضاها و فعالیت‌های آنلاینی است که آنها درگیر آن هستند.»

تماشا | نکاتی در مورد پیمایش فضاهای آنلاین در میان اطلاعات نادرست:

نکاتی برای عبور از اطلاعات نادرست آنلاین

وقتی دانش‌آموزان در فیدهای آنلاین خود پیمایش می‌کنند چه چیزی را باید در نظر داشته باشند؟ محققان تیموتی کالفیلد و کارا بریسون-بووین به همراه خبرنگاران CBC Kids News آینارا آلین و آرجون رام نکاتی را به اشتراک می گذارند.

برای بیش از 20 سال، MediaSmarts یک مطالعه تحقیقاتی جامع را در مورد نگرش ها و رفتارهای جوانان کانادایی در مورد فناوری دیجیتال و اینترنت انجام داده است. یکی از گزارش‌های اخیر به‌طور خاص ادراکات و نگرانی‌های نوجوانان و بزرگسالان جوان را در مورد اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست در سیستم عامل‌ها و جوامع آنلاین بررسی می‌کند.

اگرچه پاسخ دهندگان گزارش کردند که از فضای تعاملی و احساس غوطه وری فضاهای مورد علاقه خود لذت می برند، اما همچنین نشان دادند که چقدر با اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست مواجه شده اند. بریسون-بویوین خاطرنشان کرد: آنها از چگونگی ارتباط این نوع محتوا با نفرت آنلاین – زن ستیزی، نژادپرستی، همجنس گرا هراسی و موارد دیگر آگاه هستند – و جوانان مایلند شفافیت، تلاش و اقدام بیشتر تصمیم گیرندگان برای مبارزه با آن را ببینند. خود پلت فرم

او با اشاره به چالش مکث یا عقب نشینی برای بررسی واقعیت اطلاعات در فضای دیگر یا منبع خارجی توضیح داد: “جوان ها می خواهند در این فضا باشند. آنها جو را دوست دارند. آنها نمی خواهند به طور کامل آن را ترک کنند.”

سه نماد برنامه روی صفحه نمایش گوشی هوشمند.
کارا بریسون-بووین، مدیر تحقیقات این گروه، گفت: اطلاعات نادرست در جوامع آنلاین که در آن جوانان وقت می گذرانند و آنها می دانند که چگونه می تواند با نفرت آنلاین ارتباط برقرار کند، یک اتفاق عادی است. با این حال، از آنجایی که آنها از ماهیت همه جانبه برنامه های مورد علاقه خود لذت می برند، می خواهند ببینند تصمیم گیرندگان پلتفرم ها با اطلاعات نادرست در خود فضاها مبارزه می کنند. (دادو روویچ/رویترز)

Brisson-Boivin معتقد است که ایجاد دانش سواد دیجیتال از سنین پایین رویکرد مهم دیگری برای مبارزه با اطلاعات نادرست است، چه دانش‌آموزان در حال تحقیق برای مدرسه باشند و چه برای سرگرمی.

“معرفی این در اولین سن ممکن کاملاً حیاتی است. من یک کودک شش ساله دارم [and] ما اغلب در مورد انواع محتوایی که آنلاین می‌بینیم صحبت می‌کنیم: اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی تصور می‌شود، چگونه می‌توانیم این چیزها را بدانیم،» او با اشاره به گفتگوی اخیری که با برخورد آنها با یک «آبشار وارونه» شگفت‌انگیز جرقه زده شد، توضیح داد. ویدئو

برخی تحقیقات سریع اینترنتی که با هم انجام شد نشان داد که این فیلم واقعی نیست، اما به طرز هوشمندانه ای ساخته شده است.

بریسون-بویوین گفت: «درس‌ها و فرصت‌هایی به عنوان خانواده یا خانواده وجود دارد که می‌توانید با بچه‌های واقعاً خردسال از آن استفاده کنید. منبع، احراز هویت اطلاعات از طریق رسانه‌های معتبر، استفاده از ابزارهای حقیقت‌سنجی، سایت‌ها و کارشناسان و غیره.

“این چیزی است که همه ما به طور مستمر به یادگیری، تمرین و توسعه آن نیاز داریم.”

دانش‌آموزان تشنه این اطلاعات هستند

اسطوره شکن برجسته تیموتی کالفیلد موافق است و می گوید که حتی می تواند به سادگی چند ثانیه فکر کردن یا تأمل در مورد چیزی که آنلاین می بینید باشد. پروفسور دانشگاه آلبرتا و کرسی تحقیقاتی حقوق و سیاست سلامت در کانادا گفت: «اگر مردم را وادار به انجام این کار کنید، به احتمال زیاد دیدگاهی از تفکر انتقادی اتخاذ می‌کنند، احتمال کمتری دارد که اطلاعات نادرست را باور کنند، کمتر احتمال دارد اطلاعات نادرست را به اشتراک بگذارند. .

“بسیاری از آن‌ها در لحظه با تیتر افراطی، آن الگوی رفتاری خنده‌دار اتفاق می‌افتد. اما اگر مردم را وادار به تأمل و تفکر در مورد دقت کنید… این اقدام به تنهایی می‌تواند تفاوت ایجاد کند.”

نویسنده پرفروش و سخنران عمومی محبوب فکر می‌کند که آموزش به بچه‌های کوچک‌تر برای «پوشیدن کلاه فکری و واقعاً نوعی تحقیق» باید به سمت معرفی نوجوانان و بزرگسالان جوان به رویکردهای پیچیده‌تر برای بررسی «ماهیت شواهد مورد استفاده» برای استدلال تبدیل شود.

“من این فرصت را داشته ام که با بچه ها در هر سنی صحبت کنم و آنها تشنه این اطلاعات هستند. آنها متوجه می شوند که این یک مسئله است: آنها ساده لوح نیستند. آنها می دانند که گسترش اطلاعات نادرست یک موضوع واقعی است. بنابراین. آنها استراتژی می خواهند.” او در ادمونتون گفت.

او به جای تبدیل دانش‌آموزان به «بیش‌باک‌بین»، آموزش تفکر انتقادی به دانش‌آموزان را به آموزش تفکر مانند یک دانشمند تشبیه می‌کند: استفاده از عقل و نگاه به مجموعه‌ای از شواهد. او کسانی را که معتقدند این مهارت‌سازی برای شستشوی مغزی هر کسی است، رد می‌کند. “ما در اینجا در مورد محتوا صحبت نمی کنیم. ما در مورد ارائه مهارت هایی به مردم صحبت می کنیم – مهارت های خنثی – که به آنها اجازه می دهد بیرون بروند و محیط اطلاعاتی را ارزیابی کنند.”

کالفیلد احساس می کند اطلاعات نادرست “یکی از مسائل تعیین کننده زمان ما” و یکی از بزرگترین چالش هایی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم.

“این یک چالش نسلی است، بنابراین به این معنی است که ما واقعا باید به جوانان خود، کودکان خود، نحوه شناسایی و مقابله با اطلاعات نادرست را بیاموزیم. و این به این معنی است که به آنها مهارت هایی بدهیم که در طول زمان ماندگار شوند.”