دانشگاه واترلو در حال بررسی حمله احتمالی بدافزار تصادفی به سرور ایمیل است

دانشگاه واترلو در حال بررسی پس از حمله مشکوک باج افزار به سیستم های آنلاین مدرسه است.

یکی از سخنگویان به سی‌بی‌سی نیوز گفت که صبح روز سه‌شنبه سرور ایمیل داخلی در معرض خطر قرار گرفت، اما «99.9 درصد کاربران ایمیل ما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند زیرا سرویس‌های ایمیل آنها در فضای ابری میزبانی می‌شود».

ربکا المینگ در بیانیه ای ایمیلی گفت: “تیم فناوری اطلاعات ما به سختی کار می کند تا ارزیابی کند که آیا سیستم های آنلاین دیگری تحت تأثیر قرار گرفته اند یا خیر و به برداشتن گام ها برای ایمن سازی سیستم ها و داده ها ادامه می دهد.”

المینگ گفت که تنها 12 حساب ایمیل دانشکده یا کارمندان تحت تأثیر قرار نگرفتند، بدون اینکه دانش آموزی تحت تأثیر قرار گیرد، وی افزود که هرکسی که اکنون به سیستم های مدرسه دسترسی دارد باید از روز جمعه به عنوان بخشی از پاسخ امنیتی، رمز عبور خود را بازنشانی کند.

به گفته المینگ، حمله زمانی که در حال انجام بود قطع شد و در ابتدا توسط RCMP که به امنیت پردیس و تیم فناوری اطلاعات ارسال کرد، به مدرسه پرچم گذاری شد.

او گفت که مدرسه به پلیس اطلاع داده است و از زمان کشف تخلف به طور منظم با دانش آموزان، اساتید و کارکنان در ارتباط بوده است.

المینگ به «اقدامات سریع سازمان‌های مجری قانون، تیم‌های فناوری اطلاعات داخلی ما، مایکروسافت و شرکای امنیت سایبری خارجی» که «به سرعت برای شناسایی و پاسخگویی به این تهدید برای جلوگیری از بدترین پیامدها اقدام کردند» تحسین می‌کند.

CBC KW با پلیس منطقه تماس گرفته است، اما در آن زمان هیچ اطلاعاتی در دسترس نبود.