“داشتن مکانی برای زندگی آزادی است”: خانواده ها به جدیدترین ساختمان مسکن مقرون به صرفه YW نقل مکان می کنند

اکرام محمود می‌گوید که همیشه از کارکنان YW Kitchener-Waterloo سپاسگزار خواهد بود که او و پسر دو ساله‌اش را برای زندگی فراهم کردند. او می گوید که از زمانی که در آوریل به واحد مقرون به صرفه اش نقل مکان کرد، آرامش و آزادی برای او به ارمغان آورد.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «اکنون می‌توانم به خودم فکر کنم… چگونه می‌توانم از پسرم مراقبت کنم، چگونه می‌توانم شغلی پیدا کنم، چگونه می‌توانم تحصیل کنم و هر زمان که بخواهم از خانه بیرون بروم».

“داشتن جایی برای زندگی آزادی است.”

محمود یکی از 10 زن و فرزندانشان است که جدیدترین افزوده شده در Block Line Road را خانه می نامند.

این دومین ساختمانی است که در سال گذشته به ویژه برای کمک به زنان بی‌خانمان یا آسیب‌پذیر و خانواده‌هایشان در این ملک ساخته شده است. ساختمان یک، روبروی پارکینگ، خانه زنان مجردی است که بی خانمانی را تجربه می کنند.

محمود در ماه فوریه پس از از دست دادن شغل و دیگر توان پرداخت اجاره بهای خود در محلی که با هم اتاقی هایش زندگی می کرد، تحت مراقبت YW قرار گرفت.

او به یاد می آورد که برای پسرش نگران بود و مطمئن نیست که قرار است در آینده چه کاری انجام دهد.

او گفت: “من پولی برای اجاره خانه نداشتم و همچنین نمی دانستم کجا بروم.” همان موقع بود که با YW تماس گرفتم و آنها از من استقبال کردند.

نمای نزدیک از یک علامت
ساخت و ساز مسکن حمایتی جدید YW KW برای زنان مجردی که بی خانمان را تجربه می کنند در اواخر آوریل 2022 به پایان رسید و 41 زن را در خود جای داده است. (کارمن گرولو/CBC)

“نمیتونستم تحمل کنم چقدر خوشحالم”

محمود و پسرش چند ماه قبل از نقل مکان به جاده بلوک لاین در متل در واترلو قرار گرفتند. هنگامی که او برای اولین بار واحد خود را دید، محمود گفت که بسیار خوشحال است.

او گفت: “من شوکه شده بودم. نمی دانستم چه احساسی داشته باشم و بسیار هیجان زده و خوشحال بودم.” فوراً آمدم بیرون چون نمی‌توانستم خوشحالی را تحمل کنم.»

او می گوید که واحد دو خوابه اش جادار است و موقعیت مکانی نیز بسیار عالی است. این ساختمان به ایستگاه اتوبوس، کتابخانه عمومی کیچنر و پارک نزدیک است.

اکنون که او در خانه است، محمود گفت که برای یافتن شغل کار می کند و قصد دارد به دانشگاه برود و به جامعه خود کمک کند.

“قبل از اینکه به دانشگاه رفتن فکر نمی کردم، [YW] به من انگیزه داد که به کالج بروم.” او گفت که می خواهد مطمئن شود که شخص دیگری همان احساسی را داشته باشد که او هنگام دریافت واحد خود احساس می کرد.

تعداد زنان نیازمند رو به افزایش است

پرتره ای نزدیک از زنی با عینک و بلوز رنگارنگ.
ابلا تسولو مدیر بی خانمانی و مسکن در YW-KW است. او می گوید از زمانی که چهار سال پیش در این سازمان شروع به کار کرد، تعداد زنان بی خانمان و خانواده هایشان که به مسکن و حمایت نیاز دارند دو برابر شده است. (کارمن گرولو/CBC)

از زمانی که ابله تسولو، مدیر مسکن و بی خانمانی، می گوید که چهار سال پیش به تیم YW KW پیوست، تعداد زنانی که بی خانمانی را تجربه می کنند و نیاز به حمایت دارند، تقریبا دو برابر شده است.

در سال 2019، تعداد زنان مجرد در لیست انتظار برای مسکن 250 نفر بود. این تعداد اکنون به بیش از 400 نفر رسیده است. او گفت که YW KW همچنین یکی از تنها سازمان هایی است که از خانواده های آسیب پذیر در منطقه حمایت می کند.

قبل از همه گیری، بسیاری از این خانواده ها در پناهگاه اضطراری YW زندگی می کردند، اما به دلیل نگرانی های ایمنی، سازمان تصمیم گرفت آنها را به متل ها منتقل کند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما از آن زمان در تلاش بوده‌ایم فضایی دائمی برای آنها پیدا کنیم و تاکنون نتوانسته‌ایم فضایی برای آنها پیدا کنیم.

تسولو گفت که سازمان احساس فوریت می کند تا چیزی برای زنان و کودکانی که حمایت می کنند بسازد.

او گفت که با استفاده از چوب انبوه به عنوان یکی از مصالح اصلی ساختمان، YW توانست هر دو ساختمان را در جاده Block Line نسبتا سریع و به روشی پایدار بسازد.

او گفت: “ما در متل فعالیت های باند زیادی داشتیم. ما با منطقه و شرکای مختلف صحبت می کردیم تا خانواده ها را از آن فضاها خارج کنیم و نتوانستیم فضای ایده آلی برای نقل مکان خانواده ها پیدا کنیم.”

“به دلیل چنین نیازی به مسکن، ما می خواستیم به سرعت چیزی را نصب کنیم تا خانواده ها بتوانند از آن فضاهای ناامن نقل مکان کنند.”

اکنون که ساخت و ساز کامل شده است، تسولو گفت که اکنون فرصتی برای زنان و فرزندان آنها وجود دارد تا احساس امنیت کنند و جامعه بسازند.

او گفت: «آنها اکنون بخشی از یک جامعه امن هستند.