خاک را گرم کنید، سبزیجات سالاد بکارید و نکات دیگر را برای باغبانی آخر هفته مه خود گرم کنید

آخر هفته طولانی ماه مه نه تنها شروع غیر رسمی تابستان است، بلکه اغلب اوقات آخر هفته است که مردم برای باغچه یا ظروف خود گیاهان می خرند.

مراکز باغ مملو از جمعیت خواهند بود زیرا مردم به دنبال گیاهی مناسب برای رشد هستند، چه گل، میوه، سبزیجات یا سایر گیاهان سبز.

پری گروب از مهد کودک و مرکز باغ گروب در برسلاو، آنتن، به کریگ نوریس، میزبان CBC Kitchener-Waterloo پیوست. نسخه صبح، در روز جمعه به مردم نکاتی را در مورد نحوه شروع ارائه دهد.

مصاحبه زیر برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

کریگ نوریس: بنابراین این هفته شاهد سرمازدگی بودیم. می دانم که همیشه می گویید قبل از تعطیلات آخر هفته طولانی نکارید. آیا واقعا شروع آن بی خطر است؟

پری گروب: بوته ها و درختان و بوته ها و چیزهایی از این قبیل در حال حاضر کاملاً بی خطر هستند. چیزهایی که با مشکل مواجه خواهند شد، هر چیزی است که بیشتر یک ماهیت سالانه دارد، سبزیجات شما. بسیاری از آنها به هیچ وجه دمای سرد و نه فقط دمای هوا را تحمل نمی کنند، اما دوست ندارند دمای خاک سرد باشد.

اگر تا به حال فلفل ها را کاشته اید و آنها را در آنجا می نشینند … و چیزی را تحمل نمی کنند، معمولاً به این دلیل است که زمین برای آنها خیلی سرد است.

پرتره مردی که کلاه بر سر دارد
پری گروب مالک مهد کودک و مرکز باغ گروب در برسلاو، اونت است. (پری گروب)

حالا می توانید کمی تقلب کنید. اگر در باغ سبزی‌تان کیسه‌های زباله پلاستیکی سیاه روی آن گذاشته شده است، اجازه دهید خورشید آن خاک را گرم کند و وقتی برای کاشت به اطراف بروید، بسیار خوشحال‌تر خواهید شد.

نوریس: خوشحالم که سبزیجات را پرورش دادی زیرا به نظر می رسد مردم اکنون بسیار مشتاق هستند که غذای خود را پرورش دهند، درست است؟ آیا این روندی است که امسال شاهد آن هستید؟

گروب: سوالی در موردش نیست سبزیجات ما، حتی فضایی که برای آن اختصاص داده‌ایم، بسیار بزرگ‌تر شده‌اند و هر چیز ممکنی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید برای خودتان پرورش دهید، حتی در بالکن یا گلدان پاسیو یا هر چیز دیگری.

همیشه یک چیز کوچک وجود دارد که می توانید آن را رشد دهید تا مصرف کنید. کاهو بزرگ است. همه می دانند که هزینه کاهو چقدر است، بنابراین کاهو زیادی وجود دارد.

گیاه گوجه فرنگی
گروب می گوید: برخی از بهترین سبزیجات برای رشد، آنهایی هستند که می توانند سالاد سریع درست کنند. (دیوید باجر/سی بی سی)

نوریس: برخی از بهترین میوه ها یا سبزیجاتی که می توان در ظروف، مثلاً در پاسیو، پرورش داد، کدامند؟

گروب: به نظر من، چیزهایی که می توانید از آنها بیشترین لذت را ببرید، چیزهایی هستند که می توانید با آنها یک سالاد سریع درست کنید، یا می توانید آنچه را که دارید با هر چیزی که می پزید، چاشنی کنید.

گیاهان واقعا محبوب هستند. هر چیزی که وارد سالاد شود محبوب است. گوجه‌فرنگی که اکنون می‌توانید بخرید. فلفل برای گلدان، شما می توانید خیار برای گلدان بخرید. انواع چیزهایی وجود دارد که از نظر اندازه کوچک می شوند و می توانید آنها را رشد دهید و در یک گلدان کوچکتر با آنها واقعاً موفقیت داشته باشید.

نوریس: حالا در مورد گیاهان، چه باید کرد [people] یادت باشه؟ زیرا من اغلب دیده ام که همه آنها در یک ظرف گروه بندی شده اند.

گروب: این کاملاً همان چیزی است که شما می خواهید. زیرا چیزی که وجود دارد این است که بیشتر مردم تمایل دارند میزان مصرف خود را بیش از حد تخمین بزنند. مانند سایر گیاهان به جز ریحان که ممکن است زیاد استفاده کنید، سایر گیاهانی که در مقادیر کم استفاده می کنید.

بنابراین مقدار کمی از گیاهانی که شما انجام می دهید، پیازچه کوچک، کمی این، کمی آن، شگفت انگیز است. شما یک گلدان با چندین دسته از گیاهان در آن دارید و برای کل فصل آماده خواهید بود. شما به مقدار زیادی نیاز ندارید.

نوریس: گل چی؟ مردم دوست دارند به خانه های خود رنگ دهند. برخی از گونه های خوش قلب که قرار است بیش از یک هفته یا بیشتر دوام بیاورند کدامند؟

گروب: خوب، نکته خوب این است که پرورش دهندگان کارهای زیادی انجام داده اند تا مطمئن شوند که بسیاری از این چیزها بسیار بهتر از هر چیز دیگری هستند.

یک دوره زمانی نه چندان دور وجود داشت که بی صبری ها مشکل داشتند، آنها یک بیماری سفیدک کرکی داشتند. بسیاری از مردم در نتیجه این بیماری رنج می برند.

شمعدانی صورتی
گروب می‌گوید شمعدانی‌ها بدون آب زیاد می‌توانند خوب عمل کنند. (Lyzaville Sale/CBC)

سویه‌های بذر جدیدی که اکنون تولید شده‌اند، بسیار مقاوم‌تر به بیماری هستند. بنابراین افرادی که به نوعی از بی حوصلگی ها دوری کرده اند، مطمئناً می توانند به آنها برگردند … به خصوص برای مناطق سایه دار.

برای من، این یک چیز آب است. برخی از بهترین ها برای کمی آب، وربنا، لانتاناس هستند، چه باور کنید چه نه، شمعدانی ها معمولا گیاهان بسیار سختی هستند.

خرفه یکی دیگر از مواردی است که کمی کمتر آب می طلبد و هنوز هم در تابستان زیبا به نظر می رسد.

نوریس: اخیراً در برنامه درباره یافتن گونه های بومی وقتی مردم به مهد کودک می روند صحبت کردیم. آنها چگونه می دانند که آیا یک گونه بومی منطقه واترلو یا حداقل این قسمت از جنوب انتاریو است؟

گروب: پاسخ دادن به این سوال چالش بزرگی است زیرا اغلب اوقات، مخصوصاً در این منطقه که در این منطقه فروخته می‌شود، واقعاً تعداد زیادی وجود ندارد که بتوانم در بالای ذهنم بگویم.

من می توانم بگویم که در اشکال بوته ای، پیدا کردن آن کمی مشهودتر است. در قالب‌های چندساله، اغلب اوقات، باور کنید یا نه، وجود دارد، در حالی که علاقه وجود دارد، گاهی اوقات تقاضا کمتر است و ما می‌توانیم هر چیزی را که مردم می‌خواهند سفارش دهیم.

نوریس: مردم ممکن است گیاهان را از مراکز باغ تهیه کنند و آنها را فقط در ظرف یا باغ خود بپاشند، هر خاکی که آنجا باشد. چه نکاتی می توانید برای بهبود سلامت خاکی که در آن مواد می کاریم به ما بدهید؟

گروب: خوب، اگر یک تقسیم بندی جدیدتر باشد، اغلب خاک ها کمی عقیم هستند. آنها ممکن است عملکرد میکروبی لازم را نداشته باشند.

بنابراین با استفاده از کودهای دامی، با استفاده از کمپوست، حتی در حال حاضر محصولات دانه‌بندی شده‌ای وجود دارد که دارای بیوچار و چیزهای دیگری هستند که می‌توانید آنها را در خاک مخلوط کنید تا واقعاً مواد آلی را تقویت کنید. این چیزی است که واقعاً مفید است، زیرا اگر خاک های سالمی داشته باشید، اگر نمایش ها خوب باشند و تمام تلاش خود را برای بهبود آنها قبل از کاشت انجام داده باشید، زندگی شما را بسیار آسان تر می کند.

نکته اصلی این است که اگر در یک چاله بکارید و زباله پیدا کردید، پس پر کنید، خاک رس، آجر، هر چیز دیگری، نمی توانید دوباره از آن استفاده کنید. از شر آن خلاص شوید. باید با چیزی که برای رشد زندگی مناسب تر است جایگزین شود.

گوش کن | نکات باغبانی بهاری با صاحب مهد کودک پری گروب:

نسخه صبح – KW5:27نکات باغبانی بهاری با صاحب مهد کودک پری گروب

پری گروب از مهد کودک و مرکز باغ گروب در برسلاو نکاتی را برای افرادی که قصد دارند در این آخر هفته طولانی به یک مرکز باغ بروند اشاره می کند.