حمایت بی دریغ مربی افسانه ای دوومیدانی، فلانگان کانادایی را در مسیر المپیک 2024 قرار داده است.

بن فلانگان به یاد می‌آورد که مربی افسانه‌ای پیست، ران وارهرست، یک ناظر مشتاق در جلسات آموزشی کالج خود بود و در سال‌های اولیه بازنشستگی خود از دانشگاه میشیگان تشویق و حمایت می‌کرد.

“من او را در یک مسابقه کراس کانتری تماشا کردم. او پنج فوت و شش، 125 سال داشت. [pounds] وارهرست در یک مصاحبه تلفنی با CBC Sports به یاد می آورد که خیس شده بود. کراس کانتری طاقت فرسا بود و او به خوبی از عهده آن برآمد.

سپس او به پیست رفت و من او را تماشا کردم که سه دور آخر را در مسابقات قهرمانی NCAA 2018 در 10000 دوید. [metres] و نزد رهبر ماند. این [other] پسر فرار کرد اما [Flanagan] هرگز قسمت پشتی آن شکسته یا نیفتاد. بنی حضور داشت تا 100 تای آخر را بزند و آن بچه را شکست دهد. گفتم: “آن بچه توپ های زیادی دارد.”

“بچه” اهل کیچنر، اونت.، که تا آن زمان چندان برجسته نبود، از آن زمان به موفقیت های زیادی دست یافته است. روز شنبه، این بازیکن 28 ساله دومین رکورد کانادایی خود را در شش ماه به ثبت رساند، و در 13 دقیقه و 26 ثانیه به پایان مسابقات ورزشی بوستون (BAA) 5k رسید و مقام دوم را به دست آورد – 9 ثانیه بیشتر از زمان پیروزی چارلز فیلیبر-تیبوتو و نشان ملی از مسابقه جاده سال گذشته.

وارهرست 79 ساله که هفته گذشته پس از جراحی تعویض زانو نتوانست مسابقه را تماشا کند، از این عملکرد “بسیار دلگرم” شده است زیرا فلانگان پس از یک تلاش ناموفق در سال 2021 به دنبال حضور در تیم المپیک کانادا برای پاریس در تابستان آینده است. .

«شما افرادی را می بینید که دویده اند [the B.A.A. 5K] و موفقیت شغلی که داشتند. وارهرست با اشاره به جاش کاکس، رکورددار 50 هزار متری آمریکا و هاگوس گبریوت از اتیوپی، دارنده مدال برنز المپیک 2016 در 5000 متر، گفت: چند نفر تاثیرگذار که 13:26 دویدند.

در اواخر ژانویه، Flanagan بهترین شخصی را با 13:11.12 در 5000 داخل سالن در بوستون دوید، و Warhurst به سرعت به تفاوت قابل اندازه‌گیری بین راه‌اندازی پیست سرپوشیده و مسابقه جاده اشاره کرد.

“[The B.A.A. 5K] کورس بالا و پایین است، تپه هایی در آن وجود دارد و هیچ ریتمی برای آن وجود ندارد. رکورد 13:20 و [American] بن ترو آن را تنظیم کرد [in 2017]. سه هفته بعد از آن، بن 13:02 دوید [on the track in the 5,000]. ما می توانیم برخی از همبستگی ها، شاید. سه هفته دیگر متوجه می شویم.”

در 6 می، فلانگان قرار است در مسابقه 5000 در Track Fest، مسابقه نقره ای تور جهانی دو و میدانی در Walnut، کالیفرنیا، مسابقه دهد، جایی که او تلاش خواهد کرد تا تحت استاندارد 13:07 خودکار مقدماتی برای مسابقات 19-27 اوت بدود. مسابقات جهانی دو و میدانی در بوداپست مجارستان.

فلانگان گفت که تلاش 13:11 در دانشگاه بوستون “اعتباری است که من در حال پیشرفت هستم.”

این یک تناسب شخصیتی خوب است. او به افکار، احساسات من گوش می دهد و بی قید و شرط حمایت می کند.– دونده کانادایی بن فلانگان با مربی خود، ران وارهرست

او افزود که روند رسیدن به سطح جدیدی از اول ژانویه 2022 پس از امضای قرارداد با شرکت کفش سوئیسی On، یک روز پس از انقضای قراردادش با باشگاه ریباک بوستون، مستقر در شارلوتزویل، آغاز شد.

فلانگان هفته گذشته در مورد عضویت در باشگاه پیست بسیار خوب Warhurst در Ann Arbor، میش، به CBC Sports گفت: “این فقط یک تناسب شخصیتی خوب است.” “رونی در زمینه ارتباطات واقعاً مهارت دارد و من سخنگو هستم، بنابراین می توانیم آن را حل کنیم.

گام کوتاه شده

او به افکار، احساسات من گوش می دهد و بدون قید و شرط از من حمایت می کند. همانطور که اکنون همه چیز پیش می رود، من می خواهم تمام دوران حرفه ای خود را با رونی کار کنم.”

پس از اینکه فلانگان نیمه ماراتن هوستون 2022 را در 1:01:38 در حالی که از شکستگی انگشت پا بهبود می‌یابد به پایان رساند، در اواسط مارس با مربی جدید خود کار کرد. وارهورست گام دونده را کوتاه کرد، او را روی انگشتان پا گرفت و بازوهایش را به گونه ای متفاوت حرکت داد تا سرعت او را بهبود بخشد.

آنها همچنین بر تمرینات سرعت بسیار مورد نیاز تمرکز کردند. قدردانی وارهرست از اهمیت آن، با توجه به مجموعه مهارت های فلانگان، نوید خوبی برای او خواهد بود.

فلانگان شروع کرد: “من به عنوان یک ورزشکار مبتنی بر قدرت، مربیان زیادی داشته ام که سعی کرده اند آن سمت تمرینات من را به حداکثر برسانند و من از جنبه سرعت غفلت کرده ام، که فکر می کنم زمینه ای است که در آن من [see] وقتی روی آن تمرکز کنم، بهبود می‌یابد.”

فلاناگان زمانی که در 11 سپتامبر در مونکتون، NB، سریعترین دوی 5 کیلومتری تاریخ در خاک کانادا، و 2:21.46 بیش از 1000 متر در آن آربور در ساعت 13:38 در مونکتون، NB، برای افتتاح فصل داخل سالن خود در سال 2023 در آن آربور، به دستاوردهای خود پی برد. اوایل ژانویه

فلانگان که امتیاز کانادایی را در نیمه ماراتن اکتبر گذشته در والنسیا به 1:01 کاهش داد، گفت: “این نوع سرعت پا است که من هرگز آرزوی داشتن آن را نداشتم. من امیدوار بودم 2:27 بدوم.” لوینز دو ماه پیش 1:00:18 رفت. من نمی‌توانستم صبر کنم تا در 5k و 10k حرکت کنم، جایی که سرعت و قدرت را با هم ترکیب کردیم. [the 13:11 at BU] رقابت برای آن بود.

“بعد از والنسیا، می‌دانستیم که هدف امسال راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان در پیست است. می‌توانستیم روی تیز کردن تمرینات تمرکز کنیم. زمانی که شروع کردیم، آتش گرفتیم. اکنون با کمی شتاب، امیدوارم که سریع‌تر بدوم. 13:11.

فلانگان گفت: “من در پیست احساس اعتماد به نفس زیادی دارم تا بتوانم تیم کانادایی را برای بوداپست در 5k بسازم.” اگر من این کار را انجام دهم، برنامه من این است که سعی کنم همین کار را برای پاریس انجام دهم.

وارهرست اضافه کرد: “من فکر می کنم او به تیم المپیک خواهد رسید.”