جوامع یهودی در همیلتون، لندن و ویندزور برای جذب افراد بیشتر به نیروها می پیوندند

زمانی که لورا ولفسون به کار خود برای حمایت از خانواده‌های یهودی تازه‌وارد فکر می‌کند، یکی برجسته می‌شود – یک زوج آرژانتینی با دو فرزند خردسال خود، که در راه رفتن به خانه جدیدشان در همیلتون بودند که همه چیز شروع شد.

خانواده یکی از سه پرواز ارتباطی خود را از دست دادند، غذای کوشرشان تمام شد، چمدانشان نرسید و ماشین کرایه‌ای‌شان ظاهر نشد.

ولفسون که در فرودگاه منتظر آنها بود، گفت، به جای رسیدن به ساعت 6:30 بعد از ظهر همانطور که قرار بود، خانواده در نیمه شب “خسته، گرسنه و ناامید” آمدند.

او به عنوان بخشی از پروژه J Welcome Home – که او در همیلتون با فدراسیون یهودی همیلتون هماهنگ می کند – برای آنها شرکت کرد تا از افرادی که یا از تورنتو گران قیمت نقل مکان می کنند یا تازه واردان کانادا هستند، استقبال کند.

او گفت: «نیمه شب با شریکم تماس گرفتم و گفتم نروید، لطفا ساعت 1 بامداد با ما در این آدرس ملاقات کنید و مسواک بیاورید، کیسه خواب بیاورید، بالش بیاورید، برای بچه‌ها عروسک بیاورید و غذا بیاورید». ولفسون

ویترین یک اغذیه فروشی.
این اغذیه فروشی Westdale 38 سال است که باز است. غذای کوشر و حلال سرو می کند. (Aura Carreño Rosas/CBC)

او گفت که بسیار خوشحال است که می تواند از خانواده حمایت کند، خانواده ای که پس از یک هفته خداحافظی با خانواده و یک سفر طولانی و طاقت فرسا، حداقل یک “جامعه فوری و دوستانی فوری داشتند که بلافاصله خواهند آمد.”

پروژه با موفقیت، افزایش تعداد همیلتون

پروژه J Welcome Home می خواهد مردم را با کمک به آنها در روند نقل مکان به هر یک از سه شهر وارد کند و از پروژه مشابهی در وینیپگ الهام گرفته شده است.

ولفسون گفت که از وانت فرودگاهی، کمک به یافتن شغل و مسکن گرفته تا یافتن کنیسه و غذای حلال، هدف آنها این است که انتقال را تا حد امکان برای آنها در بدو ورود آسان کنند.

زنی در حالی که تابلویی در دست دارد به دوربین لبخند می زند.
لورا ولفسون منتظر آمدن خانواده ای از اسرائیل است. او می‌گوید این تابلو به زبان عبری نوشته شده است: «خانواده پریل: به کانادا خوش آمدید». (ارسال شده توسط لورا ولفسون)

فدراسیون یهودی همیلتون پروژه مشابهی را در سال 2020 آغاز کرد، زمانی که آنها روندهایی را مشاهده کردند که نشان می داد جمعیت آنها در “دهه های گذشته” کاهش یافته است.

ولفسون می‌گوید: «ما متوجه می‌شویم که جمعیت مسن‌تر به طور طبیعی در حال کاهش است، و جمعیت جوان‌تر در همان زمان دور می‌شوند.»

تا کنون، این پروژه موفقیت آمیز بوده است و به دلیل شروع کار همیلتون، ولفسون گفت که روند کاهشی شروع به معکوس کرد. امسال، 23 خانواده یهودی قبلاً تماس گرفته اند و می گویند که همیلتون را به عنوان خانه جدید خود در نظر می گیرند.

دادن حس اجتماع به یهودیان تازه وارد

ولفسون انتظار دارد که این پروژه به رشد خود ادامه دهد.

او گفت: “تا حدی به این دلیل که کانادا اهداف مهاجرتی خود را برای حداقل دو سال آینده افزایش داده است، و تا حدودی به دلیل تبلیغات شفاهی و افزایش کمپین بازاریابی ما.”

پروژه J Welcome نیز میزبان سمینارهای اطلاعاتی به عنوان بخشی از کمپین خود برای تبلیغات در کشورهای دیگر است که اولین سمینار آن در آفریقای جنوبی و آینده در آرژانتین برگزار می شود.

دن براتمن، مدیر اجرایی فدراسیون یهودی ویندزور، گفت که امیدوار است سالانه حداقل 15 خانواده جدید به ویندزور نقل مکان کنند و به جامعه خود بپیوندند.

بعد از ظهر رانندگی کنید7:19کمپین جدید امیدوار است که جامعه یهودی لندن و ویندزور را به عنوان خانه انتخاب کنند

جمعیت یهودیان در جنوب غربی انتاریو رو به کاهش است. اما اگر یک کمپین مردمی، “JWelcome Home” به ورود ساکنان جدید یهودی کمک کند، این می تواند تغییر کند. میزبان آلیسون دورو، دن براتمن، مدیر اجرایی فدراسیون یهودی ویندزور، برای شنیدن بیشتر در مورد برنامه ای که امیدوار است از اعضای جدید جامعه در خانه ویندزور و لندن استقبال کند، همراهی می شود.

فدراسیون ویندزور به عنوان تنها جامعه یهودی در حال انقباض در کانادا در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد.

براتمن گفت که او و رئیس فدراسیون یهودیان همیلتون هر دو تازه وارد به کانادا هستند و رئیس مرکز جامعه یهودیان در لندن از بخش دیگری از کشور است، بنابراین آنها دست اول می دانند که رسیدن به یک مکان جدید چگونه است. .

او اولین شب خود را در ویندزور به یاد می‌آورد، زمانی که اعضای جامعه خواربارفروشی‌ها را جلوی در خانه‌اش گذاشتند.

براتمن گفت: “هر جمعه شب در ویندزور جایی برای رفتن دارم، هرگز برای تعطیلات تنها نمی مانم. فکر نمی کنم اگر به شهر بزرگتری نقل مکان می کردم، این تجربه ای باشد که می توانستم داشته باشم.”

“این نوع تجربه ای است که ما سعی می کنیم به سایر تازه واردانی که به جامعه ما می پیوندند ارائه دهیم.”