جمال موری از کانادا در حالی که ناگتس لیکرز را شکست داد و 1 برد از فینال NBA فاصله گرفت، 37 گل زد.

نیکولا جوکیچ در حالی که در مشکلات ناخوشایند فرو رفته بود از حالت غالب معمول خود دور بود و جمال موری پس از نیمه اول سوزان خود خنک شد. در کوارتر چهارم بازی 3، برتری بزرگ دنور ناگتس به طور کامل ناپدید شد و تماشاگران خانگی لیکرز در جنون بودند.

ناگت ها هر شکستی را پشت سر گذاشتند و با آرامش و روشمند کنترل را با قدرتی که شایسته قهرمانان بود به دست گرفتند.

با یک پیروزی دیگر، آنها در نهایت شانس بازی برای اولین حلقه های خود را خواهند داشت.

موری 37 امتیاز، جوکیچ 24 امتیاز و 8 پاس گل به دست آورد و ناگتس با پیروزی 119 بر 108 مقابل لس آنجلس شنبه شب در فینال کنفرانس غرب به برتری 3-0 دست یافت.

کنتاویوس کالدول-پوپ 12 امتیاز از 17 امتیاز خود را در نیمه دوم در برابر تیم سابقش برای ناگتس به دست آورد که در 47 سال گذشته هرگز به فینال NBA نزدیک نشده بود. دنور پنجمین حضور متوالی خود در پلی آف را انجام می دهد و مرحله نهایی اکنون فقط یک برد فاصله دارد.

کالدول پوپ گفت: «هر بار که بازی می کنیم چیزهای زیادی در مورد این تیم یاد می گیرم. ما آن ذهنیت سگی را داریم که مهم نیست که بالا یا پایین باشیم، به مبارزه ادامه می دهیم و بازی خود را انجام می دهیم و آن را در سطح بالایی انجام می دهیم. ما برای بقیه این کار را ادامه خواهیم داد. از این بازی ها.”

دنور در بازی 3 با 14 امتیاز برتری داشت، اما در کوارتر چهارم یک روند قاطع 13-0 انجام داد تا 9 بازی پیاپی برد خانگی لیکرز از 26 مارس، شامل 7 پیروزی متوالی از پایان فصل عادی، قطع شود.

مایکل مالون، مربی دنور، گفت: “این گروه قادر به انجام کارهای بزرگ است و آنها معتقدند.” “باور چیز بسیار قدرتمندی است.”

“ما فقط باید در قفل بمانیم”

هیچ تیمی در تاریخ NBA از شکست 3-0 سری پلی آف صعود نکرده است. بازی 4 دوشنبه شب در لس آنجلس است.

موری گفت: “آنها هر کاری که در توان دارند انجام می دهند تا برگردند و در زمین خانه خود بجنگند.” “ما می دانیم که در راه است، و ما فقط باید در قفل بمانیم و بدانیم که می توانیم آن را انجام دهیم.”

آنتونی دیویس 28 امتیاز و 18 ریباند برای لیکرز هفتم داشت که از اوایل فوریه 3 بازی متوالی را نباخته بود. افزایش طولانی مدت و ناامید کننده لس آنجلس از زمان پایان ضرب الاجل تجاری، سرانجام در برابر تیم قدرتمند ناگتس، که پنج بازی پیاپی پلی آف را برده است، تمام شد.

داروین هام، مربی لیکرز، گفت: “آنها به دلایلی در صدر زنجیره غذایی بوده اند و تعداد زیادی از افراد را دارند که می توانند به شما آسیب برسانند، همانطور که امشب به طور کامل نمایش داده شد.” “اما می دانید، شرایط همان چیزی است که هستند. دشوار است، اما غیرممکن نیست.”

لبرون جیمز 23 امتیاز، 12 پاس منجر به گل و 7 ریباند برای لس آنجلس به دست آورد و پس از شروع سری 0 بر 13 از راه دور، سه پرتاب 3 امتیازی زد. آستین ریوز 23 امتیاز و 7 ریباند به دست آورد، اما روی هاچیمورا تنها گلزن لیکرز بود که با 13 امتیاز دو رقمی شد.

«پشت ما به دیوار بود [for] ریوز گفت: احتمالاً در دو ماه گذشته، شاید بیشتر از آن از زمان ضرب الاجل تجاری، تاب خوردن، مشت زدن برای مبارزه برای رسیدن به این فرصت… ما می‌توانیم دوشنبه بیرون بیاییم و به خانه برویم، یا می‌توانیم برای مبارزه بجنگیم. روزی دیگر. و با گروهی از بچه‌هایی که داریم، می‌دانم که این پاسخ چه خواهد بود.”

موری شل می شود

پیاپی چهار تریپل دابل متوالی جوکیچ در یک بازی نسبتاً آرام برای MVP دو بار به پایان رسید که چهارمین خطای خود را در کوارتر سوم دریافت کرد. اما موری، بومی کیچنر، 17 امتیاز در کوارتر اول پویا پس از کوارتر چهارم 23 امتیازی دو شب پیش خود به دست آورد و تا نیمه بازی 3 30 امتیاز کسب کرد.

بروس براون 15 امتیاز به ثمر رساند و یک پرتاب کلیدی 3 امتیازی برای ناگتس زد، قبل از اینکه جوکیچ با 3 امتیاز 3:17 بازی کند.

هواداران پرشور لیکرز برای اولین بازی های فینال کنفرانس 17 قهرمانی در خانه از سال 2010 در خانه حاضر شدند. لس آنجلس ناامیدانه تلاش کرد تا به این سری بازگردد. بالای پای راست که از قبل درد کرده بود.

اما پرواز ناگتس به ساحل به هیچ وجه ماری را خنک نکرد: پس از روشن کردن لیکرز برای بستن بازی 2، گارد کانادایی پنج شوت اول خود را در بازی 3 انجام داد و در کوارتر اول 17 امتیاز به دست آورد – حتی در حالی که جوکیچ برای دومین کوارتر متوالی بدون گل رفت.

چهارمین 3 امتیازی شب موری باعث شد تا او در نیمه دوم کوارتر دوم 11 از 13 از زمین مسابقه را کسب کند و بیش از نیمی از امتیازات دنور را با سرعتی باورنکردنی به ثمر رساند. ریوز و دیویس لیکرز را در آن حفظ کردند و ریوز تنها در کوارتر دوم 15 امتیاز، سه پاس منجر به گل و سه ریباند به دست آورد.

پرتاب 3 امتیازی هاچیمورا در اوایل بازی چهارم، اولین برتری لیکرز از دقایق ابتدایی را برای لیکرز به ارمغان آورد، اما ناگتس در یک رالی که با پرتاب 3 امتیازی براون با امتیاز 7:02 مشخص شد، دوباره هدایت تیم را بر عهده گرفت و پس از آن او نیمکت لیکرز را با طعنه زد. جشن 3 امتیازی “فریز” خود لس آنجلس.

دآنجلو راسل یک بازی سخت دیگر برای لیکرز داشت و با شوت 1 از 8 در 20 دقیقه سه امتیاز به دست آورد. راسل بزرگ‌ترین بازیکن لیکرز در دگرگونی ضرب‌الاجل تجاری بود، اما این گارد در این سری سه بازی تنها 21 امتیاز کسب کرده است.