جزئیات در مورد مظنون مرگ افسر OPP آشکار می شود

جزئیات بیشتر در مورد مظنون قتل یک افسر پلیس در شرق انتاریو در منطقه Bourget در روز پنجشنبه منتشر می شود.

یک افسر پلیس استان انتاریو (OPP) در جریانی که توماس کریک، کمیسر OPP آن را “کمین” می نامد، به ضرب گلوله کشته شد و دو نفر دیگر مجروح شدند.

پلیس افسر کشته شده را گروهبان شناسایی کرد. اریک مولر.

یکی از افسران مجروح که 35 ساله است، روز پنجشنبه تحت مداوا قرار گرفت و از بیمارستان مرخص شد. دیگری که در اوایل 40 سالگی است، در بیمارستان با وضعیت پایدار باقی مانده است.

پلیس در بیانیه‌ای خبری بعد از ظهر پنجشنبه اعلام کرد که آلن بلفوی 39 ساله را دستگیر کرده است.

بلفول به یک فقره قتل درجه یک و دو فقره اقدام به قتل متهم شد. طبق قانون کیفری کانادا، زمانی که قربانی یک افسر پلیس باشد، قتل به طور خودکار در درجه اول تلقی می شود.

سه افسر پلیس روی یک چمن بیرون ایستاده اند.  افسر سمت چپ با میکروفون هایی که روی یک تریبون نصب شده صحبت می کند.
توماس کریک، کمیسر پلیس استان انتاریو، در سمت چپ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در اتاوا به رسانه ها سخنرانی می کند. کریک این رویداد روز پنجشنبه را “کمینه” نامید. (جیلیان رنوف/سی بی سی)

برگه اتهام آخرین آدرس شناخته شده بلفوی را در همان خیابانی که تیراندازی در آن رخ داد، ذکر شده است.

او سه بار محکومیت قبلی دارد: سرقت 5000 دلار یا کمتر در سال 2009 و دو تخلف رانندگی در سال 2019.

بلفی بعد از ظهر پنجشنبه از طریق تماس ویدیویی از بازداشت در دادگاه حاضر شد. خسته به نظر می رسید و با صدای خشن صحبت می کرد.

یک وکیل کمک حقوقی که از طرف او صحبت می کرد به دادگاه گفت که بلفوی “بسیار خسته” بود و از زمان وقوع حادثه نخوابیده بود. وکیل افزود، بلفویل تا زمانی که کمی استراحت نکرده بود، نمی خواست توسط پلیس بازجویی شود.

این وکیل گفت که بلفویل، جان هیل، وکیل مدافع جنایی مستقر در اتاوا را برای دفاع از او انتخاب کرد.

جلسه بعدی او در دادگاه 18 مه تعیین شده است.

آنچه ما می دانیم

کاریک در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر پنجشنبه گفت: درست بعد از ساعت 2 بامداد پنجشنبه، مولر و دو افسر دیگر به گزارش تیراندازی در خانه ای در خیابان لاوال در بورژه پاسخ دادند.

Bourget در حدود 50 کیلومتری شرق مرکز شهر اتاوا در شهرداری Clarence-Rockland واقع شده است.

OPP گفت، زمانی که آنها رسیدند، هر سه توسط شخصی در خانه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. این افسران به بیمارستانی در اتاوا منتقل شدند، جایی که مولر درگذشت و دو نفر دیگر به دلیل زخم‌هایشان تحت مداوا قرار گرفتند.

تماشا | اتفاقی که روز پنجشنبه افتاد:

افسر پلیس استان انتاریو در حین انجام وظیفه کشته شد

یک افسر پلیس استان انتاریو در حین انجام وظیفه در روستای Bourget در نزدیکی اتاوا کشته شد. پلیس می گوید که او و دو افسر دیگر هنگام پاسخ به تماس در کمین قرار گرفتند.

کریک گفت که این محل اقامت متعلق به تیرانداز است. او این رویداد را “کمینه” نامید و اشاره کرد که چقدر سریع افسران پس از رسیدن به گلوله کشته شدند.

کریک گفت که دیگر افسران OPP بعداً وارد شدند و توانستند با خیال راحت متهم را بازداشت کنند. افسران سرویس پلیس اتاوا روز پنجشنبه به OPP کمک کردند.

دو افسر OPP بین وسایل نقلیه با یکدیگر احوالپرسی می کنند.
افسران OPP بعد از گروهبان بین خودروها به یکدیگر سلام می کنند. اریک مولر بامداد پنجشنبه در جریانی که پلیس آن را «کمین» در شرق اتاوا می نامد کشته شد. (Jean Delisle/CBC)

کریک گفت که پلیس یک نوع نامشخص اسلحه بلند را در صحنه کشف کرد، اما افزود که تعیین اینکه آیا این سلاح مسئول جراحات افسران بوده است بخشی از تحقیقات در حال انجام است.

دادگاه به CBC گفت که نام دو افسر مجروح با ممنوعیت انتشار قانونی محافظت می شود.

واحد تحقیقات ویژه (SIU)، ناظر پلیس انتاریو، در حال بررسی این پرونده نیست. یک سخنگوی در ایمیلی به CBC گفت که به نظر نمی رسد پلیس به کسی آسیب جدی وارد کند.

تراژدی “بی معنی”

چارلز بوردلئو که از سال 2012 تا 2019 رئیس پلیس اتاوا بود، گفت که صبح پنجشنبه با گودالی در شکم خود از خواب بیدار شد.

بوردلئو گفت که او هر ساله در مراسم یادبود افسران کشته شده شرکت می کند و امیدوار است هیچ افسر جدیدی در این کار کشته نشود.

وی گفت: «اما واقعیت غم انگیز این است که ما همچنان اسامی را به لیست بلندبالای افسرانی که در حین انجام وظیفه کشته شده اند اضافه می کنیم.

پنج افسر پلیس انتاریو که در سال گذشته در حین انجام وظیفه جان باختند در تورنتو مورد تقدیر قرار گرفتند روز یکشنبه از سپتامبر، کریک گفت 10 افسر در سراسر کانادا در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده اند.

تماشا | افسران کشته شده در سال جاری:

2023 در مسیر مرگبارترین سال برای پلیس کانادا در چند دهه گذشته است

در سال جاری تاکنون پنج افسر پلیس در حین انجام وظیفه در کانادا کشته شده اند. این باعث می‌شود سال 2023 مرگبارترین سال ثبت شده برای افسران در این کشور باشد.

مارک باکستر، رئیس انجمن پلیس انتاریو، گفت که افسران از مرگ‌های اخیر پلیس عصبانی و ناامید هستند.

او گفت: «این خیلی بی معنی و غم انگیز است. “ما به پلیس خود نیاز داریم که در هنگام کار ایمن باشد. پلیس یک حرفه شریف و ضروری است.”

باکستر گفت که کل جامعه پلیس عزادار است.

هرکسی که سر کار می رود باید بتواند وقتی شیفت کاری شان تمام شد به خانه، نزد خانواده، فرزندان و شریک زندگی خود بروند.»