جایگزین احتمالی روغن نخل که توسط محققان دانشگاه گلف توسعه یافته است

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه گلف راهی برای پردازش روغنهایی پیدا کرده است که می تواند جایگزین بهتری برای روغن پالم شود ، که در بسیاری از انواع غذاهای بسته بندی شده معمول است اما تولید آن از نظر محیط زیست هزینه بر است.

محققان با افزودن آنزیم ها و گلیسرول به انواع مختلف روغن های گیاهی دریافتند که می توانند روغن های مایع را به چربی های جامد تبدیل کنند.

این مهم است زیرا روغن پالم تا حدودی محبوبیت دارد ، زیرا طبق گفته استاد علوم غذایی Alejandro Marangoni ، این روغن نوعی روغن نادر است که در دمای اتاق نیمه جامد است. که روغن پالم را برای پخت ایده آل می کند.

اما مارنگونی می گوید روند محققان – معروف به گلیسرولیز آنزیمی (EG) – می تواند انواع روغن ها از جمله پنبه دانه ، سبوس برنج ، روغن زیتون و مغز ببر را با موفقیت به جامد تبدیل کند.

مارنگونی ، مسئول این مطالعه و همچنین رئیس تحقیقات کانادا در زمینه غذا ، سلامتی و پیری ، گفت: “به نظر می رسد روغن های زیادی در کنار ما بازی می کنند.”

مارانگونی اظهار امیدواری کرد که این فرآیند بتواند به جلوگیری از اعتماد به روغن پالم به عنوان ماده ای برای پخت و پز صنعتی کمک کند.

چرا روغن پالم بسیار رایج است

مارنگونی گفت: نخل پس از واکنش شدید نسبت به روغنهای نیمه هیدروژنه ، محبوبیت بیشتری پیدا کرد ، زمانی که به طور گسترده ای شناخته شد که این روغن ها حاوی چربی های ترانس هستند.

در سالهای اخیر ، مارنگونی گفت که این روغن به یکی از پرمصرف ترین روغنهای کره زمین تبدیل شده است. علاوه بر اینکه برای پخت صنعتی مفید است ، می توان آن را ارزان و به مقدار زیاد تولید کرد.

وی گفت: “هر زمان که شما یک کلوچه بخرید ، یک کیک بخرید ، یک کروسانت بخرید … بیشتر محصولات نانوایی صنعتی همه با کوتاه کننده هایی ساخته می شوند که بر پایه روغن پالم تهیه شده اند.”

“اما … امضای پایداری آن بسیار بد است.”

یک کارگر مالزیایی در 6 مارس 2019 میوه های خرما را از یک مزارع در شبه جزیره مالزی برداشت می کند. Alejandro Marangoni ، استاد علوم غذایی Guelph ، می گوید اثرات مجازات روغن نخل بر روی محیط زیست سالهاست که تخریب شده است. (Gemunu Amarasinghe / آسوشیتدپرس)

وی گفت: ایجاد مزارع بزرگ نخل روغن آفریقایی منجر به جنگل زدایی در مالزی ، اندونزی و حوضه آمازون شده است.

مارنگونی ، اظهار داشت که همچنین وجود دارد: “کم کم ، ما به این زیستگاههای طبیعی رفته ایم و اساساً زیستگاههای حیوانات را نابود کرده ایم ، و همچنین درختان را قطع کرده ایم ، که تأثیر زیادی بر تولید گازهای گلخانه ای و گرم شدن کره زمین دارند.” هزینه زیست محیطی مرتبط با حمل روغن های نخل به آمریکای شمالی.

وی گفت: روغن پالم همچنین در مورد سلامت انسان فاقد خطر است زیرا حاوی مقدار زیادی چربی اشباع است.

امید به تولید در مقیاس کوچک

مطالعه مارانگونی در مورد استفاده از EG در روغن های گیاهی اخیراً در مجله Nature Food منتشر شده است.

این فرآیند قبل از استفاده در محصولات معمول فروشگاه های مواد غذایی ، هنوز به تأیید مقررات نیاز دارد. پس از تصویب ، وی گفت که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به طور گسترده استفاده شود ، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی با تولیدکنندگان روغن نخل قرارداد دارند که در آینده سالها به طول می انجامد.

وی امیدوار است که ممکن است جایی به جایی برسد که تولید کنندگان محلی انواع مختلف روغن را برای استفاده در سطح منطقه فرآوری کنند.

وی گفت: “ما مجبور نیستیم كه با یك روغن ازدواج كنیم ، بنابراین من این را فرصتی می دانم كه می دانید كوچك زیباست ، تحولات محلی بیشتری دارد.”

“شاید شرکت های کوچکی در منطقه گلف وجود داشته باشند که فرایندی را تولید کنند که برخی از این کوتاه کننده ها را تولید می کند.”