ثبت نام برای 16 برنامه دانشگاه گوئلف متوقف شد. 360 دانش آموز تحت تاثیر قرار گرفتند

صدها دانشجوی ورودی سال اول و کارشناسی ارشد در دانشگاه گوئلف اکنون با ارزیابی مجدد برنامه های پاییز خود مواجه شده اند زیرا این دانشگاه اعلام کرده است که ثبت نام در 16 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را متوقف کرده است.

حدود 360 دانش آموز به برنامه های آسیب دیده پیشنهاد دریافت کردند. دانشگاه گفت که برنامه هایی که متوقف شده اند، ثبت نام کم یا رو به کاهشی داشته اند. بسیاری در علوم هستند.

به دانش‌آموزانی که پیشنهاد پذیرش در برنامه‌های تحت تأثیر را برای سال تحصیلی 2023-2024 دریافت کرده یا پذیرفته‌اند، در یک برنامه مشابه به آنها پیشنهاد می‌شود. این دانشگاه گفت که هنوز در حال کار بر روی راه حلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

دانشگاه گفت، هر دانشجویی که در حال حاضر در 16 برنامه تحت تأثیر در دانشگاه گوئلف ثبت نام کرده باشد، می تواند مدارک خود را تکمیل کند.

یکی از دپارتمان‌هایی که بیشترین ضربه را خورده، فیزیک است. چهار برنامه از پنج برنامه کارشناسی که ارائه می دهد اکنون در بلاتکلیفی هستند.

جوآن اومآرا، استاد فیزیک و رئیس سابق دانشیار امور کارشناسی این دپارتمان، گفت که این گروه در پاییز امسال 283 متقاضی سال اول برای آن برنامه ها داشت.

“با توقف چهار برنامه از این پنج برنامه که 61 درصد از متقاضیان ما را تحت تاثیر قرار داده است. [physics] برنامه ها، گفت: O’Meara.

او می گوید که در طول 21 سال تحصیل خود در دانشگاه، کاهش قابل توجهی در ثبت نام مشاهده نکرده است. او می گوید که این برنامه هرگز تعداد زیادی نداشته است، اما توقف ثبت نام، کاری را که برای استخدام زنان در زمینه های STEM انجام شده است، تضعیف می کند.

اومیر به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «دو برنامه از برنامه‌هایی که متوقف شده‌اند، برنامه فیزیک بیولوژیکی و پزشکی و برنامه فیزیک شیمی از نظر تعداد برای زنان جذاب‌تر هستند». “ما 79 درصد زن در برنامه فیزیک بیولوژیکی و پزشکی خود داریم که به تازگی متوقف شده است. و برنامه فیزیک که در حال انجام است در حال حاضر 16 درصد زن دارد.”

دانشگاه گوئلف می‌گوید این اقدام پس از بررسی در ماه مارس و آوریل برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه انجام شده است.

هدف این بررسی، این بود که “اطمینان حاصل کنیم که منابع و تلاش‌های ما بر برنامه‌های مورد تقاضا، نوآورانه و از نظر استراتژیک مهم متمرکز است.” پیامی گفت از دفتر استاد و معاون علمی رئیس جمهور به دانشجویان در 14 آوریل.

گوئن: “در طول 10 سال گذشته، برای مثال، دانشگاه گوئلف تعدادی برنامه جدید در مناطق نوظهور اضافه کرده است، اما فکر می‌کنم ما در ادامه آن بررسی مداوم از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهیم، کوشا نبوده‌ایم.” چپمن، استاد دانشگاه و معاون دانشگاه گوئلف، به سی‌بی‌سی نیوز گفت.

زمانی که شروع به انجام کارهای جدید می کنیم، باید از انجام برخی از کارهایی که انجام می دهیم دست برداریم، زیرا نمی توانیم همیشه به انجام کارهای بیشتر ادامه دهیم.»

او گفت که در این بررسی از دو مجموعه معیار استفاده شده است: برنامه‌هایی با کاهش درخواست‌ها در طول پنج سال گذشته یا ثبت‌نام پایین – کمتر از 40 دانشجوی مقطع کارشناسی در سال یا کمتر از 10 دانشجوی کارشناسی ارشد.

اندازه برنامه کوچک

فیل لورینگ، دانشیار دپارتمان جغرافیا، محیط زیست و ژئوماتیک دانشگاه خاطرنشان می کند، اما اندازه برنامه کوچک نیز به عنوان یک ویژگی فروش مورد استفاده قرار گرفته است.

یک برنامه در گروه او متوقف شده است: مدرک کارشناسی در ژئوماتیک محیطی.

لورینگ به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما به تجربه‌های واقعاً باکیفیت برای دانش‌آموزان خود افتخار می‌کنیم و شما نمی‌توانید با برنامه‌های بزرگ به آن دست پیدا کنید. “این یک نقطه فروش برای بسیاری از کلاس ها، از جمله کلاس ما است. فقط به این دلیل که یک برنامه کوچک است، به این معنی نیست که بی اهمیت است.”

یک سالن سخنرانی طبقاتی پر از دانشجویانی است که روی صندلی نشسته اند و به صفحه سخنرانی نگاه می کنند.
فیل لورینگ، دانشیار دپارتمان جغرافیا، محیط زیست و ژئوماتیک می گوید که برنامه های کوچک و اندازه کلاس های کوچک نقطه فروش دانشگاه گوئلف بوده است. (جرمی ایتون/سی بی سی)

Loring و O’Meare هر دو گفتند که انتخاب توقف برنامه‌نویسی بر روحیه کارکنان تأثیر گذاشته است. بسیاری احساس می کنند که در مورد این تغییر با آنها مشورت نشده است و نگران تأثیر آن بر دانش آموزان هستند.

لورینگ گفت: «احساس می کنیم که از کار افتاده ایم. ناامیدی زیادی در مورد دانش‌آموزان و دانشجویان ورودی که برای ما هیجان‌زده بود و احتمالاً اکنون نخواهد آمد زیرا برنامه متوقف شده است.

“بنابراین یک احساس ناامیدی واقعی – و اکنون عدم اعتماد – در نحوه تصمیم گیری دولت وجود دارد زیرا آنها ما را در درک استراتژیک نحوه تأثیر این تصمیمات بر دپارتمان ها و دانش آموزان ما شامل نمی شوند.”

چپمن می‌گوید که دانشگاه انتقال پیام به دانشجویان آسیب‌دیده را در اولویت قرار داده است، اما موافق است که ارتباط با کارکنان می‌توانست بهتر باشد.

رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی:

  • BA: تاریخ هنر.
  • کارشناسی: مطالعات اروپایی.
  • BBRM: مدیریت صنایع غذایی (معمولی و تعاونی).
  • کارشناسی: تنوع زیستی.
  • کارشناسی: فیزیک بیولوژیکی و پزشکی (معمولی و تعاونی).
  • لیسانس: فیزیک شیمی (معمولی و تعاونی).
  • کارشناسی: زیست شناسی محیطی.
  • کارشناسی: ژئوماتیک محیطی (معمولی و تعاونی).
  • کارشناسی: علوم نانو (معمولی و تعاونی).
  • BSc: علوم گیاهی (معمولی و تعاونی).
  • کارشناسی: فیزیک نظری.

زمینه های تحصیلی فارغ التحصیلان:

  • کارشناسی ارشد: تاریخ هنر (پایان نامه و دوره آموزشی).
  • کارشناسی ارشد: مطالعات انتقادی در بداهه نوازی (بر اساس دوره).
  • کارشناسی ارشد: مطالعات آمریکای لاتین و کارائیب (پایان نامه و دوره).
  • کارشناسی ارشد: مطالعات بالینی (بر اساس دوره).
  • کارشناسی ارشد: روابط خانوادگی و تغذیه کاربردی (بر اساس دوره، رشته CFT).