تورنتو از استان می خواهد که TTC را به مبلغ 2.9 میلیون دلار که برای طراحی اتوبوس اسکاربرو لازم است بازپرداخت کند.

شورای شهر تورنتو تصمیم گرفته است که از دولت انتاریو بخواهد 2.9 میلیون دلار TTC را که آژانس حمل و نقل برای تکمیل کار طراحی یک اتوبوس اختصاصی در مسیر ترانزیت سریع اسکاربرو هزینه می کند، بازپرداخت کند.

شورا در جلسه روز پنجشنبه خود به این درخواست رای داد. کارکنان شهر به شورا گفتند که حدود 30 درصد از کار طراحی روی اتوبوس تکمیل شده است و برای تکمیل آن به 2.9 میلیون دلار نیاز است.

Coun. مایکل تامپسون، که این حرکت را انجام داد، گفت که ساکنان اسکاربرو به فرصت‌های ترانزیتی بهتری نیاز دارند که اسکاربرو RT اواخر امسال تعطیل شود.

طبق گفته TTC، Scarborough RT قدیمی قرار است تا پایان سال از رده خارج شود. توسعه متروی اسکاربورو که در حال حاضر در حال ساخت است، در سال 2030 جایگزین این سرویس خواهد شد.

ریک لیری، مدیرعامل TTC ​​به شورا گفت که برای ادامه کار Scarborough RT تا پایان تمدید مترو باید 500 میلیون دلار هزینه شود.

لیری گفت که TTC در جلسه هیئت مدیره خود در 12 ژوئن نحوه توضیح تغییرات حمل و نقل آتی را برای ساکنان اسکاربرو توضیح خواهد داد. وی گفت که یک کمپین ارتباطی که به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت در این نشست به اطلاع عموم خواهد رسید.

گزارش کارکنان شهرداری می گوید: “طراحی دقیق، ساخت و اجرای اتوبوس منوط به در دسترس بودن بودجه است. انتظار می رود پس از تامین بودجه، تبدیل حق تقدم SRT به اتوبوس اختصاصی حداقل دو سال طول بکشد.”

این گزارش می گوید که حدود 35000 مشتری روزانه در Scarborough RT قبل از همه گیری همه گیر وجود داشت و تخمین زده می شود روزانه 22000 سوار در سال 2022 پس از از کار انداختن خط حمل و نقل تا پایان سال 2023 از اتوبوس های سریع السیر استفاده کنند.