“تقریباً هیچ اطلاعی وجود ندارد”: تغییرات GO Transit مسافران جنوب انتاریو را ناامید می کند

یک تغییر زمان‌بندی GO Transit طول کشید تا سیذارتا باترا از یک مسافر معمولی به یک کارگر تمام وقت از راه دور تبدیل شود.

اتوبوس مستقیمی که توسط ارائه‌دهنده ترانزیت منطقه‌ای اداره می‌شد، راهی آسان برای مهندس عمران 31 ساله فراهم می‌کرد تا از خانه‌اش در مرکز شهر تورنتو به محل کارش در فاصله 35 کیلومتری در میسیساگا، اونت، سفر کند.

اما برخی تغییرات اپراتور GO Metrolinx که اخیراً در برخی از محبوب‌ترین مسیرهای قطار و اتوبوس خود اعمال کرده است، بر اساس تخمین‌های ردیاب سفر خود GO Transit، زمان سفر Batra را به طور موثر دو برابر کرد. دورنمای رفت و آمد طولانی تر، او را بر آن داشت تا اجازه بگیرد که سفر را به طور کامل رها کند و برای همیشه از خانه کار کند.

باترا در مصاحبه ای گفت: “روی زمین راهی وجود ندارد که من دو ساعت با حمل و نقل عمومی، یک طرفه سفر کنم.” من اصلاً از آن استفاده نخواهم کرد زیرا دیگر کار نمی کند.

Batra در ناامیدی خود از تغییرات برنامه‌ریزی، که مترولینکس اواخر ماه گذشته اعلام کرد و تا حد زیادی از شنبه اجرا شد، تنها نیست.

این آژانس سطح خدمات را در مسیرهای شلوغی که تورنتو و کیچنر را به هم متصل می کند، تقویت کرد، اما برخی از خدمات قطار را نیز کنار گذاشت و مسیرهای اتوبوس را جایگزین آنها کرد. برخی از برنامه های اتوبوس نیز برای حذف یک نقطه اتصال کلیدی در ایستگاه اتحادیه تورنتو، یک مرکز حمل و نقل که سیستم های حمل و نقل عمومی منطقه ای و محلی را به هم مرتبط می کند، تنظیم شد.

سواران در روز چهارشنبه، 15 ژانویه 2020، سوار قطار GO در ایستگاه اکتون، اونت.
سواران در روز چهارشنبه، 15 ژانویه 2020، سوار قطار GO در ایستگاه اکتون، اونت. (کیت بوکرت/سی بی سی)

اتوبوس قدیمی مسیر 21 Batra قربانی تغییر دوم شد. به‌جای سوار شدن مستقیم از یونیون، اکنون از مسافران خواسته می‌شود قبل از اتصال مجدد به اتوبوس برای ادامه سفر، با قطار GO به یکی از سه ایستگاه در خط دریاچه غرب بروند.

باترا با اشاره به اینکه برنامه جدید نزدیک به یک ساعت به رفت و آمد اضافه می‌کند، گفت: “اکنون باید از Union به Port Credit برویم و سپس با اتوبوس سوار شویم. بنابراین زمان حمل و نقل را بسیار بدتر کرده است.”

مسیرهای مورد بحث از میان برخی از مناطق با سریع ترین رشد در استان عبور می کنند. آمار کانادا آخرین داده های سرشماری نشان می دهد که جمعیت میلتون، اونت.، مقصد نهایی اتوبوس های مسیر 21، بین سال های 2016 تا 2021 20 درصد افزایش یافته است. جمعیت منطقه زادگاه میلتون در هالتون در این مدت، در حالی که همسایه بود، نزدیک به 9 درصد افزایش یافت. منطقه پیل شاهد افزایش جمعیت آن تقریباً پنج درصد به حدود 1.45 میلیون نفر بود.

مترولینکس می‌گوید، تنظیمات منجر به سفرهای سریع‌تر می‌شوند

در بیانیه مترولینکس آمده است که تلاش‌های مدت‌ها پیش‌بینی‌شده برای نوسازی بزرگراه گاردینر تورنتو باعث ایجاد تغییرات در مسیر ۲۱ شده است، با این استدلال که برنامه جدید زمان‌های سفر را در میان ساخت‌وساز مورد انتظار «سازگار و قابل اطمینان‌تر» می‌کند.

پیامی در وب‌سایت GO Transit که تنظیمات سرویس را اعلام می‌کند، می‌گوید که این تنظیمات منجر به “سفرهای سریع‌تر برای کسانی که به سمت غرب به سمت اوکویل، برلینگتون، همیلتون و فراتر از آن حرکت می‌کنند، خواهد شد.”

Batra، به نوبه خود، تلاش برای قرار دادن تغییرات را به عنوان بهبود نمی‌خرد.

او گفت: «این فقط یک تبلیغ نادرست است، بنابراین این اولین ناراحتی من است. “ناراحتی دوم من میزان اخطاریه‌ای است که به ما داده شد و نحوه اطلاع رسانی آن. تقریباً هیچ اطلاعی برای مردم وجود ندارد که شغل خود را اصلاح کنند.”

باترا معتقد است که مترولینکس باید حداقل چهار ماه به مسافران فرصت می داد تا برنامه سفر یا برنامه کاری خود را تطبیق دهند و به این نکته اشاره می کند که سیستم های حمل و نقل در مکان های دیگری مانند سنگاپور و دبی معمولاً مسیرها را در چنین زمان بندی های فشرده تعمیر نمی کنند.

او تنها کسی نیست که از آخرین تغییرات ناراضی است.

کوراتولین سیدا، ساکن میسیساگا، 34 ساله، پیش بینی می کند که تغییرات، رفت و آمد او را به “یک آشفتگی کامل” تبدیل کند.

او در مورد اتوبوس قدیمی مسیر 21 گفت: «این اساساً راه اصلی من برای ورود به شهر بود، زیرا فقط از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده می کنم. “من ماشین ندارم، بنابراین به شدت به آن متکی هستم.”

سیده که اغلب برای دیدار دوستان و شرکت در رویدادها به تورنتو سفر می‌کند، گفت که می‌توانست در هر زمانی از درب ورودی خانه خود به ایستگاه یونیون برسد. پیکربندی جدید حدود یک ساعت به آن سفر اضافه کرده است.

“من احتمالا نگاه خواهم کرد [taxi] گزینه‌ها یا شاید سعی نکنید به رویدادها یا چیزهای زیادی در شهر بروید.”