تشریفات به صورت آنلاین انجام می شود ، اما روز یادبود در میان بیماری های همه گیر در تورنتو ادامه دارد

از کمتر از 20 نفری که برای مراسم روز یادبود روز چهارشنبه در فورت یورک جمع شده اند ، ماروین گورد شاید بیشترین تأمل را داشته باشد.

گورد ، جانباز 99 ساله جنگ جهانی دوم ، یک متخصص رادار بود که به هواپیماها در پیمایش در اروپا کمک می کرد.

او اکنون در شمال یورک زندگی می کند ، اما هنوز لحظه ای که جنگ 75 سال پیش پایان یافت ، زمانی که او دو روز از سواحل کانادا در کشتی بود ، به یاد می آورد.

وی در گفتگو با سی بی سی تورنتو در پاسخ به این سوال که روز یادبود برای او چه معنایی دارد ، گفت: “به فداکاری ها ، و چگونگی جلوگیری از آنها به طور کامل در آینده فکر کنید.”

گورد نه تنها برای شرکت در مراسم فوریتورک که به طور چشمگیر کاهش یافته است – که به طور معمول 1000 نفر را به سمت بالا می کشد – حضور داشت بلکه برای ادامه تلاش برای جمع آوری کمک مالی برای مرکز بایکرست نیز حضور داشت.

وی برای جمع آوری پول برای کارزار بیمارستان “حفاظت از سالمندان ما” ، وی قصد دارد 800 کیلومتر راه برود ، اقدامی که الهام گرفته از کاپیتان انگلیسی تام مور بود و میلیون ها دلار برای سرویس بهداشت ملی جمع کرد.

گورد ، كه با استفاده از واكر ، تعداد قدم هاي خود را كه هم اكنون از 1 ميليون سال گذشته است ، استفاده كرد ، گفت: “Baycrest يكي از عمده ترين تحقيقات در جهان براي سالمندان است.

ماروین گورد مراحل بیشتری را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای جمع آوری کمک مالی در محوطه سایت تاریخی ملی فورت یورک انجام می دهد. (CBC)

او تنها کسی نبود که با جنگ شخصی در فورت یورک ارتباط شخصی داشت.

کشیش جان هیمینگا ، که نماز و قرائت می خواند ، با شروع جنگ در هلند به دنیا آمد و تا پایان اشغال آلمان در مخفیگاه با خانواده اش زندگی کرد.

وی گفت: “روز یادبود بسیار ویژه است ، زیرا این بخشی از داستان خانواده من است.”

رویدادهای پخش جریانی مستقیم در سراسر GTA برگزار می شود

فورت یورک یکی از بسیاری از رویدادهای زنده و جریانی بود که روز چهارشنبه در طول GTA طی یک سال برگزار شد و در آن لژیون سلطنتی کانادا صریحاً کانادایی ها را از حضور در مراسم روز یادبود به دلیل ترس از انتشار COVID-19 منصرف کرد.

سایر رویدادها نیز در قبرستان Mount Pleasant ، پارک کوئین ، تالار شهر تورنتو و کلیسای Saint John the Baptist Anglican در می سی سیاگا برگزار شد.

حاضران دور در مراسم تورنتو در سنوتاف در تالار شهر قدیم. 95 سال پیش به یادبود جنگ جهانی اول ساخته شده است. (CBC)

در هیئت مدرسه ناحیه کاتولیک تورنتو ، این رویداد از طریق لنز afrocentric با تمرکز بر بزرگداشتها ، از جمله یک مراسم پخش مستقیم زنده ، “در مورد 235 سال خدمت نظامی توسط کانادایی های سیاه” برگزار شد.

ربکا منگشا ، دانش آموز کلاس 12 ، از مراسم TCDSB گفت: “من در واقع هرگز یک جانباز سیاه پوست را ندیده ام و چه رسد به اینکه یک زن را دیده ام.” “این واقعاً شگفت انگیز بود.”