تحقیقات SIU نشان داد که مرد مجروح دو بار از بیمارستان گرند ریور دور شده است

پس از اصابت یک رزمناو پلیس در ماه دسامبر، تحقیقات ناظر پلیس استان نشان داد که یک مرد 30 ساله با جراحات شدید دو بار از بیمارستان کیچنر دور شده است.

طبق تحقیقات واحد تحقیقات ویژه (SIU)، افسران سرویس پلیس منطقه ای واترلو (WRPS) به یک سرقت در حال انجام در خیابان کینگ 741، در کیچنر در 19 دسامبر 2022، حوالی ساعت 1:35 بامداد پاسخ دادند.

این گزارش می گوید که یک افسر سعی کرد با استفاده از رزمناو خود مسیر مردی را که با دوچرخه در حال فرار از صحنه بود، ببندد که رزمناو روی مقداری یخ سر خورد و با مرد برخورد کرد.

سپس پلیس مرد را دستگیر کرد و او را به بیمارستان گرند ریور (GRH) منتقل کردند، جایی که تشخیص داده شد که هیچ شکستگی یا جراحت داخلی ندارد و دوباره به بازداشتگاه پلیس آزاد شد و سپس آزاد شد.

به گفته SIU، چند روز بعد، در 23 دسامبر، مرد پس از شکایت از درد قفسه سینه به مادرش برای درمان به GRH بازگشت، اما او را برگرداندند.

این مرد در نهایت توانست در بیمارستان یادبود کمبریج تحت درمان قرار گیرد، جایی که مشخص شد پنج دنده شکسته، یک ریه فرو ریخته و خونریزی داخلی دارد. این مرد تحت عمل جراحی قرار گرفت و در 27 دسامبر از بیمارستان مرخص شد.

سخنگوی GRH گفت که بیمارستان به دلایل حفظ حریم خصوصی بیمار نمی تواند در مورد این گزارش اظهار نظر کند.

سخنگو در ایمیلی به CBC News گفت: «به طور کلی، وقتی فردی برای مراقبت به بخش اورژانس مراجعه می‌کند، ثبت نام می‌شود، تریاژ می‌شود و توسط یک پزشک یا پرستار ویزیت می‌شود، مشروط بر اینکه اولاً خودشان ترک را انتخاب نکنند.» .

این مرد حاضر به مصاحبه نشد. افسر پلیس همچنین از مصاحبه خودداری کرد و یادداشت های خود را ارائه نکرد، “همانطور که حق قانونی مقام موضوع است.”

تابلویی جلوی بیمارستان
سخنگوی بیمارستان گرند ریور گفت به دلیل حفظ حریم خصوصی، بیمارستان نمی تواند در مورد شرایط گزارش SIU اظهار نظر کند. (CBC)

هیچ جرمی مرتکب نشده است

جوزف مارتینو، مدیر SIU، در این گزارش گفت که این افسر در رابطه با دستگیری و جراحات مرد مرتکب جرمی نشده است.

“در غیاب اظهارات از [officer] و شاکی، تشخیص اینکه دقیقاً در لحظات قبل از برخورد چه اتفاقی افتاده، دشوار است.»

“کرد [officer] عمدا به شاکی و دوچرخه اش ضربه بزند؟ آیا شاکی در حالی که در مسیرهای اشتباه در مسیرهای غربی خیابان کینگ غرب حرکت می کرد، نتوانست مسیر را دور بزند؟ [officer’s] رزمناو به سمت غرب و ضربه زدن به وسیله نقلیه؟ به نظر می رسد دومی به اندازه مورد اول محتمل است و شرایط جاده لغزنده تا حدودی در هر دو سناریو نقش دارد.”

در نتیجه، مارتینو گفت که نمی‌تواند به‌طور منطقی به این نتیجه برسد که افسر از «محدودیت‌های مراقبتی که توسط قانون کیفری مقرر شده بود» در مورد برخوردی که مرد را در دسامبر مجروح کرد، تجاوز کرده است.

SIU یک آژانس غیرنظامی مستقل است که برای بررسی گزارش‌های مربوط به پلیس در مواردی که مرگ، جراحت جدی یا تجاوز جنسی رخ داده است، فراخوانده شده است.