تحقیقات نشان می دهد که تصادفات اتومبیل بیشتر از اسلحه باعث مرگ افسران پلیس کانادا می شود

در روزهای پس از آن که یک افسر پلیس استان انتاریو (OPP) در 27 دسامبر 2022 در روستایی جنوب انتاریو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، انجمن های پلیس گفتند که تعداد افسرانی که در حین کار جان خود را از دست داده اند “بی سابقه” بوده است.

Const. گرزگورز پیرزچالا، که به تازگی حرفه پلیسی خود را در شهرستان هالدیمند آغاز کرده بود، یکی از پنج افسری بود که سال گذشته در حین کار در کانادا جان باختند.

پنج افسر دیگر از جمله گروهبان پلیس استان انتاریو در حال حاضر در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده اند. اریک مولر در 11 مه، انجمن‌ها و خدمات پلیس بیشتری را برانگیخت.

اما داده‌های جدید محققان دانشگاه اتاوا که قبل از انتشار آن به طور انحصاری با سی‌بی‌سی نیوز به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد که اکنون تعداد افسران کمتری نسبت به دهه‌های گذشته در حال انجام وظیفه جان خود را از دست می‌دهند. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که تصادفات رانندگی علت اصلی مرگ در بین افسران حین کار است.

“این بدان معنا نیست که ما نباید آن را جدی بگیریم … با این حال به این معنی نیست [police] جاستین پیچه، دانشیار دانشگاه اتاوا و ناظر پروژه آموزشی جرم انگاری و مجازات، گفت: پیچه در مورد ادعاهایی مبنی بر خطرناک تر بودن پلیس در حال حاضر نسبت به سال های گذشته تردید می کند.

این تحقیق توسط Lyne “Léo” Ral و Elisabeth Touwaide هدایت شد، که هر دو به ترتیب در حال تکمیل مدرک کارشناسی ارشد دوگانه در جرم شناسی دانشگاه اتاوا و دانشگاه کاتولیک د لوون در بلژیک هستند.

انجمن روسای پلیس کانادا (CACP) این اعداد را رد نمی کند، اما می گوید که آنها کل داستان را بیان نمی کنند.

“بسیار احساسی برای اعضای ما”: CACP

این داده ها با استفاده از منابع متعدد از جمله وب سایت های پلیس، گروه های یادبود و تحقیقات گذشته، مرگ افسران حین انجام وظیفه را از سال 1962 تا امسال ردیابی می کند.

این نشان می دهد که 408 افسر پلیس در این 61 سال در سراسر کانادا در حین کار جان خود را از دست داده اند. مرگبارترین سالها سالهای 1962 و 1968 بود که در هر یک از آن سالها 16 افسر در محل کار جان خود را از دست دادند.

به طور متوسط ​​از سال 1962، بین شش تا هفت مرگ در سال وجود دارد.

این داده ها همچنین مرگ و میر ناشی از “اعمال مضر عمدی” مانند تیراندازی را برجسته می کند.

میانگین تعداد مرگ و میر در این دسته بین دو تا سه سال در سال است که سال‌های 2022 و 2023 را برای این موارد بالاتر از میانگین می‌کند.

اگرچه داده ها هنوز نشان می دهد که تعداد مرگ و میر ناشی از “اعمال مضر عمدی” نسبت به دهه های گذشته کاهش یافته است.

در سال 1962، 12 مورد مرگ ناشی از اعمال زیان آور عمدی وجود داشت. در سال 1984، هشت مورد مرگ از این قبیل وجود داشت.

رئیس پلیس وینیپگ در اتاق جلسه ستاد پلیس ایستاده است.
دنی اسمیت رئیس انجمن روسای پلیس کانادا و رئیس پلیس وینیپگ است. (گری سولیلاک/سی بی سی)

پیچه گفت که 9 مورد مرگ بین سپتامبر 2022 و مه 2023 از سال 1962 که 9 مورد مرگ در یک بازه زمانی شش ماهه وجود داشت، مشاهده نشده است.

با این حال، پیچه خاطرنشان می کند که در حال حاضر بیش از 68000 افسر پلیس در کانادا در مقایسه با حدود 26000 افسر در سال 1962 وجود دارد.

او گفت: «نرخ مرگ و میر در آن زمان به طور قابل توجهی بالاتر بود… که در لفاظی های مربوط به مرگ پلیس و افسران پلیس که در حال حاضر در حال پخش است، چیزی نیست.

دنی اسمیت، رئیس CACP، گفت: این اعداد و ارقام، محیط «ناپایداری» را که افسران پلیس اکنون باید در آن جابه‌جا کنند، محاسبه نمی‌کنند – محیطی که مانند دهه‌های گذشته نیست.

او گفت همه‌گیری، اعتیاد ملی و بحران‌های سلامت روان و دسترسی به اسلحه بیشتر، پلیس را سخت‌تر کرده است.

اسمیت افزود که انجمن او نگاه عمیق‌تری به عوامل دیگر دارد، مانند اینکه چگونه پلیس در محیط‌های روستایی منابع کمتری نسبت به پلیس‌های شهرهای بزرگ دارد.

او گفت: «به نظر می‌رسد که محققان تلاش می‌کنند تا آنچه را که در هشت ماه گذشته برای پلیس اتفاق افتاده کاهش دهند.

“این برای اعضای ما بسیار احساسی بود.”

تصادفات اتومبیل بیشترین علت مرگ از سال 1962 است

این داده ها همچنین جزئیات نحوه مرگ افسران را نیز شرح می دهد.

شایع ترین علت مرگ و میر در حین انجام وظیفه، تصادفات رانندگی است که منجر به کشته شدن 184 افسر شده است.

محققان دریافتند که از این تعداد، 12 مورد مربوط به یک راننده آسیب دیده و 16 مورد ضربه عمدی بوده است.

با این حال، از 9 مورد در طول هشت ماه گذشته، تنها یک مورد مربوط به تصادف خودرو بوده است.

تیراندازی دومین قاتل رایج بود که به زندگی 151 نفر پایان داد.

از این تعداد، شش نفر مربوط به تیراندازی تصادفی یک افسر به همکارشان بودند.

آمار نشان می دهد که اکثر افسرانی که در حین کار جان خود را از دست داده اند بین 25 تا 34 سال سن داشته اند.

جنیفر شولنبرگ، مطالعات اجتماعی و دانشیار حقوقی در دانشگاه واترلو، گفت: این تحقیق به این موضوع توجهی نمی کند که جرم خشونت آمیز مرتبط با سلاح گرم به طور کلی چگونه در حال افزایش بوده است و چگونه بر افسرانی که به درخواست های خدمات پاسخ می دهند تأثیر می گذارد.

آمار کانادا می گوید میزان جرایم خشونت آمیز مرتبط با سلاح گرم در سال 2021 25 درصد بیشتر از 10 سال قبل در سال 2012 بوده است.

شولنبرگ گفت: “ماشین در خندق، اختلافات خانوادگی… شما انتظار چنین سطحی از خشونت را در این نوع تماس ها ندارید.”

ناتالی دلیا دکارد با پس‌زمینه‌ای تار ایستاده است
ناتالی دلیا دکارد دانشیار جرم شناسی در دانشگاه ویندزور است. (جیسون ویو/سی‌بی‌سی)

اسمیت با نظر او موافقت کرد و افزود که رانندگی و تعقیب مظنونان بخش بزرگی از آموزش پلیس است.

ناتالی دلیا دکارد، دانشیار جرم‌شناسی در دانشگاه ویندزور، گفت که با این ایده که مرگ افسران در 9 ماه گذشته بی‌سابقه است، مخالف است.

او گفت: «افسر پلیس بودن نسبتاً امن‌تر از گذشته است. “این در مقایسه با سایر موقعیت های خطرناک ایمن است و همه چیز فقط با بهبود روابط اجتماعی بهتر می شود.”

مرگ کنست. Pierzchala در دسامبر 2022 باعث شد انجمن های پلیس خواستار اصلاحات وثیقه و پیشنهادی از دولت فدرال برای تغییر سیستم شوند. یکی از دو نفری که متهم به قتل او بودند، قبلا با قرار وثیقه آزاد شده بود.

اسمیت گفت که تشدید سیستم وثیقه حرکت خوبی برای حفظ امنیت افسران پلیس و جوامع خواهد بود.

پیچه خواستار راه حل های مختلف شد. “آیا ما خانه نشین هستیم؟ آیا درآمد کافی داریم؟ آیا دسترسی کافی به مراقبت های بهداشتی و مراقبت های بهداشت روانی در صورت نیاز داریم؟ دسترسی به آموزش؟ وقتی به آن چیزها دسترسی نداریم، همیشه مردم را در بحران می بینیم.” “

اسمیت پاسخ داد: “من موافقم که این چیزها ضروری است”، او گفت: “فقط فکر نمی کنم آنها متقابل هستند.”