تحقیقات در مورد محل دفن نیاگارا پس از نگرانی های گروه Haudenosaunee متوقف شد

کار برای بررسی محل دفن که بقایای انسان و آثار بومی را در منطقه نیاگارا کشف کرده بود، پس از اینکه گروهی گفتند که به اندازه کافی در مورد این موضوع مشارکت نداشته اند، متوقف شده است.

شهر پورت کولبورن، نزدیک به دریاچه ایری و کانال ولند، قرار بود در تاریخ 10 آوریل، پس از تصویب این طرح‌ها در 28 مارس، تحقیقات باستان‌شناسی را در محل دفن واقع در خیابان شوگرلوف و خیابان ایزابل آغاز کند.

موسسه توسعه Haudenosaunee (HDI) به CBC Hamilton گفت که این کار پس از اینکه به LHC Heritage Planning & Archaeology، شرکتی که تحقیقات را برای شهر هدایت می‌کند، اعلام کرد، قبل از انعقاد قرارداد به اطلاعات بیشتری نیاز داشت، متوقف شده است.

آرون دتلور، یک وکیل با HDI، گروهی که به شورای روسای کنفدراسیون هائودنوسونه مستقر در شش ملت گراند ریور متصل است، گفت: “آنها یک تماس تلفنی برقرار کردند و وانمود می کنند که نامزدی است.”

شهر همچنین به CBC همیلتون تایید کرد که کار متوقف خواهد شد.

در بیانیه ایمیلی از استیو شایپوسکی، مدیر کارهای عمومی پورت کولبرن، در روز پنجشنبه آمده است: “ما متعهد به تعامل با جامعه بومی هستیم و همیشه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین راه های انجام این کار هستیم.”

یک کارشناس Haudenosaunee می‌گوید که تحقیقات پورت کولبرن احتمالاً یک مکان مهم است.

ریک مونتور، دانشیار دانشگاه مک مستر در بخش های انگلیسی، مطالعات فرهنگی و بومی، گفت: «احتمال بسیار خوبی وجود دارد که شواهد قابل توجهی از مسیرهای تجاری گسترده وجود داشته باشد.

“اینها انواع مکان هایی هستند که گاهی اوقات آثاری از غرب میانه ایالات متحده یا حتی مکزیک پیدا می کنند.”

بقایای انسانی 9 نفر پیدا شد: یادداشت

یک یادداشت فنی از LHC در مورد تحقیقات در ماه مارس به استان ارسال شد و حداقل با یک گروه First Nations به اشتراک گذاشته شد.

این یادداشت که توسط سی‌بی‌سی همیلتون به دست آمده است، این سایت را گورستان شوگرلوف می‌نامد.

این جزئیات مرزهای جستجو و آنچه قبلاً پیدا شده است.

منطقه مورد مطالعه تقریباً پنج ملک را در بر می گیرد و روبروی بیمارستان Port Colborne است.

در این یادداشت آمده است که تحقیقات پس از آن آغاز شد که شرکت مشاوره باستان شناسی مستقر در کیچنر بقایای جزئی حداقل 9 نفر را در یک سنگر خدماتی که از سمت راست شهر در خیابان شوگرلوف به خیابان شوگرلوف 235 منتهی می شد، شناسایی کرد.

در این یادداشت آمده است که در این جستجو، آثار بومی نیز یافت شد و خاطرنشان شد که منطقه “به میزان قابل توجهی آشفته” شده است.

مشخص نیست که این گروه دقیقاً چه زمانی این کشف را انجام داده و چرا در حال حفاری در منطقه بودند. بر اساس گزارش اخیر به شورای پورت کولبرن، با این حال، در ماه مه 2022 به شهر گفته شد که استان از محل دفن اطلاع دارد و از شهر خواسته است تا بررسی کند.

تصویری از یک یادداشت فنی.
یک یادداشت فنی گورستان لوف قند را با رنگ زرد و محل تحقیق را با رنگ قرمز نشان می دهد. (LHC Heritage Planning & Archaeology)

این یادداشت می‌گوید که این یافته‌ها با توجه به نزدیک بودن این مکان به دریاچه ایری و فاصله آن در یک کیلومتری خیابان تنسی و گورستان Solid Comfort – که هر دو مکان‌های باستان‌شناسی بومی مستند هستند، «غافل‌گیرکننده» بودند.

در این یادداشت آمده است که به نظر می رسد محل دفن از اوایل دهه 1800 فعال بوده است. در سال 1921 پس از ساخت حداقل دو خانه در این منطقه “به طور رسمی” بسته شد.

تحقیقات LHC یک حفاری دستی مرحله 4 با هدف “شناسایی، مستندسازی و بازیابی بقایای انسان” و همچنین سایر مصنوعات است.

بر اساس این یادداشت، هر بقایایی که پیدا شود، پاکسازی می‌شود و تجزیه و تحلیل حداقل تعداد افراد و همچنین سن و جنس آنها را مشخص می‌کند.

نماینده ملت اول “مطمئن است” بقایای انسانی از مردم بومی وجود ندارد

Shypowskyj گفت که شهر 435,000 دلار برای تحقیقات هزینه می کند که شامل کارکنان، ناظران سایت بومی و گزارش نهایی می شود.

او گفت که شش کشور گرند ریور و میسیساگاس کریدت با این طرح همراه هستند.

مارک لافورم، میسیساگاز مدیر مشاوره و اسکان Credit First Nation، در ایمیلی گفت که “مطمئن است” این سایت یک محل دفن بومیان نیست و حاوی بقایای انسان های بومی نیست. او توضیح بیشتری در مورد علت آن ارائه نکرد.

یک ردیف خانه
بر اساس یک یادداشت فنی ارسال شده به استان، قبلاً بقایای انسانی از منطقه کشف شده است. (گوگل ارث)

با این حال، او گفت که به دنبال این است که شهر با امضای توافقنامه ای با اولین ملت شریک شود تا اطمینان حاصل شود که در صورت یافتن بقایای انسانی بومی، “اقدامات و اقدامات مناسب انجام خواهد شد.”

لافورم گفت: فراتر از این، امیدواریم که شهر اجرای یک فرآیند پیش از مشاوره را در نظر بگیرد… که روشی موثر برای شروع مشاوره و تعامل معنادار است.

شش ملت بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

شوراها نسبت به زمان بندی ابراز نگرانی می کنند

Shypowskyj گفت هنگامی که پروژه شروع می شود، کارهای مکانیکی برای جدا کردن لایه سطح سخت قبل از حفاری دستی انجام می شود که تقریباً 1.2 متر زیر سطح در یک شبکه خواهد رفت و هر چیزی را که در طول مسیر یافت می شود فهرست بندی می کند.

Sugarloaf در ایزابل تقریبا برای یک ماه بسته خواهد شد و ترافیک در Sugarloaf و خیابان Steele تغییر مسیر خواهد داد تا به اطراف بسته شود.

بخش 3 کان. گری برونو در جلسه شورای 28 مارس اظهار داشت که در مورد برچسب قیمت و اینکه چگونه تحقیقات ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد، که ممکن است بر فصل گردشگری تأثیر بگذارد، نگرانی هایی دارد.

آیا دلیلی وجود دارد که بعد از روز کارگر این اتفاق نیفتد؟ او درخواست کرد.

بخش 2 کان. تیم هویل نظرات مشابهی داشت و گفت: “اگر آنها به یافتن چیزهای مورد علاقه ادامه دهند و به کجا ممکن است ما را ببرد و برچسب قیمت ممکن است به کجا برسد.”

کارشناسان ملل اول: تحقیق نباید ناراحت کننده باشد

مونتور گفت که اعضای شورا نباید این تحقیقات را به عنوان یک ناراحتی تلقی کنند.

او گفت: «از نظر احترام به جوامع بومی یا هر بقایای انسانی… این زمان باید کنار گذاشته شود.

فقط به نظر می رسد که بقایای بومی اغلب به دلیل اینکه ما هستیم «کمتر از» در نظر گرفته می شوند.»

مردی ایستاده
ریک مونتور دانشیار دانشگاه مک مستر است. (دانشگاه مک مستر)

مونچر همچنین گفت که می تواند در واقع گردشگری را بسته به اهمیت این سایت تقویت کند و روابط با اولین ملل محلی را بهبود بخشد.

مونتور گفت: «باید با هیجان برخورد کرد.

پل ویلیامز، وکیل قدیمی Six Nations گفت که پورت کولبرن باید با هر بقایای انسانی که پیدا می شود با احترام رفتار کند.

ویلیامز گفت: “شما همان احترامی را برای آنها قائل هستید که دوست دارید مردم به خانواده شما احترام بگذارند.”

Shypowskyj گفت که شهر می خواهد “کار درست را انجام دهد” و اگر بقایای انسانی پیدا شود، با آنها مراقبت می شود.