به گفته مدافعان پس از تیراندازی در همیلتون، تنش بین مالکان و مستاجران به اوج خود رسیده است.

گروه های مدافع می گویند که تنش ها بین صاحبخانه ها و مستاجران پس از کشتن دو مستأجر توسط مالک همیلتون به اوج خود رسیده است.

پلیس به سی‌بی‌سی همیلتون گفت که کارآگاهان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا درگیری بر سر شکایت کپک درست قبل از کشتن کاریسا مک‌دونالد 27 ساله و نامزد 28 ساله‌اش آرون استون توسط صاحبخانه در 27 می رخ داده است.

صاحبخانه 57 ساله چند ساعت بعد در تیراندازی با پلیس جان خود را از دست داد.

پلیس نام صاحبخانه را که به گفته همسایه ها در خانه زندگی می کرد، اعلام نکرده است. بر اساس سوابق ملکی، تری جرالد برکا مالک این خانه بود.

هیئت مالک و مستاجر (LTB)، دادگاهی که به شکایات و درخواست‌های مالکان و مستاجرین رسیدگی می‌کند، گفت که در دو سال گذشته هیچ درخواستی در رابطه با ملک نداشته است. اداره آئین نامه شهر گفت که در سال های اخیر هیچ شکایتی وجود نداشته است.

یک زن و یک مرد با هم لبخند می زنند.
کاریسا مک دونالد و آرون استون زوج همیلتون در 27 مه بیرون خانه ای که در استونی کریک، اونت اجاره کرده بودند کشته شدند. (ارسال شده توسط سرویس پلیس همیلتون)

در حالی که هنوز سوالات بی پاسخ زیادی در مورد شرایط منجر به تیراندازی وجود دارد، این وضعیت طرفدارانی را در مورد درگیری بین مالکان و مستاجران صحبت می کند.

آنها می گویند آنچه در همیلتون اتفاق افتاد یک مورد افراطی و غیرقابل توجیه بود و همچنین می گویند که به نظر جدا از آن است لیست طولانی شکایات در مورد LTB و نقش آن در حل تعارض.

“ما شاهد آمدن این بودیم”

مایک وود، رئیس مستاجران همیلتون در یونیتی، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که به دلیل افزایش تنش بین صاحبخانه‌ها و مستأجران، اخبار مربوط به تیراندازی «منزجرکننده» بود، اما او را کاملاً شگفت‌زده نکرد.

او گفت: «ما شاهد این بوده ایم که این موضوع از طریق خط لوله انجام می شود.

کیمبرلی فارل، مشاور حقوقی ساکن همیلتون که در اختلافات صاحبخانه و مستاجر متخصص است، گفت که رفتار برخی از صاحبخانه ها “فراتر از مضحک” است.

او گفت: «شما مالک ملک هستید و حق قانونی آن را دارید، اما حق قانونی کنترل زندگی دیگران را ندارید.

“آیا باید انتظار داشته باشید که از صاحبخانه خود به خاطر آمدن با اسلحه بترسید… متأسفانه، ما در سن و مرحله ای هستیم که، بله، کاملاً باید نگران این موضوع باشیم.”

Boubacar Bah، بنیانگذار و رئیس Small Ownership Landlords انتاریو که همچنین به مدت دو دهه صاحبخانه بوده است، گفت که وضعیت بین مالکان و مستاجرها بدتر از همیشه است.

«من تماس‌های تلفنی ناامیدانه‌ای از صاحبخانه‌هایی دریافت کردم که مورد تعرض قرار گرفته‌اند و مورد آزار نژادی قرار می‌گیرند… [tenants] وی گفت: تخریب اموال.

پیتر جانوفسکی، یک حقوقدان در منطقه نیاگارا که بر مسائل مربوط به مالک و مستاجر متمرکز است، گفت که او همچنین شاهد بوده است که مسائل مربوط به مسائل کوچکی مانند اینکه آیا مردم باید کفش‌های خود را در راهروهای عمومی بگذارند به خشونت کشیده شده است.

او گفت: «من دیده ام که مستاجران بر سر این موضوع با هم درگیر شده اند.

آموزش بهتر ممکن است به کاهش تنش ها کمک کند

فارل گفت: ذهنیت برخی از صاحبخانه ها باید تغییر کند.

او گفت: «اگر نمی‌خواهید ملک خود را اجاره دهید و صاحبخانه شوید و قوانین را رعایت کنید، اصلاً نباید در تجارت ملک باشید.

باه گفت که صاحبخانه ها نیز می توانند تحت الحمایه مستاجران بدسرپرست باشند و احساس کنند جایی برای کمک گرفتن وجود ندارد.

خودروهای پلیس و SIU را می توان در جاده مسدود شده مشاهده کرد.
پلیس و بازرسان واحد تحقیقات ویژه در بیرون از خانه ای در استونی کریک در 28 مه دیده شدند، جایی که سه نفر از جمله دو مستأجر و یک مرد که پلیس می گوید آنها را به ضرب گلوله شلیک کرده بود، جان باختند. (Aura Carreño Rosa/CBC)

او گفت که یکی از راه حل ها تشدید فرآیند غربالگری برای مستاجران است و همچنین گفت که مالکان و مستاجران باید برای رفع مشکلات به گروه های مدافع مربوطه مراجعه کنند.

باه گفت: «بسیاری از صاحبخانه های کوچک حتی از وجود LTB اطلاعی ندارند… افراد زیادی در مورد دفتر آیین نامه نمی دانند.

“در پایان روز، ما همه با هم در آن هستیم.”

فارل موافقت کرد که آموزش بیشتری لازم است. او گفت که یک خط تلفن اضطراری استانی که هر یک از طرفین می توانند برای مشاوره فوری تماس بگیرند، به کاهش تنش کمک می کند.

او گفت که یک سیستم صدور مجوز مالک که آنها را ملزم به انجام آموزش مداوم در مورد حقوق و مسئولیت های خود می کند، “مهم ترین ابزار” خواهد بود.