به گفته محققان، سیستم ایمنی جدید هوش مصنوعی، سالمندان را در خانه های مراقبت ردیابی می کند و در عین حال حریم خصوصی بیشتری به آنها می دهد

یک فناوری جدید و غیر تهاجمی وجود دارد که سالمندان را در مراکز مراقبت طولانی‌مدت بدون نیاز به دوربین، فوب یا سایر ابزارهای پوشیدنی سنتی تحت نظر دارد.

محققان دانشگاه واترلو در انتاریو از یک سیستم رادیویی کم مصرف و هوش مصنوعی (AI) برای یادداشت عاداتی مانند تعداد دفعات رفتن ساکنان به دستشویی، زمان غذا خوردن یا مدت زمانی که معمولاً تلویزیون تماشا می کنند استفاده می کنند. . همچنین می تواند در صورت سقوط به ارائه دهندگان مراقبت هشدار دهد.

هاجر عابدی کاندیدای دکترای مهندسی طراحی سیستم در دانشگاه و نویسنده اصلی این مطالعه است که در مجله اینترنت اشیا موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) منتشر شده است.

عابدی به CBC Kitchener-Waterloo گفت: «ما از هوش مصنوعی برای آسان‌تر کردن زندگی خود استفاده می‌کنیم، زیرا می‌توانیم آنها را آموزش دهیم و آنها می‌توانند کار ما را انجام دهند و اساساً هدف اصلی ما نجات جان انسان‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.»

او گفت که نظارت بر سالمندان در حین انجام زندگی روزمره به ارائه دهندگان خدمات این امکان را می دهد که از هر گونه تغییر مراقبت کنند.

عابدی گفت: “به عنوان مثال، ما سرعت راه رفتن شما را در حال حاضر و در ماه آینده می دانیم. بنابراین بر اساس آنچه که می بینیم، ما یک خط پایه برای هر فرد داریم.”

وقتی مانیتور چیزی غیرعادی را یادداشت می‌کند، مانند تغییر مکرر طول گام در حین راه رفتن، “ما می‌توانیم اعلان‌هایی را برای مراقبان شناسایی یا ارسال کنیم. [the seniors] در یک دوره زمانی آهسته تر راه بروید، [caregivers] می تواند بگوید.”

پرتره زن
هاجر عابدی، کاندیدای دکترا در رشته مهندسی طراحی سیستم در دانشگاه واترلو، مطالعه ای را برای استفاده از هوش مصنوعی برای نظارت بر سالمندان در مراقبت های طولانی مدت بدون نیاز به دستگاه های پوشیدنی یا دوربین هدایت کرد. (کیت بوکرت/سی بی سی)

این سیستم مانیتورینگ که ElephasCare نام دارد، از طریق یک دستگاه امواج رادیویی شبیه به مودم اینترنتی کار می کند و می تواند روی دیوار نصب شود. هیچ دوربینی نصب نشده است.

عابدی گفت که این به محافظت از حریم خصوصی افراد کمک می کند و از دستگاه های پوشیدنی سودمندتر است، که می تواند دست و پا گیر باشد یا گاهی اوقات فرد را ملزم به تعامل با آنها برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها کند.

گوش بده | حسگر جدید هوش مصنوعی دیواری می تواند سالمندان را زیر نظر بگیرد و هشدارهای امنیتی یا سلامتی ارسال کند:

نسخه صبح – KW7:17محققان UW سالمندان را در مراقبت های طولانی مدت با سیستم غیر تهاجمی تحت نظر دارند

محققان دانشگاه واترلو سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سالمندان را در مراکز مراقبت طولانی‌مدت بدون نیاز به دوربین یا دستگاه‌های پوشیدنی نظارت کند. هاجر عابدی، کاندیدای دکتری مهندسی طراحی سیستم ها و نویسنده اصلی این مطالعه، نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد.

“سطح بهره بالاست”

شرکت Gold Sentintel مستقر در واترلو به تازگی آزمایشی را با استفاده از این سیستم به نام ElephasCare در یک مرکز مراقبت طولانی مدت محلی راه اندازی کرده است.

گرگ دالتون، مدیر اجرایی Gold Sentintel، گفت که نگرانی اولیه ایمنی بر روی زمین خوردن افراد متمرکز بود.

آنها “به سرعت متوجه شدند که برای ایجاد تأثیر معنادار، پیشگیری از سقوط باید به هسته اصلی تلاش ما تبدیل شود.”

طبق گزارش آژانس بهداشت عمومی کانادا، زمین خوردن یکی از دلایل اصلی بستری شدن در بیمارستان ناشی از آسیب برای کانادایی های 65 سال و بالاتر است.

دالتون گفت که کارکنان خانه های مراقبت طولانی مدت نمی توانند 100 درصد مواقع ساکنین را تماشا کنند. اگر یکی از ساکنان شب هنگام زمین خوردن که سطح کارکنان کمتر است، ممکن است آن فرد برای مدت طولانی‌تری روی زمین بماند.

او گفت که هر چه مدت زمان بیشتری برای پاسخگویی کارکنان طول بکشد، احتمال یک پیامد بد سلامتی بیشتر می‌شود، بنابراین این که بتوانیم فوراً به کارکنان در مورد سقوط هشدار دهیم، از رنج بیهوده جلوگیری می‌کنیم.

زیبایی هوش مصنوعی این است که با افزایش مجموعه داده های جمع آوری شده توسط ElphasCare، ما قادر به شناسایی [other] روندها و توسعه مدل های پیش بینی برای بهبود بهتر نتایج برای سالمندان در مراقبت و کارکنان خط مقدم مراقبت از این سالمندان.

دالتون گفت: «سطح بهره بالاست. این شرکت اخیراً در یک کنفرانس مراقبت طولانی مدت در تورنتو شرکت کرد و در آنجا با افراد در صنعت مراقبت های طولانی مدت صحبت کرد.

او گفت: “همه آنها به رویکرد منحصر به فرد ما بسیار علاقه مند هستند که هم مقیم محور و هم از نظر بالینی مطلع است. هوش مصنوعی ما داده های کاملاً جدیدی را در اختیار مراقبان خط مقدم قرار می دهد تا به آنها اجازه دهد مراقبت های شخصی بهتر و متمرکزتری را به ساکنان ارائه دهند.”

نیاز به “پیدا کردن تعادل مناسب”

جودی هال، مدیر اجرایی انجمن کانادایی برای مراقبت های طولانی مدت (CALTC) گفت: استفاده از این نوع تحقیقات و فناوری هوش مصنوعی در خانه های مراقبت طولانی مدت در سراسر کانادا ارزش کاوش را دارد.

هال گفت که تحقیقات دانشگاه واترلو «به نظر می‌رسد می‌تواند ابزاری اضافی برای تیم‌ها برای حمایت از ایمنی ساکنان باشد» اما خاطرنشان کرد: «هیچ فناوری جایگزینی برای ارائه‌دهنده مراقبت ماهر نیست».

هال در بیانیه‌ای به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «در زمانی که مراقبت طولانی‌مدت در حال حاضر با کمبود کارکنان و فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم می‌کند، ما نباید فناوری را به خودی خود به عنوان یک راه‌حل در نظر بگیریم، زیرا به یک استراتژی چند وجهی استخدام و حفظ نیاز است». .

هال گفت همچنین، مهم است که افرادی که در مراکز مراقبت طولانی مدت زندگی می کنند، خانواده ها، کارکنان و دولت آنها “برای یافتن تعادل مناسب” قبل از حرکت به جلو، مهم باشد.

هال گفت: “برای همه جامعه، مهم است که ما به تعادل بین پیشرفت فناوری و نگرانی در مورد احترام به حریم خصوصی ادامه دهیم.”

“به ویژه، در مراقبت های طولانی مدت، بسیاری از ساکنان آسیب پذیر هستند و نیازهای مراقبتی پیچیده ای دارند. این مهم است که ما حریم و حریم خصوصی آنها را همیشه حفظ کنیم.”