به دنبال ایده های وعده غذایی روز مادر هستید؟ اندرو کاپولینو شما را تحت پوشش قرار داده است

روز مادر یک تجارت بزرگ است. در کنار شب سال نو و روز ولنتاین، جشن مادر در این آخر هفته یکی از شلوغ ترین روزهای سال برای رستوران ها خواهد بود.

اگر به دنبال غذای بیشتر از برانچ هستید، در اینجا چند پیشنهاد برای درمان مادر وجود دارد که نیازی به رزرو ندارند و همچنین ممکن است تجربیات غذایی منحصر به فردی را نشان دهند.

بیایید با رشته فرنگی شروع کنیم، که مامان می تواند امروز یا یکشنبه راهش را ببندد. Crafty Ramen در Guelph، Kitchener و اکنون مرکز شهر تورنتو در حال سرو کردن رامن در انواع مختلف هستند.

یک کاسه مرغ سرخ شده داغ نشویل، چیلی کره ای و آبگوشت گوچوجانگ با پیاز سبز و توگاراشی (به مادران مراجعه کننده یک گل رز دریافت کنید) را امتحان کنید. یا، یک کیت برای عصر انتخاب کنید و یک شام رامن در خانه بچینید. حدود 15 دقیقه طول می کشد

سایر غذاهای نودل می تواند شامل تماشای رشته فرنگی سنتی لانژو باشد که جلوی چشمان شما تهیه می شود و با آبگوشت گاو غنی، سبزیجات و ادویه جات در Noodle لانژو گل سرو می شود. یا شاید یک غذای سبزیجات از منوی منحصر به فرد رستوران واترلو؟

ویترین فروشگاه کرافتی رامن در کیچنر
در این روز مادر مادر را با رامن و گل پذیرایی کنید. Crafty Ramen در Kitchener و Guelph به مادران در حالی که رامن خوشمزه خود را میل می کنند، گل رز می دهد. (ژوزت لافلور/CBC)

در کشورهای مختلف، مادران در روزهای مختلف جشن گرفته می شوند. در انگلستان، “یکشنبه مادری” حرکت می کند: امسال 19 مارس بود. در بسیاری از کشورهای عربی، 21 مارس بود.

در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مانند مکزیک و السالوادور، روز مادر 10 می است.

در Latinoamerica Unida در کمبریج، مالک و سرآشپز لوپیتا دیاز مول پیچیده سس مکزیکی را تهیه کرد و آن را با مرغ و برنج و تامالس سرو کرد.

دیاز در مورد سس با تنوع بسیار زیاد می گوید: “ما مول را آماده کردیم زیرا یکی از سنتی ترین سالساهای مکزیک است. هر شهر آن را به روشی متفاوت تهیه می کند، اما این خال است.”

برای امروز (رستوران در روز یکشنبه روز مادر باز نیست)، دیاز چند غذا را از منوی معمولی خود توصیه می کند.

او می گوید: “تاکو یا انچیلادا. تاکوی کیزوبیریا اگر بخواهید می تواند پوسته سفت یا نرم باشد. بسیار خوشمزه است.”

حق با آن خانم است. من از آنها در چند مورد کاملاً لذت بردم: تاکوهای quesobirria، مخصوص دیاز، تاکویی برای فرو بردن در خورش گوشت گاو هستند، و به نظر می رسد در حال حاضر یک غذای داغ هستند. در خواربارفروشی و غذاخوری آمریکا لاتینا در خیابان ویکتوریا کیچنر، آنها توصیه روز مادر از طرف مالک ماینور گارسیا هستند.

او می‌گوید: «با تاکوهای بریا، چند چورو برای یک ناهار شگفت‌انگیز برای مادر در منوی غذا وجود دارد.

“در فرهنگ لاتین، مادران ستون خانواده هستند، و حتی اگر جشن ممکن است احمقانه نباشد، روز مادر معمولا زمانی است که به عنوان یک خانواده بنشینیم و مقداری غذا و نوشیدنی به اشتراک بگذاریم.”

و در جایی که چورو وجود دارد، dulce de leche نیز وجود دارد.

در مرکز شهر Kitchener’s Pupuseria Latinos، سرآشپز و یکی از مالکان Blanca Guerrero، تاکوهای مشابه birria را به سبک سالوادوری همراه با تامالس و یک کیک ویژه برای 10 می، روز مادر درست کرد.

Kitchener's Pupuseria Latinos در خیابان Eby.
Kitchener’s Pupuseria Latinos در خیابان Eby این شنبه صبحانه ویژه روز مادر را ارائه می دهد. بلانکا گوئررو، سرآشپز و یکی از مالکان، گفت که یک کیک مخصوص tres leche و همچنین تامالس وجود خواهد داشت. (ژوزت لافلور/CBC)

او اضافه می کند که امروز، شنبه، یک روز شلوغ در رستوران خواهد بود.

گوئررو می‌گوید: «ما یک صبحانه خاص، کیک مخصوص و تامال می‌خوریم. “این یک روز خاص و بزرگ است. ما باید مقدار زیادی غذا درست کنیم.”

15 هزار کیلومتر دورتر، فیلیپینی ها از آشپزی مادر الهام گرفته اند. که شامل کاترینا تیوکو از کترینگ گایوما در واترلو می شود.

تیوکو می‌گوید: «مادر من با عشقش به آشپزی مثال زد و از همه می‌خواست که میز را ترک کنند چون می‌دانستند که برایشان غذا درست می‌کند، و آنها هرگز گرسنه نمی‌مانند و برای بیشتر برمی‌گردند.»

Tioco و شریک تجاری، Jinny Song، که طعم‌های کره‌ای را در منوی غذایشان ارائه می‌کند، با نام «زبان عشق» Gayuma که از طریق غذا به اشتراک می‌گذارند، یک جعبه برای روز مادر خواهند داشت.

دو زن برای عکس گرفتن با جعبه های غذا ژست می گیرند.
Katriona Tioco، سمت چپ، و Jin-hee Song از گایوما کترینگ در واترلو. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

او می گوید: “مرغ با گشنیز و لیموترش چاشنی می شود و با برنج چاشنی شده با زردچوبه و سیر به خوبی تطبیق می شود. این دستور تهیه شده از مادر من است. لغزنده های معروف کاتسو ما، روکش های مرغ با لیموترش، مقداری اسپرینگ رول و سالاد کلم نیز وجود دارد.” می گوید.

چند جعبه باقی مانده است، اما اگر می خواهید امروز یکی را بخرید، سریع اقدام کنید.

در جاهای دیگر، در «فروشگاه روز مادر» جدید Four All Ice Cream در کسب‌وکار محبوب Uptown Waterloo محدود است، اما همیشه بستنی‌های معمولی آن‌ها وجود دارد – و شاید جایی در پاسیو آنها برای لذت بردن از آن با مادر.

در نهایت، برای مادرانی که عاشق چای و شیرینی هستند، کافه نانوایی بادام کوبیده کیچنر یک فنجان چای روز مادر را در فنجان های چای قدیمی (ممکن است هنوز جعبه هدایایی موجود باشد) ارائه می دهد تا با باقلوای ترکی خانگی بسیار محبوب خود از آن لذت ببرید. زودتر به آنجا بروید: تعداد صندلی در این کافه کوچک محدود است.

در اینجا به همه مادران! مثل شمع راه را روشن می کنند.