بلو جیز در استادیوم یانکی روی سنگ گوسمن و گوئررو جونیور، واشو هومرها سریال می‌گیرند.

کوین گاوسمن 11 ضربه را در هفت اینینگ خاموش کرد، ولادیمیر گوئررو جونیور و داولتن وارشو به دنبال خطای آنتونی ولپه تازه‌کار کوتاه‌تر، متوالی به هومرها زدند، و تورنتو بلو جیز روز یکشنبه 5-1 شهر نیویورک یانکیز را شکست داد.

بلو جیز برای دوازدهمین بار در 18 بازی پیروز شد و دو تا از سه بازی را در برانکس برد تا نیویورک اولین باخت سری خود را به ارمغان آورد. بر اساس گزارش دفتر ورزشی الیاس، یانکی ها شش سریال اول خود را بردند یا تقسیم کردند که طولانی ترین فصل آنها از سال 2003 است.

نیویورک زمانی که با یک شکست متوالی روبرو شد 11-0 بود و تنها تیم لیگ برتری بود که امسال یک سری بازی را حذف نکرده بود.

گاوسمن (2-2) به خوبی از 8 دویدن در دوشنبه در هیوستون برگشت و یانکی ها را به سه ضربه نگه داشت. او حداقل یک بار به جز دی جی لمهیو و ایزیا کینر-فالفا در هر ضربات نیویورکی ضربه زد و دومین بازی ضربتی دو رقمی خود را در این فصل به دست آورد.

گوئررو در ششمین بازی از کلارک اشمیت (0-2) برای دومین هومر خود در این سری پس از اینکه قبل از افتتاحیه روز جمعه تکرار کرد، در صورت تبدیل شدن به بازیکن آزاد، با یانکی ها قرارداد نمی بندد، یک درایو دو ران انجام داد. او 15 هومر در 68 بازی مقابل نیویورک و 12 هومر در 34 بازی در برانکس دارد.

دنی یانسن در هفتمین بازی مایکل کینگ یک دوبل RBI اضافه کرد و تورنتو آخرین حرکت خود را در زمین نهم به ثمر رساند، زمانی که یانکی ها نتوانستند بازی دوگانه را انجام دهند.

آنتونی ریزو در نهم بازی کرد زیرا یانکی ها برای اولین بار امسال از بسته شدن خودداری کردند.

ولپ با اولین خطای حرفه ای خود با یک شکست در ششمین خطا متهم شد. او کمی به سمت راست خود در لبه خاک داخل زمین حرکت کرد تا زمینگیر جورج اسپرینگر را به زمین بفرستد، اما توپ از دستکش بلند شد و ولپ نتوانست پرتاب را به پایه اول برساند.

انفجار به عرشه دوم

پس از اینکه اشمیت در دومین بازی نیرویی به میدان رفت، گوئررو یک زمین 0-1 را در صندلی‌های زمین چپ قرار داد. او یک پرش کوچک بین دوم و سوم انجام داد و پس از گلزنی بو بیچت را در آغوش گرفت.

دو زمین بعد، وارشو یک کاتتر 0-1 در عرشه دوم درست برای هومر دوم خود با بلو جیز زد.

اشمیت اجازه داد سه دوش به دست نیاورده و سه ضربه در 5 2/3 اینینگ رکورددار حرفه ای باشد. او هشت بهترین دوران حرفه ای خود را به دست آورد، یک راه رفت و میانگین دوندگی خود را از 8.79 به 6.30 کاهش داد.

اشمیت 14 ضربه اول خود را بازنشسته کرد قبل از اینکه مت چپمن یک دابل به راست خط بزند.

پس از اینکه کوین کیرمایر، مدافع میانی نتوانست ضربه لغزشی بزند، لمهیو دو برابر کرد و پنجمین بازی را باز کرد. گاوسمن با هوادار کردن از اسوالدو کابررا، اسوالد پرازا و کایل هیگاشیکا، لماهیو را به بن بست کشید.

آدام سیمبر قبل از بازنشستگی کابررا به هومر ریزو و دو ضربه دیگر اجازه داد تا به آن پایان دهد.

عکسبرداری با اشعه ایکس بر روی سانتیاگو اسپینال بازیکن پایه دوم بلو جیز منفی شد و او مچ دست راستش کبود شده است. اسپینال در اینینگ دوم شنبه با یک توپ سریع 98 مایل در ساعت از سوی گریت کول مورد اصابت قرار گرفت.

کریس باسیت، دست راست بلو جیز (2-2، 5.40 ERA) در افتتاحیه یک سری سه بازی روز دوشنبه در تورنتو با لنس لین راست شیکاگو وایت ساکس (0-2، 7.59) مخالفت کرد.