برخی از کانادایی هایی که مزایای بیماری همه گیر را بازپرداخت کرده اند، بازپرداخت مالیات خود را متوقف می کنند

برخی از کانادایی‌هایی که مزایای بیماری همه‌گیر را که به اشتباه دریافت کرده‌اند بازپرداخت کرده‌اند، هنوز بازپرداخت مالیات خود را توسط دولت کسر می‌کنند.

آژانس درآمد کانادا (CRA) تلاش‌های خود را برای بازیابی پول از طریق فرآیندی که آن را «تغییر» می‌نامد، از سر گرفته است، به این معنی که به طور خودکار از پول بازپرداخت مالیات و برخی از مزایا برای تسویه بدهی یک فرد با دولت استفاده می‌کند.

اما سارا دایکمن از اتاوا گفت که او بدهی خود را بازپرداخت کرده است و بازپرداخت مالیات او همچنان در سال گذشته متوقف شده است.

او گفت: “من سال بعد را صرف یافتن چگونگی بازپرداخت مالیات خود کردم.”

دایکمن، که در آن زمان معلم تامین بود، گفت که پس از اجرایی شدن اقدامات بهداشت عمومی برای بیمه کار (EI) درخواست داده است. اما او گفت که شروع به دریافت پرداخت‌ها از EI و مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) کرده است.

“من روشن نبودم که آیا [I was supposed to get] CERB یا اگر EI معمولی بود.» او گفت: «من در نهایت وحشت کردم و ادعای خود را لغو کردم، زیرا نمی‌خواستم اگر بعداً معلوم شد که از ابتدا نباید به من پول می‌دادند، بیشتر از این هم بازپرداخت کنم. “

دایکمن گفت که سال گذشته اخطاریه ای برای بازپرداخت دریافت کرده است اما دستورالعمل های مربوط به محل پرداخت را گیج کننده می داند.

او گفت: «مثل این بود که من فقط 2000 دلار به اتر فرستادم و نمی‌دانم به جایی رسیده است یا نه.

یک علامت خواندن
آژانس درآمد کانادا (CRA) بازپرداخت مالیات و سایر مزایای کانادایی‌ها را کسر کرده است و می‌گوید مزایای همه‌گیری را دریافت کرده‌اند که واجد شرایط دریافت آن نبودند. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

پس از تماس با CRA و خدمات کانادا – بخش مسئول مدیریت EI – سرانجام دایکمن بازپرداخت مالیات خود را بازپرداخت کرد.

اما او گفت که این روند دشوار است.

او گفت: “اگر انگلیسی زبان اول من نبود، من را اسنوکر می کردند. نمی دانم چگونه آن را حل می کردم.”

به گفته Ombudsperson مالیات دهندگان کانادا، دایکمن تنها نیست. فرانسوا بولو به سی‌بی‌سی گفت که دفتر او از نزدیک به دوجین کانادایی با شکایات مشابه شنیده است، اما او گمان می‌کند که مشکلات مشابهی نیز وجود داشته باشد.

Boileau گفت که در نگاه اول این مسائل ناشی از عدم ارتباط بین Service Canada و CRA است.

او گفت: «به نظر می رسد که دست چپ با دست راست صحبت نمی کند.

Boileau خاطرنشان کرد که CRA از نظر قانونی باید هنگام برخورد با اطلاعات شخصی افراد احتیاط کند – حتی زمانی که با بخش‌های دیگر سروکار دارد – که ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات ارتباطی شود. اما او گفت که این نباید باعث بار اضافی برای کسانی شود که بدهی خود را پرداخت کرده اند.

او گفت: “اگر عدم ارتباط بین دو … آژانس وجود داشته باشد، برای شهروندان هیچ نگرانی نیست.” تعهدات قراردادی آنها با کانادا انجام شده است.

سخنگوی سرویس کانادا گفت به دلیل حجم بالای بازپرداخت های CERB ممکن است پرونده مالیاتی کانادایی ها به روز نباشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ایمیلی گفت: “وزارت می‌داند که این ممکن است باعث نگرانی شود و در تلاش است تا وضعیت را در اسرع وقت اصلاح کند.”

خدمات کانادا برگه های بازنگری شده T4E – که EI و سایر مزایای گیرندگان را مشخص می کند – به CRA و مالیات دهندگان پس از بازپرداخت بدهی خود صادر می کند. اما سخنگوی سرویس کانادا گفت که هیچ محدودیت زمانی برای صدور T4E اصلاح شده وجود ندارد.

دفتر Boileau در اوایل این ماه اعلام کرد که شکایات را زیر نظر دارد و انجام خواهد داد در صورت نیاز، تحقیقات رسمی در مورد این موضوع آغاز شود.

در همین حال، او گفت که از کسانی که پس از بازپرداخت بدهی خود همچنان اخطارهای جمع آوری دریافت می کنند می خواهد با دفتر او تماس بگیرند.