با جلوگیری از اعتصاب وست جت، خلبانان به توافق ساعت یازدهم رسیدند

WestJet و اتحادیه خلبانان آن می گویند که به توافقی در آخرین لحظه دست یافته اند و از اعتصاب در آستانه آخر هفته طولانی ماه می جلوگیری می کنند.

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر حدود یک سوم بار پرواز خود را در روز پنجشنبه لغو کرده بود زیرا مذاکرات با اتحادیه خلبانان آن به پایان رسید.

حدود 1800 خلبان در شرکت هواپیمایی و زیرمجموعه آن Swoop از ساعت 2 بامداد روز جمعه پس از صدور اخطاریه اعتصابی توسط انجمن خلبانان خطوط هوایی، از کار خود خارج شدند.

انجمن خلبانان خطوط هوایی اندکی پس از ساعت 10 شب به وقت محلی در یک بیانیه خبری اعلام کرد که یک معامله در اصل اواخر شب پنجشنبه پس از بیش از 9 ماه مذاکره به دست آمد.

به گفته این اتحادیه، خلبانان برای دستمزد بالاتر و امنیت شغلی و برنامه ریزی بهتر چانه زنی می کردند و طبق گفته اتحادیه، در حال حاضر درآمد آنها تقریباً نصف برخی از همتایان آمریکایی است. خلبانان وست جت نیز خواهان برنامه ریزی بهتر بودند.

مسائل کلیدی پرداخته شده است

الکسیس فون هونزبروچ، مدیر عامل شرکت WestJet در بیانیه ای گفت: این توافقنامه آزمایشی “پیشرفت های معناداری” را برای امنیت شغلی، شرایط کاری و دستمزدها فراهم می کند.

به گفته سرویس ردیابی FlightAware، تا اوایل عصر پنجشنبه، این شرکت 111 پرواز یا 31 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده برای روز را لغو کرده است. اکثریت قریب به اتفاق از کلگری یا تورنتو خارج بودند، با مسیرهای آسیب دیده از لندن تا لاس وگاس، بارسلونا و ساسکاتون.

این شرکت گفت که اکنون در حال افزایش فعالیت های خود است “با بیشترین سرعت و کارآمدی که ممکن است. با این حال، از سرگیری کامل عملیات زمان می برد.”

به مسافران توصیه می شود قبل از رفتن به فرودگاه وضعیت پروازهای خود را بررسی کنند.

سیموس اوریگان، وزیر کار فدرال، اندکی پس از اعلام توافق، در توییتی نوشت: «به هر دو طرف و میانجی‌های فدرال ما به خاطر توافق خوب انجام شده تبریک می‌گویم. اوریگان در مذاکراتی که در تورنتو برگزار شد، کمک کرده بود.

کاپیتان برنارد لوال، رئیس شورای اجرایی ارشد WestJet ALPA، گفت: این توافقنامه “راه درازی را برای شناخت ارزش و تخصص ما به خطوط هوایی خود هر روز پیش می برد.”

این قرارداد همچنین به حل بسیاری از مسائل مربوط به جذب و نگهداری خلبان وست جت کمک می کند و به نفع همه کسانی است که از شرکت ما تا مسافران و همکاران ما درگیر هستند.”

لوال گفت که خلبانان اکنون به تصویب توافقنامه در روزهای آینده رأی خواهند داد.

به گفته شرکت اطلاعات پرواز سیریوم، با بیش از 4000 پرواز برنامه ریزی شده طی هفت روز آینده، وست جت 28 درصد از بازار داخلی کانادا را در اختیار دارد، در حالی که ایر کانادا 47 درصد را در اختیار دارد.