باغ وحش تورنتو با خرس گریزلی 25 ساله سامسون خداحافظی کرد

باغ وحش تورنتو این هفته با خرس گریزلی 25 ساله خود به نام سامسون خداحافظی کرد.

در یک خبر روز پنجشنبه، باغ وحش اعلام کرد که سامسون روز دوشنبه کشته شد. باغ وحش گفت: گریزلی که کمی بیش از 453 کیلوگرم وزن داشت، از زمانی که از خواب زمستانی بیدار شد، دچار سفتی شد و به تغییرات آرتروز در لگن و زانوهایش تبدیل شد.

در این بیانیه آمده است: «با اتکای شدید او به داروهای کنترل درد، تصمیم برای معدوم کردن انسان به روش انسانی به سرعت و به اتفاق آرا در میان تیم مراقبت او گرفته شد تا هیچ رنجی طولانی نشود.» او بسیار دلتنگ خواهد شد.

سامسون قبل از مرگش از یک “غذای ویژه” متشکل از ماهی سالمون، هندوانه، انواع توت ها و غذای مورد علاقه اش، عسل، لذت می برد. باغ وحش در بیانیه ای اعلام کرد که او ارتباط قوی با نگهبانان خود داشت و در هنگام تمرین به عنوان فردی ملایم، باهوش و با انگیزه شناخته می شد.

خرس در سال 1998 وارد باغ وحش شد

سامسون سفر خود را در باغ وحش تورنتو در سال 1998 در حدود شش ماهگی آغاز کرد. باغ وحش گفت که او در اصل در آلاسکا به دنیا آمد و توسط مقامات سرگردان بدون مادر و سوء تغذیه پیدا شد.

سامسون خرس گریزلی در آب دیده می شود
سامسون در حال بازی در آب در باغ وحش تورنتو دیده می شود. (باغ وحش تورنتو)

این باغ وحش مراسمی را برای تجلیل از سامسون با نگهبانان دانش بومی برگزار کرد که با دامنه کانادایی باغ وحشی که حیواناتی را که در کانادا یافت می‌شوند، کار می‌کنند. باغ وحش گفت که این مراسم بر اساس آموزه های Anishnaabe و Tsimshian برگزار شد.

باغ وحش گفت که مردم Tsimshian اهل ساحل شمال غربی بریتیش کلمبیا هستند و ارتباط بسیار قوی با گریزلی ها دارند.

بیانیه باغ وحش اضافه کرد که “نگهبانان دانش در طول مراسم به اشتراک گذاشتند که این خداحافظی با سامسون نیست، بلکه یک فراق موقت است.”

گفت: “تو را از طرف دیگر می بینم.”