این کمانداران محلی هدف خود را برای نمایندگی کانادا در مسابقات قهرمانی جهان در تابستان امسال انتخاب می کنند

کماندارانی از سراسر کشور این آخر هفته در کمبریج بودند و برای شانسی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در برلین در اواخر تابستان امسال به رقابت پرداختند.

بنجامن لی و ریس ویلسون-پویتون از منطقه واترلو در میان 23 رقیب شرکت کننده در اردوی انتخابی تیراندازی با کمان کانادا بودند که در مرکز آموزشی این سازمان در مویرز بلر لندینگ درست خارج از خیابان فونتین برگزار شد.

کسانی که امتیازات برتر را کسب کنند تیمی را تشکیل خواهند داد که نماینده کانادا در کلمبیا برای جام جهانی در ژوئن و سپس جام جهانی در برلین در جولای است.

ویلسون-پویتون، که اصالتا اهل سنت کاترینز است و اکنون پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویلفرد لویر در منطقه واترلو زندگی می کند، بخشی از تیم آموزشی آرچری کانادا است. او همیشه به تیراندازی با کمان علاقه داشت و اولین کمان خود را در سال 2014 به دست آورد. یک سال بعد، در سال 2015، زمانی که اولین کمان ریکرو المپیک خود را به دست آورد، شروع به پیوستن به مسابقات کرد.

پرتره مردی که در یک مسابقه تیراندازی با کمان کمان به دست گرفته است.
ریس ویلسون-پویتون از منطقه واترلو بخشی از تیم ملی تمرینات تیراندازی با کمان کانادا است. او می گوید تیراندازی با کمان یک ورزش بسیار تکنیکی است که ترکیبی از جنبه های فیزیکی و ذهنی است. (کارمن گرولو/CBC)

ویلسون-پویتون به سی‌بی‌سی نیوز یکشنبه گفت: «برای من، من واقعاً از اینکه شما همیشه چیزی یاد می‌گیرید لذت می‌برم.

“این ورزشی است که در آن بسیار تکنیکی است، فرم و تکنیک زیادی وجود دارد، اما در مورد تجهیزات و عملکرد ذهنی نیز چیزهای بسیار مهمی برای ما وجود دارد.”

ویلسون-پویتون گفت که قبلاً در مسابقات قهرمانی جهان نرفته است. او علاوه بر آمادگی ذهنی برای رویداد آخر هفته، گفت که روی فرم و تکنیک خود نیز کار کرده است.

او گفت: “اگر به اندازه کافی آماده باشم و بتوانم تیرها را پرتاب کنم، خواهیم دید که از آنجا چه اتفاقی می افتد. اگر تمام تلاشم را بکنم، خواهیم دید زیرا کمانداران زیادی در اطراف من هستند.”

مرد جوانی که تیر و کمان آنها را عقب می کشد.
ریس ویلسون-پویتون و سایر کمانداران از چند دور تمرین قبل از شروع مسابقات صبح یکشنبه استفاده کردند. (کارمن گرولو/CBC)

بسیار مفتخرم که نماینده کانادا باشم

بنجامن لی 20 ساله از کیچنر در کنار ویلسون-پویتون رقابت می کند. لی قبلاً بخشی از مسابقات قهرمانی جوانان بوده است و این آخر هفته با حضور در تیم ملی تمرینی جهشی داشت.

او به سی بی سی نیوز گفت: «این کمی اعصاب خردکن است زیرا رقابتی تر است.

زمانی که من نوجوان بودم، تعداد بچه ها به اندازه الان نبود و همانطور که می بینید، ورزشکاران زیادی در اینجا حضور دارند.

پرتره یک مرد جوان در یک صبح آفتابی ماه می.
بنجامن لی از کیچنر برای اولین بار به عنوان بزرگسال در این مسابقات شرکت می کند. او می گوید که علاقه اش به تیراندازی با کمان از تماشای کتنیس اوردین در بازی های گرسنگی و هاوک در انتقام جو نشات می گیرد. (کارمن گرولو/CBC)

لی گفت که شخصیت های فیلم مانند بازی های گرسنگی و انتقام جویان همان چیزی است که علاقه او را به درگیر شدن در این ورزش برانگیخت و این باعث افتخار است که به عنوان نماینده کانادا در صحنه جهانی حضور داشته باشد.

او گفت: “امروز من مشتاقانه منتظرم که بازی خوبی با هم تیمی هایم داشته باشم و اگر بتوانم به مسابقات قهرمانی جهان برسم، بسیار سپاسگزار و بسیار مفتخر خواهم بود که نماینده کانادا باشم.”

تیراندازی با کمان کانادا اواخر این هفته اعلام خواهد کرد که چه کسی این تیم را تشکیل داده است.

کمانداران در راه برای برداشتن تیرهای خود از هدف.
اردوی انتخابی تیراندازی با کمان کانادا در آخر هفته برگزار شد. مسابقات روز یکشنبه از ساعت 7:30 صبح شروع شد. (کارمن گرولو/CBC)