این کانادایی اولین نفری شد که برنده قوی ترین مرد جهان شد

هر کسی که قوی ترین مرد جهان لقب بگیرد ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. اما میچل هوپر، اولین کانادایی که تا به حال آن را ضبط کرده است، می خواهد این تصور را تغییر دهد.

در ظاهر، ممکن است دشوار به نظر برسد. هوپر، مستقر در باری، انترناسیونال، شخصیتی بلند قامت است که می تواند اتوبوس شهری را با پاهایش بکشد و زنگ های کتری را با دستانش به آسمان پرتاب کند.

اما این مهارت‌ها فقط نیمی از شعار او را تشکیل می‌دهند: «سنگین بلند کن، مهربان باش».

هوپر گفت: «من می‌خواهم این روایت را تغییر دهم که بزرگ‌ترین، قوی‌ترین فرد، تهاجمی‌ترین و سرسخت‌ترین فرد نیز هست.

“اگر شما در اطراف افراد در قویترین مرد جهان هستید، این چند نفر از شیرین ترین افراد هستند، برخی از خوب ترین مردانی که تا به حال ملاقات کرده اید.”

هوپر پس از کسب بالاترین امتیاز ترکیبی از طریق پنج رویداد در دور قهرمانی، در فینال قوی ترین مرد جهان در سال 2023 در میرتل بیچ، کارولینای جنوبی، قهرمان شد. این مسابقات از 19 تا 23 آوریل برگزار شد.

تماشا | میچل «گوس» هوپر قوی‌ترین مرد جهان می‌شود:

قوی ترین مرد جهان کانادایی است: میچل هوپر

میچل هوپر از باری، انتاریو، اولین کانادایی است که عنوان قوی ترین مرد جهان را به خود اختصاص داده است. او در مورد برد بزرگ، نحوه آماده شدنش برای رقابت و شعارش: سنگین بلند کن، مهربان باش، با ما صحبت کرد.

“فقط نمی توانستم آن را باور کنم”

رویدادهای دور نهایی شامل کارهای هرکول مانند سنگ های اطلس بود که شامل بالا بردن پنج سنگ کروی شکل در بالای سکوها در سریع ترین زمان ممکن بود و وزن سنگ ها از 100 به 160 کیلوگرم افزایش یافت. هوپر آن را در حدود 37 ثانیه کامل کرد.

او از اولین رویداد پیشتاز بود، چیزی که سعی کرد در حین تکمیل بقیه به آن فکر نکند.

رویداد نهایی بالابر سنگ بود. هوپر گفت که هوپر هنوز اولین بار بود و پشت سر او در تابلوی رهبر قهرمان حاکم بود که اتفاقاً بهترین سنگ‌بر دنیا نیز هست.

مردی دیده می شود که یک کتل بل را در هوا پرتاب می کند.
هوپر از اولین رویداد مسابقه پیشتاز بود، چیزی که او سعی کرد در هنگام تکمیل بقیه به آن فکر نکند. (ارسال شده توسط میچل هوپر)

وقتی هوپر سنگ نهایی را روی سکو گذاشت و قهرمان شد، می‌گوید که احساس آرامش کرده است.

او گفت: “اولین کاری که من انجام می‌دهم این است که دستانم را روی سرم می‌گذارم… فقط باورم نمی‌شود.”

برای من، دو عنوان در جهان که بیشترین اهمیت را دارند سریعترین مرد جهان و قویترین مرد جهان هستند، زیرا نیازی به توضیح ندارند.

بچه های خوب می توانند رتبه اول را کسب کنند

هوپر پس از مدتی به عنوان یک وزنه بردار قدرت شروع به رقابت در مسابقات مرد قوی کرد – او می گوید تفاوت اصلی در استقامت است که بسیار بیشتر عاملی در رویدادهای مرد قوی است.

در مورد اینکه نام مستعار او، “گوزن” از کجا آمده است، او می گوید که از استرالیا زمانی شروع شد که طرفداران “تازه شروع به فریاد زدن بر سر من کردند.” دلیلش هر چی بود گیر کرد

قهرمانی جهان 2023 دومین باری بود که او در آن شرکت کرد.

او گفت: «این واقعاً تجربه‌ای غیرعادی راحت در اولین دنیاهای من بود، تقریباً احساسی مثل جایی که باید می‌بودم، احساسی که در هیچ ورزش دیگری نداشتم.»

مردی در ورزشگاه با لبخند ایستاده است.
شعار هوپر در زندگی این است: سنگین بلند کن، مهربان باش. (ودران لسیچ/سی بی سی)

او این را به ماهیت مهربان و خوش‌آمد رقبای خود نسبت می‌دهد. او گفت که بخشی از چیزی که همه آنها را به هم مرتبط می کند این است که همه آنها چه بخواهند چه نخواهند مردان بسیار بزرگی هستند.

“همه ما شروع به استفاده از آن به عنوان فرار از چیزی کردیم. و بیشتر اوقات، بچه ها به دنبال افراد قوی هستند [competitions] برای اینکه ببینند از نظر فیزیکی چه کاری می توانند انجام دهند، به عنوان راهی برای دور کردن خود از بسیاری از مشکلاتی که در زندگی روزمره تجربه می کنند.”

او گفت که بسیاری از رقبا ساکت و محجوب هستند، که به دلیل اندازه آنها می تواند به اشتباه به عنوان بی ادب یا بی ادب تعبیر شود. اما وقتی مردم با آنها آشنا می شوند، متوجه می شوند که اینطور نیست.

به عنوان قوی ترین مرد دنیای جدید، این پیامی است که او می خواهد منتشر کند.

“امیدوارم وقتی مردم وارد یک باشگاه ورزشی می‌شوند و بزرگ‌ترین مرد را می‌بینند، بتوانند آن شخص را به‌عنوان مقامی در نظر بگیرند که می‌توانند برای کمک به او مراجعه کنند، نه یک ارعاب.”