این مقام می گوید صنعت فیلم و تلویزیون تورنتو شاهد تاثیر اعتصاب نویسندگان هالیوود است

یک مقام شهری می گوید که اعتصاب فیلمنامه نویسان هالیوود قبلاً یک سریال «قابل توجه» را که در تورنتو فیلمبرداری می شد تعطیل کرده است و این اختلاف اگر ادامه پیدا کند بر صنعت بزرگتر فیلم و تلویزیون در اینجا تأثیر خواهد گذاشت.

مارگریت پیگوت، کمیسر فیلم و مدیر صنایع سرگرمی شهر تورنتو، روز چهارشنبه از اعلام نام تعطیلی تولید خودداری کرد. اما او گفت که اگر اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) برای مدت طولانی ادامه یابد، شهر انتظار دارد تولید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی آمریکا در تابستان و پاییز در تورنتو کمتر شود.

پیگوت گفت: «ما قطعاً پیش‌بینی می‌کنیم که در نتیجه اعتصاب نویسندگان در هالیوود تأثیری بر صنعت تورنتو خواهد داشت.

پیگوت گفت این اعتصاب بر برنامه‌های تولید استودیوها و شرکت‌های پخش «تاثیری خنک‌کننده» می‌گذارد زیرا باعث ایجاد عدم اطمینان می‌شود. او گفت که شهر در حال حاضر کمتر شاهد جستجو برای مکان‌ها است، که معمولاً سه یا چهار ماه قبل از تولید اتفاق می‌افتد.

اعتصاب حدود 11500 نویسنده سینما و تلویزیون به نمایندگی از صنف از روز سه شنبه و پس از پایان قرارداد آنها در 1 مه آغاز شد.

اتحادیه خواستار حداقل دستمزد بالاتر، نویسندگان بیشتر در هر نمایش، انحصار کمتر در پروژه‌های واحد، باقیمانده‌های بهتر و اطمینان از اینکه شرکت‌های تولیدی با اقدامات حفاظتی در مورد استفاده از هوش مصنوعی موافقت خواهند کرد، می‌خواهد.

پیگوت گفت که صنعت تولید فیلم و تلویزیون تورنتو به دلیل تولید داخلی «کمی بیشتر» از اعتصاب نسبت به سایر حوزه‌های قضایی مصون است. او گفت که در حال حاضر چندین فیلم و مجموعه تلویزیونی کانادایی در تورنتو فیلمبرداری می شود.

ما کسانی را داریم که به حمایت و به کارگیری صنعت بسیار بااستعداد خود ادامه دهند. اما شکی نیست که بخش عمده ای از کسب و کار ما کار از سوی ایالات متحده است و اعتصاب هر چه بیشتر ادامه یابد به تدریج تأثیر خواهد گذاشت.

الکس لوین
الکس لوین، رئیس انجمن نویسندگان کانادا، داستانی آنلاین درباره اعتصاب می خواند. (مایکل چارلز کول / سی بی سی)

الکس لوین، رئیس انجمن نویسندگان کانادا (WGC) و فیلمنامه نویس، گفت این انجمن از اعضای خود که در ایالات متحده کار می کنند خواسته است از ارائه ایده یا کار برای شرکت های تولید کننده یا پخش کننده های آمریکایی تحت صلاحیت WGA خودداری کنند. ضربه. او گفت که WGA یک صنف خواهر است.

نویسنده می گوید: “این دردناک خواهد بود.”

لوین گفت اعتصاب ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد زیرا شرکت های پخش کننده ممکن است تعدادی از برنامه ها را در انتظار اعتصاب شلیک کرده باشند.

“این دردناک خواهد بود. انجام این کار برای نویسندگان واقعاً سخت خواهد بود، اما ما باید قوی و محکم باشیم و مطمئن شویم که پخش کنندگان می دانند منظور ما تجارت است، در غیر این صورت ما صنعتی نخواهیم داشت. از منظر نویسنده برای مبارزه باقی مانده است.”

لوین گفت که یک تغییر تکنولوژیکی بزرگ در این صنعت رخ داده است، به طوری که مخاطبان برنامه های تلویزیونی را در شبکه های جریانی به جای شبکه های کابلی تماشا می کنند. در حال حاضر انتخاب های زیادی از نظر برنامه نویسی وجود دارد. او گفت با وجود اینکه تعداد سریال‌های تلویزیونی بیشتری تولید می‌شود، اکثریت قسمت‌های کمتری نسبت به سال‌های گذشته دارند و این به معنای سفارشات کوتاه‌تر است.

او گفت که در نتیجه شرکت های پخش جریانی با نویسندگان به روشی متفاوت قرارداد می بندند. او گفت که این به معنای قراردادهای کوتاه تر، دستمزد کمتر، کار بیشتر در توسعه و کار کمتر در تولید و پست تولید است.

لوین گفت: «در پایان روز، نویسندگان از نظر مالی تحت فشار هستند.

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در خارج از شهر تلویزیونی CBS در روز چهارشنبه، 3 می 2023، در لس‌آنجلس به راه افتادند.  نویسندگان هالیوودی که برای حفظ حقوق و امنیت شغلی خارج از استودیوهای بزرگ و پخش‌کننده‌ها به تظاهرات می‌پردازند، در ابتدای اعتصابی که بلافاصله نمایش‌های اواخر شب را متوقف کرد و تولیدات متعدد دیگر را متوقف کرد، آماده مبارزه طولانی شدند.  (AP Photo/اشلی لندیس)
اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در خارج از شهر تلویزیونی CBS در روز چهارشنبه، 3 می 2023، در لس‌آنجلس به راه افتادند. نویسندگان هالیوودی که برای حفظ حقوق و امنیت شغلی خارج از استودیوهای بزرگ و پخش‌کننده‌ها به تظاهرات می‌پردازند، در ابتدای اعتصابی که بلافاصله نمایش‌های اواخر شب را متوقف کرد و تولیدات متعدد دیگر را متوقف کرد، آماده مبارزه طولانی شدند. (اشلی لندیس/آسوشیتدپرس)

لوین گفت که فیلمنامه نویسان کانادایی نگرانی های مشابهی با همتایان آمریکایی خود دارند و این انجمن قرار است در پاییز با انجمن تولیدکنندگان رسانه کانادا مذاکره کند.

او گفت: “ما با بسیاری از مسائل مشابه روبرو هستیم: قراردادهای کوتاه تر، دستمزد کمتر، کار توسعه بیشتر، کار کمتر در تولید.”

بازیگر می گوید: چیزی نوشته نشده است

سینتیا ژو، بازیگر ساکن بریتیش کلمبیا که در حال فیلمبرداری یک فیلم ترسناک مستقل در تورنتو با بودجه شورای هنر کانادا است، گفت که اعتصاب او را بدون کار بازیگری رها کرده است.

او گفت: «این خیلی خیلی سخت است هم برای من و هم برای بسیاری از دوستان گروه فیلمبرداری ام که اساساً الان بیکار هستند زیرا چیزی نوشته نشده است.

ژو گفت علیرغم تأثیر، او در همبستگی با نویسندگان ایستاده است و معتقد است قراردادی که آنها با آنها مذاکره می کنند، سابقه ای را برای سایرین در صنعت ایجاد می کند.

او گفت: «واقعاً، در پایان روز، همه کارگرانی که در پایین‌دست هستند، علیه استثمار شرکت‌های بزرگ استریمر مبارزه می‌کنند.»