این دونات‌های موچی به خوبی یک فضای بیرونی سبک و جویدنی را با پر کردن‌های پر جنب و جوش متعادل می‌کنند

صبح مترو راهنمای غذا Suresh Doss هر هفته به برنامه می‌پیوندد تا در مورد بسیاری از غذاخوری‌های عالی GTA که او کشف کرده صحبت کند.

این هفته، او ما را به Momoco Donuts و My Sweet Tooth در همیلتون می‌برد.

در زیر متنی از مکالمه داس با میزبان مهمان جیل دمپسی است که به مدت طولانی ویرایش شده است.

دوس: موچی دسته ای از تنقلات شیرین و خوش طعم است که چندین قرن پیش در ژاپن به وجود آمد. اساساً این ایده این است که نوع خاصی از برنج چسبناک را با استفاده از هاون و هاون به صورت خمیر درآورید، بگذارید خنک شود و سپس آن را شکل دهید. یک نان را در کف دست خود تصور کنید. کمی جویدنی است. همچنین نرم است. خاصیت چسبندگی و کشسانی دارد. اما در پایان روز، خود موچی از نظر طعم کاملاً خاموش است. همه چیز به بافت مربوط می شود و ظرفی برای انواع پرکننده های مختلف است. ممکن است میوه های فصلی با مقداری خامه در آن وجود داشته باشد یا ممکن است بستنی باشد. این می تواند خمیر لوبیا باشد که داخل این توپ کوچک پر شده است.

دمپسی: به نظر می رسد که می توان آنها را به صورت دونات درست کرد.

دوس: بله، پس این یک چیز بسیار محبوب است… حدود هشت سال پیش دونات های موچی در آمریکای شمالی بسیار مرسوم شد. آنها واقعا در هاوایی محبوب هستند و در ژاپن نیز محبوب هستند.

هشت تکه کوچک تیمبیت مانند را در این شکل گرد به هم متصل کنید و با دیسپنسر درست شده و سپس سرخ شده است. دونات موچی مانند دونات درست می‌شود، اما کمی جویدنی‌تر و کمی فنری است. و در نهایت نیز ظرفی است برای هر چیزی که می خواهید بالای آن قرار دهید.

دمپسی: آنها زیبا هستند. الان باید یکی رو امتحان کنم؟

دوس: بله، من فکر می کنم شما باید. شما می توانید دونات موچی را در تورنتو پیدا کنید، اما من فکر می کنم اگر دونات موچی استثنایی می خواهید، به این مکان بروید. این موموکو در همیلتون است.

دمپسی: این خیلی خوب است.

دوس: خوردن آنها بسیار سرگرم کننده است و به راحتی می توان آنها را به اشتراک گذاشت.

دمپسی: آنها بسیار جویدنی هستند.

پر کردن برش ساده انبه کاملاً با خمیر سبک بیرونی موچی انبه در My Sweet Tooth تحسین شده است.
موچی انبه بیرونی سبک با یک تکه میوه رسیده و بزرگ دارد. پر کردن ساده کاملا با موچی نازک همراه است. (Suresh Doss/CBC)

موچی انبه در شیرینی توث به رنگ زرد روشن با لایه نازکی از خمیر موچی است.
موچی انبه در شیرینی توث فقط در آخر هفته ها سرو می شود. (Suresh Doss/CBC)

دوس: زوجی که در این مکان شروع کردند، جیا و پیتر، نانوایی دیگری به نام دندون شیرین من راه اندازی کردند که من یک دقیقه دیگر به آن باز خواهم گشت. آنها می خواستند به موچی گسترش پیدا کنند. بنابراین آنها Momoco را اخیرا در همیلتون افتتاح کردند.

دمپسی: چه چیزی آنها را ترغیب کرد که روی دونات موچی تمرکز کنند؟

دوس: آنها هر دو اهل چین هستند و جیا اساساً گفت که او واقعاً برخی از طعم های چینی را که در کودکی با آنها بزرگ شده بود، از دست داده است، خواه نان های ترش یا پفک خامه ای و کیک. بنابراین آنها My Sweet Tooth را شروع کردند تا به نوعی آن چیزها را برجسته کنند. و سپس به سرعت شروع به تهیه دونات موچی کردند زیرا از سفر به ژاپن الهام گرفته بودند.

آنها زمان زیادی را صرف این کار کرده اند زیرا واقعا بافت را کامل کرده اند. به طور معمول بسیاری از نانوایی های موچی از شیرین کننده در دونات های خود استفاده می کنند که به نوعی آن را چرب و سنگین می کند. او در اینجا از کوتاه کننده استفاده نمی کند. او فقط از کره همراه با آرد تاپیوکا و برنج، آرد و یک ماده منشی استفاده می کند. بنابراین آنها چرب نیستند. آنها یک جورهایی سبک و پرانرژی هستند.

می‌توانید طعم‌هایی مانند نخ گوشت خوک زرده تخم‌مرغ نمک‌زده و یاس ماچا را در نانوایی My Sweet Tooth پیدا کنید.
نانوایی جیا تیان و پیتر سان My Sweet Tooth طعم های نمادین دوران کودکی آنها در چین را ارائه می دهد. (Suresh Doss/CBC)

دمپسی: آن ها هستند. آنها واقعا دوست داشتنی و جویدنی هستند. او چگونه به آن طعم می دهد؟

دوس: او طعم‌های مختلفی دارد، من می‌توانم بگویم احتمالاً بیش از ده‌ها طعم می‌چرخند، از جمله دونات موچی با نخ خوک، طعم غلات شیر، اوب واقعاً خوب است. او از ube برای دریافت آن رنگ بنفش زیبا روی دونات استفاده می کند.

من به شدت توصیه می کنم اگر به موموکو می روید، از قبل تماس بگیرید و یک جعبه رزرو کنید، زیرا آنها خیلی سریع فروخته می شوند.

دمپسی: بله، ما باید با جان خود از این موضوع محافظت کنیم. فصل انبه هم هست و باید بهتون بگم پنجشنبه گذشته برای من انبه گذاشتی روی میزم و من شنبه صبح خوردم.

دوس: خوبه، درسته؟

دمپسی: کمال.

دوس: آره بنابراین ما اوایل این هفته یک قطعه انبه را انجام دادیم که اساساً چهار مکان در شهر را که می‌توانید برای تهیه انبه به آنجا بروید برجسته کردیم. آوریل و مه فصل های اوج هستند زیرا در تورنتو می توانید بیش از ده ها نوع مختلف انبه را از نقاط مختلف جهان، از جامائیکا و کاستاریکا گرفته تا تمام نقاط هند پیدا کنید. بنابراین آن قطعه را که آنلاین است بخوانید.

تماشا | کجا (و چگونه) برخی از بهترین انبه ها را در تورنتو پیدا کنید:

کجا (و چگونه) برخی از بهترین انبه ها را در تورنتو پیدا کنید

راهنمای غذا Suresh Doss نکات کلیدی را ارائه می دهد زیرا آوریل هجوم میوه های تازه را به شهر می آورد.

دمپسی: اما شما همچنین توانستید موچی را با انبه بیاورید.

دوس: آره. می‌خواستم چیزی مرتبط با انبه را امتحان کنید، اما احتمالاً داشتن یک انبه در استودیو خیلی کثیف است… این از محل اصلی جیا و پیتر، نانوایی دندون شیرین من است. آنها انواع کیک های فوق العاده را در آنجا درست می کنند، اما در حال حاضر آنها این موچی واقعا خاص را دارند زیرا انبه در فصل است.

این موچی انبه است. باید تاکید کنم که این را فقط جمعه ها یا شنبه ها در نانوایی می توانید پیدا کنید و باید ساعت 1 بعد از ظهر به آنجا بروید، بنابراین شنوندگان، لطفاً این جزئیات را در نظر داشته باشید.

پس این فقط انبه است. چیز دیگری در آن نیست بنابراین شما یک تکه کامل انبه دارید که برای رسیدن به اوج رسیدن است که با آن ورقه واقعا نازک موچی پوشانده شده است. و بنابراین شما فقط، به محض اینکه گاز گرفتید، آن انفجار گرمسیری پر جنب و جوش را دریافت می کنید، درست است؟

دمپسی: آیا انبه بود که به شما در یافتن این مکان کمک کرد یا موچی بود؟

دوس: خب، بنابراین این مکان توسط دوست من جوآن، که یک غذای بزرگ در نیاگارا است، معرفی شد. او اساساً گفت که باید برای امتحان این موچی انبه خاص به همیلتون بروید. بنابراین ما برای آن به آنجا رفتیم. و سپس در طول مسیر برای شما دونات موچی تهیه کردم.

شما فقط آن نوع سبک موچی را نمی بینید. اینجا فقط انبه است. کرم نداره هیچ حواس پرتی وجود ندارد کاری که پیتر و جیا می‌خواهند انجام دهند این است که سعی می‌کنند بر آن اجزای کلیدی تاکید کنند و اجازه بدهند که ظاهر شوند. چه کنجد سیاه باشد، چه کیناکو یا انبه، باید در مورد آن مواد باشد.

دمپسی: مثل همیشه، سورش، متشکرم، خوشحالم که شما را می بینم و از شما ممنونم برای پذیرایی ها. آنها شگفت انگیزند.

دوس: خوش اومدی جیل