این دانش‌آموزان کیچنر می‌گویند زمان جشن گرفتن ماه تاریخ آسیا در دبیرستان آنها فرا رسیده است

دانش‌آموزان برای جشنی از نوازندگان و هنرمندان محلی آسیایی در موسسه کالج ایستوود در کیچنر در روز پنجشنبه گرد هم آمدند و این رویداد یکی از دانشجویانی است که آن را سازماندهی کرده است، می‌گویند مدت‌ها طول کشیده است.

کیرا شلی، دانش‌آموز کلاس دوازدهم، اتحادیه دانش‌آموزان آسیایی را در دبیرستان تأسیس کرد و از رویداد «یک آسیا، فرهنگ‌های متعدد» که دانش‌آموزان از سراسر منطقه برای آن با اتوبوس وارد شدند، «شاد» بود.

سال گذشته که اتحادیه دانشجویی شروع به کار کرد، دو نفر بودند.

شلی گفت: «بنابراین برگزاری یک رویداد سراسری که ما میزبان آن بودیم، باورنکردنی بود. “اگر سال گذشته به من می‌گفتی که این همان کاری است که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم، به هیچ وجه، هیچ راهی وجود ندارد.”

مرد با میکروفون
Champa یک شاعر هندی-کانادایی MC و گویا است که در این مراسم اجرا کرد. (کیت بوکرت/سی بی سی)

ویترین دو ساعته شامل اجراهایی توسط Champa هنرمند گوینده و هیپ هاپ، رقصنده و مجری کیت کامو مک هیو، آهنگ هایی از Clarissa Diokno به همراه Caleb Khuu همراه با گیتار و نوازنده Janice Jo Lee بود. پس از آن دانش آموزان توانستند در سفره خانه مدرسه از غذاها استفاده کنند.

همه اجراکنندگان در مورد اینکه چگونه این نوع رویدادها هرگز در مدرسه اتفاق نیفتادند و از جشن گرفتن با دانش آموزان در این مراسم افتتاحیه بسیار هیجان زده بودند.

کارمن یانگ، دانش‌آموز کلاس دوازدهم که عضو دیگر اتحادیه دانش‌آموزان آسیایی در زمان راه‌اندازی آن بود، از همه اجراکنندگانی که شرکت کردند قدردانی کرد.

زنی که کنار تریبون ایستاده است، کلمات روی صفحه نمایش:
هنرمند رقص و تئاتر، کیت کامو مک هیو، در مورد پروژه آینده خود، 20 دانه برنج: دانه های احیا صحبت کرد. (کیت بوکرت/سی بی سی)

“من واقعاً دوست داشتم که چگونه تعداد زیادی از هنرمندان آسیایی را ببینیم، به خصوص در هنر، زیرا به عنوان یک کودک آسیایی، اغلب اوقات احساس می‌کنم که به سمت برنامه‌های STEM سوق می‌دهیم، اما دیدن همه آنها که هنرمند هستند واقعا الهام‌بخش است. “یانگ گفت.

“من به خصوص نقش جانیس را خیلی دوست دارم زیرا آنها واقعاً بر این واقعیت تأکید دارند که آنها اینجا هستند، آنها یک هنرمند هستند و همچنین عجیب و غریب هستند. و به عنوان یک کودک دگرباش، واقعاً الهام بخش است این را بشنو.”

پیام های الهام بخش

Vaishnave Raina یکی از معتمدین دانش آموز در هیئت مدرسه منطقه واترلو است و با مخاطبان به اشتراک گذاشت که چگونه بود به کانادا آمد.

راینا گفت: “ما به جای استقبال با آغوش باز با نظرات نژادپرستانه مواجه شدیم. و من در مدرسه ای بزرگ شدم که اکثرا دانش آموزان سفیدپوست داشتند.”

پرتره زن جوان
وایشناوه راینا یکی از معتمدین دانش آموزی هیئت مدرسه منطقه واترلو است و گفت که پیام روز باید در طول سال با دانش آموزان طنین انداز شود. (کیت بوکرت/سی بی سی)

به جای اینکه همیشه در دام احساس کنم، تصمیم گرفتم از آن برای تشویق دیگران استفاده کنم و به آنها نشان دهم که می‌دانید، می‌توانید از آن رشد کنید، و فکر می‌کنم همه اجراکنندگان امروز این را نشان دادند.»

پیامی که راینا امیدوار است سایر دانش‌آموزان از این رویداد بگیرند این است که تنوع چیزی است که مردم باید هر روز در ذهن داشته باشند.

زنی که آواز می خواند
کلاریسا دیوکنو، خواننده و ترانه سرا، در رویداد روز میراث آسیایی با همراهی کالیب کو با گیتار اجرا کرد. (کیت بوکرت/سی بی سی)

راینا گفت: “این از اینجا شروع می شود، اما آنچه شما نیاز دارید این عمل است و باید ادامه دهید و به انجام آن ادامه دهید.”

دیویا راماچاندران، دانش آموز کلاس 12 که به معرفی اجراکنندگان کمک کرد، گفت که این یک تجربه منحصر به فرد بود.

ماه می، ماه میراث آسیایی است، اما راماچاندران گفت که مردم باید به خاطر داشته باشند که پذیرش و فراگیری باید در تمام طول سال اتفاق بیفتد.

عکس شخص روی میکروفون
جنیس جو لی در مراسم روز پنجشنبه آهنگ هایی را با مخاطبان دانش آموز به اشتراک گذاشت. (کیت بوکرت/سی بی سی)

راماچاندران گفت: “این ماه به نوعی این واقعیت را برجسته می کند که، اوه ببین، اینها افرادی هستند که شما با آنها احاطه شده اید و شاید آنها را بشناسید، فقط اینطور باشید که اوه، شما بچه ها قرار است با ما باشید.” بسیار هیجان انگیز است که این ماه را برای ما داشته باشیم.