اندرو کاپولینو به مزایا و معایب کشاورزی مشترک جامعه نگاه می کند

برنامه‌های کشاورزی مشترک جامعه، معروف به CSA، به طور فزاینده‌ای در منطقه واترلو محبوب هستند، و در حالی که اکثر مشتریان در طول زمستان ثبت نام می‌کنند، هنوز مکان‌هایی برای مدت کوتاهی در بهار امسال وجود دارد.

اما آیا خرید عضویت برای تحویل یک جعبه محصول تازه برای 16 هفته یا بیشتر از تابستان انتخاب مناسبی برای خانواده شماست؟

این سوالی است که کندرا دانر، کشاورز CSA مزارع سبز هارت، می گوید باید پرسیده شود، به طوری که او یک سری سوالات و یک مسابقه را در وب سایت خود ارسال کرد.

“این فقط برای کمک به افراد دارای CSA به طور کلی است، نه فقط ما. CSA هر مزرعه ای متفاوت است، بنابراین می خواستم به مردم کمک کنم تصمیم بگیرند که آیا برای آنها مناسب است یا خیر. CSA ها می توانند برای برخی افراد بسیار مناسب باشند، اما نه برای همه. “دانر می گوید.

عضویت در CSA اساساً خرید “آینده” در محصولات تازه و محلی است: سهم خود را در زمستان یا اوایل بهار بخرید و لوبیا، کلم پیچ، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و ذرت را زمانی که در اواخر سال برداشت می شوند، تحویل بگیرید.

یک مشت تربچه
CSA ها به مردم این فرصت را می دهند که سبزیجات جدید را امتحان کنند و «آزمایش» کنند، مانند تربچه های قرمز روشن زیبا از مزرعه گرین هارت که آماده بسته بندی در جعبه غذایی این هفته است. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

این پول پیشاپیش به کشاورزان منابعی می دهد تا بتوانند در مزرعه کار کنند و فصل نسبتاً کوتاه خود را در جنوب غربی انتاریو برنامه ریزی کنند.

کندرا با مادرش لیندا دانر حدود شش سال پیش شروع به ارائه CSA از طریق مزرعه نیوهمبورگ خود کرد.

او می‌گوید: «امیدواریم که در سال جاری حدود 200 عضو CSA داشته باشیم.

گرین هارت بیش از یک هکتار برای سبزیجات کار می کند و یک برنامه CSA بهار-تابستان، از ماه می تا سپتامبر، و یک برنامه CSA پاییز، از سپتامبر تا نوامبر ارائه می دهد. آنها به کمبریج، کیچنر، واترلو، نیوهمبورگ، بادن و استراتفورد تحویل می دهند.

آزمایش با سبزیجات مختلف

CSA بسته به خواسته ها و نیازهای سبزیجات شما جعبه هایی با اندازه های مختلف ارائه می دهد. برنامه ها معمولاً از اواسط ژوئن تا اواسط اکتبر و اغلب تا نوامبر برای تولیدات اواخر فصل اجرا می شوند.

همچنین دوره های مختلفی برای تحویل و تحویل وجود دارد که بسته به CSA می تواند هفتگی یا دو هفته ای باشد. با فضای محدود در زمینه های خود، CSA ها برنامه های خود را به تعداد محدود می کنند که می توانند در طول تابستان و تا پاییز خدمت کنند.

در زمین حاصلخیز سنت آگاتا، مالک و کشاورز اصلی آنجی کوخ می‌گوید اگر متعهد به خوردن مقدار زیادی سبزیجات باشید و احتمالاً تمایل به آزمایش سبزیجاتی مانند سرمه، یک براسیکا که به آن نیز معروف است، پیوستن به CSA مزایای زیادی دارد. شلغم آلمانی.

او می‌گوید: «CSA‌ها به رابطه با کشاورز شفافیت کامل می‌دهند و اطمینان می‌دهند که غذا در مزرعه‌ای نزدیک رشد می‌کند. اما ممکن است مجبور باشید در ذائقه خود انعطاف پذیر باشید و مایل به خوردن سبزیجات جدید و متفاوت باشید.

جرمی مک دونالد، باغ نیو لیف مارکت، در گلخانه خود ایستاده است در حالی که کارگران به سبزیجات علاقه دارند.
باغ نیو لیف مارکت جرمی مک دونالد در واترلو در طول تابستان حدود 40 سبزی تولید می کند. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

CSA ها معمولاً بیشتر سبزیجاتی را که می فروشند رشد می دهند، اما ممکن است در هنگام تکمیل سبدهای غذایی خود در طول فصل، از سایر تولیدکنندگان محلی استفاده کنند که در رویکرد کشاورزی خود همفکر هستند.

کوچ گفت: علاوه بر اینکه به شما توانایی حمایت از دستمزدهای منصفانه برای کارگران مزرعه و کمک به ایجاد یک اقتصاد غذایی سالم را می‌دهد، یکی از بزرگترین مزایای CSA، ایجاد انگیزه در کودکان برای خوردن غذاهای سالم و مغذی و قرار دادن آن‌ها در معرض «تنوع» است. سبزیجات واقعاً محلی” تقریباً در تمام طول سال.

او می‌گوید: «من بارها این داستان‌ها را می‌شنوم که خانواده‌هایی که فرزندان خردسال خود را برای برداشتن جعبه‌های سبزیجات به مزرعه می‌آورند، از آنها می‌خواهند که بهتر غذا بخورند. هنگام شام، بچه‌ها می‌پرسند، آیا این هویج‌های انجی کشاورز هستند؟»

این البته برای خانواده‌ها آرزویی است، بنابراین دانر در گرین هارت می‌گوید مهم است که قبل از ثبت‌نام «واقعاً خودتان را بشناسید».

“بسیاری از مردم می‌پیوندند که می‌گویند تمام تابستان تمام این سبزیجات را می‌خورند. مثل این است که در اول ژانویه به باشگاه می‌روید و می‌گویید که خیلی تناسب اندام خواهید شد. اما تا ماه مارس، دیگر نمی‌روید.” او می گوید.

نکاتی که Danners ارائه می دهد مفید است: آیا خانواده شما سبزیجات را خارج از چیزهایی مانند هویج و سیب زمینی می خورند؟ آیا ایده‌های کافی برای مراقبت از کلم پیچی که ممکن است در راه شما باشد و قبل از تحویل بعدی از بین نرود، دارید؟

“اگر CSA شما پیکاپ است، آیا زمانی برای رانندگی دارید تا هر هفته آن را تحویل بگیرید؟ سپس، آیا زمانی برای تهیه غذا دارید؟” دانر می پرسد. “حتی اگر فقط سالاد درست می کنید، در مقایسه با غذا خوردن در بیرون از خانه کمی زمان می برد.”

جرمی مک دونالد در نیو لیف مارکت گاردن در واترلو، یک سوال بسیار ساده از هر کسی که به فکر پیوستن به CSA است می پرسد.

او می‌گوید: “آیا در طول تابستان در آنجا خواهید بود یا قصد دارید تعطیلات زیادی داشته باشید؟ من فکر می‌کنم CSA برای افرادی که بیشتر تابستان را در آنجا هستند، خوب عمل می‌کند.”

مک دونالد که آن را “مزرعه متنوع” می نامد، می گوید که نیو لیف طیف گسترده ای از حدود 40 سبزیجات را در طول تابستان تولید می کند. او می‌گوید که این کسب‌وکار یک تقسیم 50 تا 50 از فروش محصولات در بازارهای کشاورزان Elmira و St.

مک‌دونالد می‌گوید: «تجربه‌ی من این بوده است که اگر شما یک مسافر هستید، به خوبی کار نمی‌کند.

او می‌گوید: «به‌عنوان مثال، برخی از CSA‌ها اگر مردم نتوانند آن‌ها را جمع‌آوری کنند، جعبه‌هایی را به خدمات اجتماعی اهدا می‌کنند.

کندرا دانر می‌گوید: مزایای پیوستن به CSA بسیار زیاد است، از جمله حمایت مستقیم از کشاورزی محلی و کمک به ایجاد تغییرات مثبت در عادات غذایی‌تان، اما تنها زمانی که با خودتان در مورد اولویت‌های غذایی خانواده‌تان و زمان موجود صادق باشید.

برخی از مردم به ما می پیوندند زیرا متعهد به خوردن سبزیجات بیشتر هستند و در مورد آن واقع بین هستند.