انجمن می گوید که مشاغل تورنتو در حال تلاش برای بازپرداخت وام های همه گیر فدرال به زمان بیشتری نیاز دارند

یک سازمان تجاری در تورنتو از دولت فدرال می خواهد که به مشاغل کوچک زمان بیشتری برای بازپرداخت وام های همه گیر اضطراری بدهد.

به گفته فیلیپ کوسف، خزانه دار Broadview Danforth BIA که بیش از 350 کسب و کار را در Danforth و Broadview نمایندگی می کند، صاحبان مشاغل با سطح بالایی از استرس و اضطراب مواجه هستند، زیرا مهلت بازپرداخت وام های حساب تجاری اضطراری کانادا (CEBA) نزدیک است. راه ها مهلت بازپرداخت 31 دسامبر 2023 است.

او گفت که بسیاری از مشاغل طی سه سال گذشته مقادیر “قابل توجهی” بدهی داشته اند. او گفت، حتی اگر درآمد آنها به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک‌تر باشد، کسب‌وکارها همچنان باید سه سال ضرر را جبران کنند، چه رسد به بازپرداخت وام از دولت فدرال.

کوچف روز سه‌شنبه به سی‌بی‌سی تورنتو گفت: «این ضرب‌الاجل ماه دسامبر، برای بسیاری از کسب‌وکارها، مانند یک درخواست سخت به نظر می‌رسد. آنها درآمد کافی برای بازپرداخت بدهی ندارند.”

مشاغلی که وام های CEBA خود را تا 31 دسامبر 2023 بازپرداخت کنند، مشمول بخشودگی حداکثر 20000 دلار خواهند بود، اما مشاغلی که مهلت مقرر را رعایت نکنند، باید کل مبلغ وام خود را با بهره بازپرداخت کنند، که از اول ژانویه محاسبه می شود. ، 2024.

طبق گفته دولت فدرال، وام های CEBA تا 31 دسامبر 2023 بدون بهره است.

پس از آن تاریخ، مبلغ باقیمانده وام به طور خودکار به وام دو ساله با بهره پنج درصد در سال تبدیل می شود. دولت می گوید سررسید وام ها تا 31 دسامبر 2025 کامل می شود.

BIA در یک خبر روز سه شنبه از دولت خواسته است تا موارد زیر را انجام دهد:

  • یک برنامه چند ساله بازپرداخت بدون بهره ایجاد کنید که از دسامبر امسال آغاز می شود و برای دو تا سه سال آینده ادامه می یابد.
  • اگر کسب‌وکارها در دسامبر امسال برنامه بازپرداخت چند ساله خود را آغاز کنند، یک طرح بخشش کلی برای بخش 20000 دلاری در نظر بگیرید. می‌گوید چنین طرحی سرمایه‌گذاری دولت در بخش کسب‌وکارهای کوچک و «نمایش بسیار ملموسی از حمایت برای بازسازی امنیت مالی کسب‌وکارها در این دوره بهبودی پس از کووید» است.

مالک می‌گوید که برنامه افزودنی واقعاً کمک خواهد کرد

زک دیویدسون، صاحب دپارتمان گوشت، یک قصابی در دانفورث، گفت که کسب و کار او هنوز به طور کامل از این همه گیری بهبود نیافته است.

او گفت: “ما در آنجا معلق هستیم. اگر بتوانیم آنها را وادار کنیم تا این موضوع را تعدیل کنند، واقعاً کمک می کند، زیرا برای ما در حال حاضر واقعاً سخت است زیرا تورم همه جا وجود دارد.”

“هیچ یک از مشاغلی که من با آنها صحبت کرده ام به سطح فروش قبل از همه گیری نزدیک نیستند. آنها فقط در حال پرداخت صورت حساب ها هستند و نه خیلی بیشتر.”

زک دیویدسون
زک دیویدسون، مالک دپارتمان گوشت، در مورد بازپرداخت وام CEBA می‌گوید: «اینکه باید بدهی بیشتری برای بازپرداخت آن بپذیریم، در حال حاضر به هیچ کسب‌وکاری کمک نمی‌کند». (CBC)

دیویدسون یک وام 60000 دلاری از CEBA گرفت. برای بخشودگی 20000 دلار از آن وام، او باید 40000 دلار را تا پایان سال بازپرداخت کند.

برای بازپرداخت آن باید بدهی بیشتری بپذیریم، این در حال حاضر به هیچ کسب و کاری کمک نمی کند.»

دولت می گوید مهلت یک بار دیگر تمدید شده است

آدرین واپشاس، دبیر مطبوعاتی کریستیا فریلند، وزیر دارایی فدرال، گفت که دولت قبلاً مهلت سال گذشته را از 31 دسامبر 2022 تا 31 دسامبر 2023 تمدید کرده است.

او گفت: «در طول همه‌گیری، دولت ما اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک کانادا انجام داد. این کار درستی بود و به ماندگاری رستوران‌ها و سایر مشاغل کوچک – در تورنتو و در سراسر کشور کمک کرد.

“سال گذشته، برای دارندگان وام واجد شرایط در وضعیت خوب، ما اعلام کردیم که مهلت بازپرداخت برای واجد شرایط بودن برای بخشش جزئی وام یک سال تمدید شد، تا 31 دسامبر 2023. این برای حمایت از صاحبان مشاغل سخت کوش در حین ادامه آنها بود. برای بهبودی از بیماری همه گیر، او ادامه داد.

Vaupshas افزود، دولت فدرال به عنوان بخشی از بودجه اخیر خود، تعهداتی را از Visa و Mastercard برای کاهش هزینه تراکنش کارت اعتباری برای مشاغل کوچک تضمین کرد.

CEBA در اوج همه‌گیری برای کمک به کسب‌وکارهای کوچکی که مجبور به تعطیلی یا محدود کردن فعالیت‌های خود به دلیل اقدامات بهداشت عمومی هستند، معرفی شد. این برنامه وام های بدون بهره با حمایت دولت فدرال ارائه می کرد. نزدیک به 900000 کسب و کار برای این برنامه مورد تایید قرار گرفتند که کمتر از 50 میلیارد دلار وام توزیع کردند.