انتقاد فورد، شهردار میسیساگا، بانی کروبی به دلیل پیشنهاد رهبری لیبرال

داگ فورد، نخست وزیر، روز چهارشنبه به کاندیدای رهبری لیبرال استانی و شهردار میسیساگا، بانی کروبی آموزش داد و گفت که ادامه دادن او به شغل اصلی شهر در حالی که مبارزات انتخاباتی برای رهبری حزب رتبه سوم را انجام می دهد، “سیلی به صورت” ساکنان خواهد بود. .

یک فورد که به وضوح عصبانی بود گفت که جاه طلبی های استانی کروبی مربوط به “برنامه سیاسی” خودش است و ماندن در سمت شهردار در حالی که برای رهبری لیبرال نامزد می شود به معنای بی توجهی به رای دهندگانش است.

او گفت: “بانی بدون نگرانی در مورد مردم میسیساگا در سراسر استان می دود. به نظر من، این یک سیلی واقعی برای ساکنان آنجا است.”

فورد این اظهارات را در یک اعلامیه نامرتبط در لندن، اونت بیان کرد.

کروبی این هفته اعلام کرد که یک کمیته اکتشافی برای یک پیشنهاد بالقوه برای هدایت لیبرال های محاصره شده انتاریو پس از دو انتخابات افتضاح که باعث شد حزب تنها هفت کرسی در پارک کوئینز داشته باشد، تشکیل داده است.

در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی تورنتو، کروبی از اصول «مرکزگرا» خود حمایت کرد و گفت که لیبرال‌ها بیش از حد به چپ منحرف شده‌اند در حالی که محافظه‌کاران مترقی فورد خیلی به راست منحرف شده‌اند.

او دولت فورد را هدف گرفت و گفت که این دولت فاقد شفافیت و پاسخگویی است. یک وب‌سایت کمپین برای کروبی می‌گوید که فورد برای خدمات عمومی کلیدی کمتر هزینه کرده است.

در این سایت آمده است: “ما در انتاریو مشکلات جدی داریم و من نمی توانم کنار بیایم زیرا دولت فعلی ما را در مسیر اشتباهی قرار می دهد و صدمات جبران ناپذیری برای نسل ها وارد می کند.”

کروبی گفت که تا زمانی که تصمیم بگیرد به عنوان شهردار میسیساگا باقی خواهد ماند و تنها حضور او در برخی رویدادها را محدود می کند.

او گفت: “من فقط برخی از رویدادهایی را که معمولاً در آنها شرکت می‌کنم کاهش خواهم داد. من در بیش از ده‌ها در یک آخر هفته و دو یا سه شب در هر شب شرکت می‌کنم. و برخی از آن‌ها کاهش می‌یابد تا بتوانم با مردم انتاریا ملاقات کنم.” گفت.

اگر زمانی برسد که وارد مسابقه شوم و نیاز به مرخصی داشته باشم، این کار را انجام خواهم داد. بدونید که نتیجه چه خواهد بود، من فکر نمی کنم این برای هیچ یک از ما منصفانه باشد، کاملا صادقانه.

سی‌بی‌سی تورنتو برای پاسخ به اظهارات فورد در روز چهارشنبه با دفتر او تماس گرفته است.

آخرین مهلت 5 سپتامبر برای نامزدها برای ثبت نام برای نامزدی رهبر لیبرال تعیین شده است. شرکت کنندگان باید مبلغ 100000 دلار و مبلغ 25000 دلار ودیعه قابل استرداد پرداخت کنند. اعضای حزب در 25 و 26 نوامبر رای خود را با رای رتبه بندی شده به صندوق می اندازند و لیبرال ها رهبر جدید خود را در 2 دسامبر معرفی خواهند کرد.

بون کروبی بیرون ایستاده است
بانی کروبی، شهردار میسیساگا، این هفته در مصاحبه ای با CBC تورنتو از دولت فورد انتقاد کرد. (CBC)

لحن فورد نسبت به هفته گذشته تفاوت محسوسی داشت. فورد در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی کروبی برای رهبری لیبرال ها در اطلاعیه 15 می – جایی که کروبی نیز حضور داشت – تا حد زیادی منحرف شد و گفت تمرکز او بر همکاری با رهبران محلی برای پیشبرد منافع آنهاست.

چند روز بعد، دولت فورد اعلام کرد که منطقه پیل را تا سال 2025 منحل خواهد کرد و می‌سیساگا و همسایه‌اش برمپتون را به شهرداری‌های مستقل تبدیل می‌کند – هدفی که مدت‌ها توسط کروبی و شهردار سابق می‌سیساگا، هازل مک کالیون مطرح شده بود.

اما روز چهارشنبه، فورد گفت که کروبی باید “این کار را انجام دهد” و بهترین گزینه برای او این است که یک پیشنهاد رهبری ارائه دهد و شهردار جدیدی در میسیساگا وجود داشته باشد.

فورد گفت: “برای رهبر بدوید و اجازه دهید این اتفاق بیفتد.”

این دو در گذشته اختلاف نظرهای عمومی داشتند، به ویژه در مورد لایحه 23 و اینکه چگونه می تواند بر امور مالی شهرداری های انتاریو تأثیر بگذارد. در آن نمونه، فورد به طور خاص از کروبی به عنوان یکی از شهردارانی نام برد که از لایحه ای با هدف تسریع روند توسعه مسکن “شکایت می کند”.

ماندن سیاستمداران در نقش خود در حالی که برای پست های دیگر نامزد می شوند، لزوماً غیرعادی نیست. این هفته، اعضای پی سی اعلام کردند که گری کرافورد، عضو شورای شهر تورنتو، در یک انتخابات پیش از زمان هنوز برنامه ریزی نشده اسکاربورو برای این حزب نامزد خواهد شد، در حالی که به وضوح اعلام کردند که کرافورد از طریق کمپین در شهرداری ادامه خواهد داد.