انتشار کربن انتاریو در سال 2021 فقط اندکی افزایش یافت و تغییرات ناشی از بیماری همه گیر می تواند دلیل آن باشد.

بر اساس ارقام جدیدی که روز جمعه منتشر شد، انتشار گازهای گلخانه ای انتاریو در سال 2021 تنها اندکی افزایش یافت، پس از کاهش شدید در سال اول همه گیری کووید-19.

این ارقام برگرفته از فهرست سالانه ملی انتشار است که منابع دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای را در تمام استان ها و همه بخش ها از جمله صنعت، حمل و نقل و ساختمان نشان می دهد.

این استان در سال 2021، 150.6 مگاتن کربن تولید کرد که تنها 2.7 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت، سالی که در آن انتشار گازهای گلخانه ای بسیار کمتر از هر زمان دیگری در سه دهه پس از ثبت رکوردها بود.

مهم‌تر از همه، انتشار گازهای گلخانه‌ای انتاریو در سال 2021 به سطح قبل از همه‌گیری بازنگشت و به طرفداران محیط‌زیست امیدواری به پیشرفت در مبارزه با تغییرات آب و هوایی داد. انتشار گزارش شده در سال 2021 تقریباً هشت درصد کمتر از سال 2019 است.

کارولین کیم، مدیر ارشد جوامع و کربن زدایی مؤسسه پمبینا، یک اندیشکده انرژی پاک، گفت: «این بیماری همه‌گیر مخل بزرگی برای اقتصاد، زندگی روزمره و نحوه رسیدن به کارمان بود.

کیم در مصاحبه‌ای گفت: «امیدواریم این لحظه یادگیری را در نظر بگیریم که چگونه این روند را به عنوان یک روند بلندمدت حفظ کنیم.

دولت نخست وزیر داگ فورد وعده داده است که تا سال 2030، انتشار گازهای گلخانه ای انتاریو 30 درصد کمتر از سطح سال 2005 خواهد بود. این هدفی است که کانادا بر اساس مفاد توافقنامه پاریس با آن موافقت کرده است – و برای این استان به معنای کاهش انتشار سالانه به 144 مگاتن است.

در حالی که ارقام انتشار گازهای گلخانه ای 2021 ممکن است نشان دهد که انتاریو راه زیادی در پیش ندارد، رشد مورد انتظار در جمعیت و تقاضا برای انرژی باید در نظر گرفته شود.

کیم گفت برای اینکه انتاریو به هدف خود در سال 2030 برسد، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری – به‌ویژه گرمایش آنها – و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در تولید برق بسیار مهم است.

او گفت: «انتاریو باید از مزیت برق پاک خود محافظت کند. سال‌هاست که ما شبکه بسیار تمیزی داشته‌ایم.»

بخش عمده ای از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انتاریو در دهه گذشته به لطف حذف زغال سنگ از سیستم برق استان بود.

دیوید پیچینی وزیر محیط زیست در بیانیه ای این موضوع را تایید کرد.

ساختمان‌ها در بخش صنعتی بندر همیلتون
انتاریو در سال 2021 150.6 مگا تن کربن تولید کرد که فقط 2.7 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت. انتشار در سال اول همه گیری به شدت کاهش یافته بود. (اد میدلتون/سی بی سی نیوز)

پیچینی در بیانیه‌ای که به سی‌بی‌سی نیوز ارائه شد، گفت: انتاریو “تقریباً مسئول تمام پیشرفت‌های کانادا به سوی هدف توافق پاریس است. این دستاورد به دلیل کار دولت‌های متوالی امکان‌پذیر است.”

پیچینی گفت: “دولت ما با ایجاد زیرساخت های سبز مورد نیاز انتاریو، ایجاد شرایط برای مشاغل پاک برای نسل های آینده و همکاری با صنعت برای کربن زدایی، به مبارزه با تغییرات آب و هوایی ادامه خواهد داد.”

پس از روی کار آمدن محافظه‌کاران مترقی فورد، انتشار آلاینده‌های انتاریو در سال‌های 2018 و 2019 افزایش یافت و روند نزولی یک دهه‌ای را معکوس کرد.

سال گذشته، دولت برنامه خود را برای چگونگی دستیابی به هدف 2030 تجدید نظر کرد.

طرح جدید نشان می‌دهد که تقریباً تمام کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سه منبع حاصل می‌شود: استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای برای صنایع سنگین، برنامه‌های صنعت فولاد برای تغییر از کوره‌های زغال‌سنگ به کوره‌های برقی و محتوای تجدیدپذیر بیشتر در بنزین.

اکاترینا تزکووا، مدیر تحقیقات و نوآوری صندوق اتمسفر تورنتو، آژانسی که در پروژه‌های کم کربن سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: «اقدامات اقلیمی واقعاً منافع زیادی ایجاد می‌کند، و مهم است که مطمئن شویم که دولت این کار را دنبال می‌کند. برای تورنتو بزرگ و منطقه همیلتون.

ماشین با دود اگزوز که از دم لوله می آید.
حمل و نقل مسئول یک سوم کل انتشار گازهای گلخانه ای انتاریو است، اما تقریباً سه چهارم کاهش انتشار این استان از سال 2019 را شامل می شود. (Vincent Yergeau/CBC Radio-Canada)

ارقام جدید نشان می دهد که بخش حمل و نقل – که مسئول یک سوم کل انتشارات انتاریو است – تقریباً سه چهارم کاهش انتشار انتاریو از سال 2019 را به خود اختصاص داده است.

این نشان می دهد که تغییرات ناشی از بیماری همه گیر در الگوهای رفت و آمد، مانند کار از خانه و جلسات مجازی بیشتر، در مرکز کاهش است.

یکی از اخطارها به ارقام این است که سال 2021 با سال بازگشت به حالت عادی در انتاریو فاصله زیادی داشت: دستورات ماندن در خانه در فصل زمستان و بهار در نقاطی اعمال شد و مدارس استان در بیشتر نیمه اول سال آنلاین بودند. امسال.

گزارش ملی همچنین انتشار گازهای گلخانه ای از هر تأسیسات صنعتی بزرگ در کشور را فهرست می کند.

در انتاریو، کارخانه‌های فولاد سه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گاز هستند. این سه کارخانه فولاد به اندازه 12 تولیدکننده گازهای گلخانه ای که شامل پالایشگاه ها، کارخانه های سیمان و ایستگاه های تولید برق می شوند، تولید گازهای گلخانه ای دارند.