انتاریو فوراً به «نرده‌های محافظ» برای استفاده از هوش مصنوعی در بخش عمومی، مثلاً کمیسیون‌های حقوق خصوصی، نیاز دارد.

کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی و کمیسیون حقوق بشر انتاریو روز پنجشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که انتاریو باید “نرده های محافظ موثر” را برای استفاده بخش عمومی از فناوری های هوش مصنوعی ایجاد کند.

در این بیانیه آمده است که دولت باید فورا قوانینی را تدوین کند تا بتواند از مزایای فناوری های هوش مصنوعی به شیوه ای اخلاقی مسئولانه بهره مند شود.

آنها نوشتند: «فناوری های هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای سودمندی جامعه از نظر بهبود سلامت، آموزش، امنیت عمومی و رفاه اجتماعی و اقتصادی دارند.

با این حال، نشان داده شده است که وقتی به طور مؤثر اداره نمی شوند، ناامن هستند.»

تنظیم قوانین برای فناوری های هوش مصنوعی

سخنگوی وزیر ارائه خدمات عمومی و تجاری گفت که دولت در حال توسعه یک چارچوب قابل اعتماد هوش مصنوعی است که “استفاده شفاف و پاسخگو از هوش مصنوعی” را در بخش عمومی تضمین می کند.

این چارچوب می‌گوید که دولت متعهد می‌شود همیشه شفاف باشد، زمان، چرا و نحوه استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی را فاش کند، از قوانینی برای اعمال ایمن و ایمن آن الگوریتم‌ها و حفاظت از حقوق مردم انتاریا پیروی کند.

کمیسیون حقوق بشر و کمیسر حریم خصوصی می گویند که آنها از بنیاد پیشنهادی در چارچوب سال 2021 ستایش می کنند، اما “برای دولت ضروری است که مجموعه ای الزام آور از قوانین قوی و دقیق برای استفاده بخش عمومی از فناوری های هوش مصنوعی ایجاد کند.”

این دو سازمان می‌گویند فناوری‌های هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای سودمندی جامعه دارند، اما زمانی که به درستی اداره نمی‌شوند، می‌توانند ناامن باشند و ممکن است به‌طور غیرقانونی اطلاعات شخصی را جمع‌آوری کنند.

حتی با وجود اطلاعات شناسایی نشده، فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند تعصبات را تداوم بخشند و منجر به اثرات منفی بر حاشیه‌نشینان شوند.
افراد یا گروه ها، آنها در بیانیه می نویسند.

همچنین، آنها می گویند برخی از سیستم های هوش مصنوعی می توانند محتوای ناقص یا نادرست ایجاد کنند و نگرانی هایی را در مورد مسئولیت پذیری ایجاد کنند.