انتاریو حسابرسی مالی مسکن 6 شهر بزرگ را برای ارزیابی تأثیر احتمالی لایحه 23 بررسی می کند

وزیر امور شهری و مسکن انتاریو می‌گوید که در حال انجام ممیزی از شش شهرداری است تا ببیند آیا آسیب‌های مالی «بالقوه یا درک شده» از قانون مسکن استانی وجود خواهد داشت یا خیر.

شهرداری‌ها نگرانی‌های خود را در مورد قانون مسکن مطرح کرده‌اند، که تا حدی، هزینه‌هایی را که توسعه‌دهندگان برای برخی ساختمان‌ها پرداخت می‌کنند، مانند مسکن ارزان قیمت، مسدود، کاهش و معاف می‌کند.

این هزینه ها برای پرداخت زیرساخت ها برای حمایت از خانه های جدید مانند جاده ها و فاضلاب به شهرداری ها می رسد و آنها می گویند که تغییرات استانی 5 میلیارد دلار برای آنها کم می کند.

استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن، نسبت به تأثیرات آن ابراز تردید کرده است و در اواخر نوامبر اعلام کرد که ممیزی های شخص ثالث را از شهرداری های «منتخب» آغاز خواهد کرد.

روز پنجشنبه، کلارک اعلام کرد که به دنبال حسابرسان برای بررسی کتاب‌های تورنتو، نیومارکت، منطقه پیل، میسیساگا، کالدون و برامپتون است – سه مورد آخر بخشی از شهرداری سطح بالای منطقه پیل هستند.

بیانیه ای از کلارک توضیح نمی دهد که چرا او این شهرداری ها را انتخاب کرده است، اما می گوید که استان تضمین می کند که “برای زیرساخت های مسکن” در نتیجه قانون کمبود بودجه وجود نداشته باشد، تا زمانی که شهرداری ها به اهداف مسکنی که وی تعیین کرده است برسند.