اعتصاب کارگران فدرال 1500 دانش آموز را در جوامع ملل اول انتاریو از کلاس خارج می کند

تقریباً 1500 دانش‌آموز در مدارس فدرال در جوامع ملل اول در انتاریو از کلاس درس خارج شده‌اند زیرا کارمندان دولت به اعتصاب ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش خدمات بومی کانادا (ISC)، این شامل 350 نفری می شود که در مدرسه کوئینته موهاک در شرق بلویل، انتاریو، و پنج مدرسه در شش ملت رودخانه بزرگ در جنوب انتاریو تحصیل می کنند.

در ایمیلی به CBC، زاراح مالک، سخنگوی دپارتمان گفت که مقامات در حال همکاری با رهبری و خانواده‌های ملل اول هستند تا «اطمینان حاصل کنند که فرصت‌هایی از جمله از طریق بسته‌های تکالیف درسی برای ادامه یادگیری در طول اختلال کار برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.»

ملک افزود که این اداره به روز رسانی روسای و شوراها در مورد اعتصاب ادامه خواهد داد.

مدرسه ای که توسط دولت فدرال در Cold Lake First Nation در آلبرتا اداره می شود، بیشتر توسط اعضای جامعه کار می کند، نه کارمندان دولتی، بنابراین انتظار نمی رود تعطیل شود.

والدین دوباره در حال شعبده بازی و مدرسه مجازی هستند

برندی آکی، که فرزندش در کلاس 1 است، گفت که وضعیت شبیه به بسته شدن مجدد COVID-19 است.

آکی، یکی از اعضای Mohawks of the Bay of Quinte می‌گوید: «برای من، این مشکل است.

آکی گفت که او از خانه کار می کند، که یک نعمت و یک نفرین است. از یک طرف، او نیازی به پیدا کردن یک پرستار بچه در طول اعتصاب ندارد، اما از طرف دیگر این یک شعبده بازی چالش برانگیز است.

او گفت: “من باید تلاش کنم تا کار کنم، اما همچنین سعی کنم فرزندم را در خانه آموزش دهم و با او بازی کنم.” “او یک کودک بسیار فعال است. او یک پسر شش ساله است. این خیلی سخت بود.”

آکی گفت که پسرش در حال حاضر دلتنگ دوستانش و حس روتین است.

او گفت: «من آن را بسیار نگران‌کننده می‌دانم فقط به دلیل کووید و اینکه چقدر از دانش‌آموزان ما عقب هستند.

به امید توافق به زودی

آکی به سرعت با کارگران فدرال ابراز همدردی کرد و متوجه شد که بسیاری از آنها والدینی هستند که برای پرداخت قبوض، قیمت بنزین و هزینه های غذا با مشکل مواجه هستند.

او گفت: “امیدوارم همه دستمزدهای منصفانه بگیرند.” من واقعاً امیدوارم که آنها به زودی به توافق برسند.»

رئیس Mohawks of Bay of Quinte، Don Maracle، گفت که دولت فدرال 17 معلم را در مدرسه استخدام می کند. وی افزود که مدیر و دستیاران معلم در حال تلاش برای حمایت از دانش آموزان با کاربرگ ها و سایر ابزارهای آموزشی هستند.

ماراکل گفت: “مطمئنم که بسیاری از آن والدین در تلاش برای یافتن یک پرستار مانده اند.” این بر جامعه تأثیر می گذارد».

شورای شش ملت نگران است

رئیس گفت که کارکنان این مدرسه متعهد هستند و تمام تلاش خود را برای حمایت از دانش آموزان انجام خواهند داد، اما تأثیر اعتصاب هر چه بیشتر به طول انجامد، بیشتر احساس خواهد شد.

او گفت: «ما نگران آن هستیم و امیدواریم خیلی سریع حل شود.

کفش های بچه گانه کوچک روی یک چوب لباسی در وسط راهرو مدرسه با کاشی های سبز دیده می شود.  دیوارها با هنر دانشجویی پوشانده شده است.
سالن های خالی مدرسه ابتدایی جیمیسون در روز پنجشنبه قابل مشاهده است. این مدرسه یکی از پنج کشور شش کشور منطقه گراند ریور است که در جریان اعتصاب کارگران فدرال تعطیل شد. (Aicha Smith-Belghaba/CBC)

شش ملت گراند ریور که بیش از 25000 عضو دارد، بیانیه ای از شورای منتخب خود منتشر کرد و گفت که “نگران همه اعضا، دانش آموزان و خانواده های ما است.”

رئیس مارک هیل در بیانیه ای نوشت: رهبران جامعه به طور منظم با مقامات فدرال “به امید کاهش هر چه بیشتر استرس” در تماس هستند.

ما به اعمال فشارهای سیاسی برای بازگرداندن همه کسانی که در جامعه ما آسیب دیده اند در اسرع وقت به روال عادی خود ادامه خواهیم داد.»