اسناد مفقود تحقیقات در مورد مرگ تری بیکر را در زندان کیچنر، اونت

تحقیقات در مورد مرگ کیچنر، تری بیکر، زندانی، ماه گذشته به تعویق افتاد، زیرا پزشکی قانونی ناظر بر این بازجویی منتظر اسناد سازمان اصلاح و تربیت کانادا بود.

تحقیقات در مورد مرگ بیکر، که در ژوئیه 2016 در حال گذراندن حبس ابد در موسسه زنان گراند ولی بود، قرار بود در 11 آوریل در همیلتون آغاز شود.

این در 5 آوریل به تعویق افتاد، زیرا دکتر دیوید ادن، بازرس منطقه ای ناظر بازجویی، نتوانست مدارک را به موقع از سازمان اصلاح و تربیت کانادا دریافت کند.

ادن در تصمیمی به تاریخ 5 آوریل که روز سه شنبه برای CBC News ارسال شد، گفت که فکر نمی کند “تحقیق کامل، منصفانه و کارآمد” در مورد مرگ بیکر بدون این اسناد ادامه یابد. او گفت که ادامه تحقیقات، زمانی که اسناد درخواستی او تا اواسط بازجویی در دسترس نباشد، “به شکست اساسی عدالت منجر می شود.”

به طور خاص، ادن اسناد مربوط به دو هیئت تحقیقاتی را می‌خواست که توسط این سرویس انجام شده بود – یکی در شش ماه قبل از مرگ بیکر و دیگری در شش ماه پس از آن. اسناد شامل تقریباً 600 صفحه یادداشت های محقق است.

خدمات اصلاحی کانادا (CSC) استدلال کرده بود که تحقیقات می تواند ادامه یابد زیرا “اکثریت مواد” در اختیار Eden قرار گرفته بود.

در بیانیه ای در 11 آوریل، انجمن کانادایی انجمن های الیزابت فرای، که از حقوق زنان در زندان حمایت می کند، گفت: “صراحتاً از نگرش سرسختانه CSC در مورد این موضوع در مورد عدم افشای اطلاعات متعجب شده است. مهم است که سازمانی که وظیفه مراقبت از افراد زندانی، CSC را بر عهده دارد، این کار را با شفافیت و پاسخگویی انجام دهد.”

CBC News برای اظهار نظر با خدمات اصلاحی کانادا تماس گرفته است اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرده است.

تحقیقات پزشکی قانونی درباره مرگ بیکر در ابتدا در دسامبر 2017 اعلام شد و طبق قانون پزشکی قانونی اجباری است.

وزارت دادگستری انتاریو با انتشار بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که جلسه استماع درخواست در روز پنج‌شنبه هفته جاری به عنوان بخشی از مراحل بازجویی برگزار می‌شود، اما این جلسه لغو شده است.

استفانی ریا، سخنگوی این وزارتخانه در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز گفت که جلسه استماع درخواست رسیدگی به مسائل رویه‌ای است، اما طرفین “به توافق رسیدند بنابراین جلسه استماع درخواست ادامه پیدا نکرد.”

تحقیقات هنوز ادامه دارد اما تاریخ جدیدی برای بازجویی مشخص نشده است. در تصمیم ایدن در 5 آوریل برای به تعویق انداختن بازجویی، او حکم داد که باید اقداماتی برای “تعویض زمان بازجویی در اولین تاریخ ممکن” انجام شود.