از کابل Hdmi در چه دستگاه هایی استفاده میشود

در این حالت ، یک کابل دو سر نر با یک سر USB-C و HDMI در انتهای دیگر cable hdmi 7 metros مورد نیاز است. علی رغم اینکه بهکارگیری dual-link DVI-D در بسیاری از کارتهای گرافیک مدرن امروزی کنار گذاشته شده، اما به لطف پشتیبانی از وضوح تصویر 1080p با نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز، هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده است. امروزه بسیاری از دستگاههای دیجیتال و پخشکنندههای چند رسانهای از استاندارد 4K پشتیبانی میکنند. دو نوع کوچکتر از این رابط که امروزه همچنان مورد استفاده قرار می گیرند Mini HDMI و Micro HDMI هستند. سپس یک طرف کابل HDMI را به رابط MHL متصل سازد و طرف دیگر را به تلویزیون وصل کند. زین پس یک سر کابل را به تلویزیون وصل کنید و سر دیگر کابل را داخل محفظه ی شارژر گوشی کنید. آسان ترین روش برقراری اتصال میان تلفن هوشمند و تلویزیون به وسیله ی کابل شارژر میسر است. بهتر است بدانید کابل MHL در طول اتصال به تلفن همراه علاوه بر پخش شدن صفحه نمایش گوشی بر روی تلویزیون به شارژ کردن باتری گوشی می پردازد. مرحله 1: در حالی که هنوز در صفحه نمایش با تلویزیون انتخاب شده هستید ، به پایین پیمایش کنید و روی Advanced Display Settings کلیک کنید.

برای دسترسی به این منو در ویندوز , کابل hdmi اپل بر روی صفحه نمایش راست کلیک کرده و گزینه رزولوشن صفحه نمایش ( Screen Resolution ) را انتخاب کنید . در طی این فرایند تنظیمات اتصال گوشی به تلویزیون به نحو احسن شکل می گیرد و محتویات تلفن اندروید اعم از فیلم، بازی و عکس بر روی صفحه ی نمایش تلویزیون اجرا می گردد. به عبارتی دیگر کابل لایتینگ اپل علاوه بر انتقال محتوای فیلم و عکس به تلویزیون، قادر به شارژ کردن گوشی و تبلت است. اما با وجود شباهت هایی که این دو به هم دارند باید گفت که، اصلی ترین تفاوت CEC و ARC این است که CEC کنترل الکترونیکی است و ARC کانال برگشت صدا است. فرایند انتقال محتوا مخصوص گوشی هایی است که از قابلیت اسکرین میرورینگ برخوردار باشند. HDMI اتصالی است که میتواند ویدئو و صدا را با کیفیت بالا (HD) ارسال کند. در ابتدا برق را به دستگاه کنسول خود متصل کرده و سپس کابل HDMI موجود را به پورت ورودی HDMI دستگاه وصل کنید. برای متصل کردن گوشی های آیفون و آیپد که محصول شرکت اپل هستند، می بایست ابتدا گوشی را به آداپتور مخصوص تلفن وصل کنید. «DisplayPort» یک رابط دیجیتالی است که توسط شرکت «Video Electronic Standards Association» ابداع شده است.

شرکت سونی اعلام کرده است که حافظههای مورد تایید این شرکت تا اواسط سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهند شد. فکر می کنید اتصال کامپیوتر به تلویزیون خیلی ساده است: شما فقط یک کابل HDMI می گیرید و این دو را با هم متصل می کنید ، درست است؟ در این مورد ، یک DisplayPort به کابل نر HDMI نیاز دارد، در غیر این صورت به یک آداپتور با انتهای نر DisplayPort و انتهای ماده پورت HDMI نیاز خواهید داشت. اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم ،حال گزینه wireless display or dock را انتخاب می کنیم تا رایانه ( یا لپتاپ ) شروع به جستوجوی دستگاه های موجود نماید که دستگاه مورد نظر ما ما که در اینجا همان تلویزیون است در میان آن ها خواهد بود. سپس ویندوز 10 تلویزیون را به عنوان نمایشگر خارجی تشخیص می دهد که با کلیک راست روی دسک تاپ و انتخاب Display Settings در فهرست بازشو ، تأیید می شود. مرحله 4: نرخ تجدید را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید.

از دیگر مزایای کابل HDMI این است که به دلیل دارا بودن پهنای باند وسیع، احتیاجی به کابل صدا ندارد و وظیفه انتقال صدا را نیز همین کابل بر عهده دارد. یکی از ویژگی های برجسته ی کابل لایتینگ قابلیت شارژ شدن گوشی و تبلت به صورت همزمان در حین فرایند اتصال داده ها است. در صورت نیاز ، میزان تازه سازی را نیز تغییر دهید. البته در صورتی که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند چرا که متصل کردن موبایل به تلویزیون قدیمی بدون کابل در صورتی که تلویزیون از وای فای پشتیبانی نکند امکان پذیر نیست و هیچ برنامه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون قدیمی به صورت وای فای وجود ندارد. این پورت امکان انتقال تصاویر با وضوح بیش از 1080 پیکسل و سرعت 60 فریم در هر ثانیه را داشته و صدا را در هشت کانال با فرکانس 192 کیلوهرتزی منتقل میکند. کابل های HDMI 1.4 همچنین امکان سازگاری با استاندارد Blu-ray Disc 3D و ثبت فیلم با وضوح 4K را فراهم می آورند. معمولا توی تنظیمات یا Settings و یا تنظیمات صدا و یا تنظیمات HDMI وجود داره . سپس کابل پاور یا USB را به رابط MHL متصل نمایید.