از زمانی که یک سال پیش افتتاح شد، هیچ یک نفر در فضای منحصر به فرد مواد مخدر استفاده ایمن تر همیلتون YWCA فوت نکرده است.

پس از گذشت یک سال، سازمان‌دهندگان فضای استفاده ایمن‌تر از مواد مخدر YWCA می‌گویند که از چیز خاصی بهره برده‌اند.

این فضا خدمات بی نظیری را در همیلتون ارائه می دهد – یک اقامت شبانه تحت نظارت برای زنان، افراد ترنس و غیر باینری که برای استفاده از مواد غیرقانونی بی خانمانی را تجربه می کنند.

مری واکارو، هماهنگ کننده برنامه که همچنین یکی از اعضای هیئت علمی مددکاری اجتماعی در دانشگاه مک مستر است، گفت: این تنها یکی از دو سایت مصرف خاص جنسیتی در کانادا است.

Vaccaro گفت، قبل از باز شدن فضا، YWCA با خدمات اورژانس برای موارد مشکوک به مصرف بیش از حد و مسمومیت با مواد افیونی در بین مشتریان خود بین پنج تا هفت بار در هفته تماس گرفت.

او گفت، اما از زمان افتتاح این فضا در 23 آوریل 2022، آنها به 205 نفر کمک کرده اند، مجبور نبوده اند یک بار با اورژانس تماس بگیرند و مرگ و میر صفر داشته اند.

کارکنان با موفقیت 54 مسمومیت دارویی را با استفاده از اکسیژن و نظارت و در صورت لزوم نالوکسان در فضای مصرف امن تر دارو کنترل کردند.

یک صندلی و میز کوچک
اتاق دارای دو ایستگاه برای خرخر کردن، بلع یا تزریق مواد غیرقانونی از سوی مراجعان است. (سامانتا بیتی/سی بی سی)

“آنها معمولا خیلی بیشتر می مانند”

Vaccaro گفت، هر شب، YWCA در مرکز شهر همیلتون درهای فضای مصرف امن تر مواد مخدر خود را برای حداکثر 25 زن در یک زمان باز می کند.

دو ایستگاه برای خرخر کردن، تزریق یا بلع مواد خود با مواد تمیز وجود دارد. کارکنان آنها را تشویق می کنند تا در صورت مسمومیت، 20 دقیقه بعد از آن بمانند.

واکارو گفت: «اما آنها معمولاً خیلی بیشتر می مانند.

یک نت صورتی که می گوید
یادداشتی از مشتری مبنی بر استفاده ایمن‌تر از فضای دارو که به دیوار اتاق چسبانده شده است. (سامانتا بیتی/سی بی سی)

اتاق به‌خوبی سازمان‌دهی شده، مملو از کیت‌های نالوکسون، لوازم هنری و تنقلات است، دیوارهای آن با هنرهای رنگارنگ و پیام‌های دلگرم‌کننده تزئین شده است. ردیفی از صندلی‌های تکیه‌گاه آماده نشستن دوستان برای رسیدن به عقب یا استراحت هستند. مشتریان همچنین یک لیست پخش قابل توجه در سال گذشته ایجاد کرده اند.

Vaccaro گفت: “ما می خواستیم آن را مانند یک اتاق نشیمن ایجاد کنیم.” این مانع از ورود افراد و استفاده یکباره از تمام مواد مخدرشان می شود.»

Marcie McIlveen، یکی دیگر از هماهنگ کنندگان برنامه، این به چیزی بیش از محلی برای مصرف مواد تبدیل شده است.

مک ایلوین گفت: “این به مردم مکانی امن می دهد تا احساس کنند در خانه هستند، جایی که مورد قضاوت قرار نمی گیرند. از آنها مراقبت می شود. از آنها مراقبت می شود.” “این کاملا غیر قابل باور است.”

آماده تکثیر

مایکل ساندرسون، رئیس پیراپزشکی، گفت: در بدتر شدن بحران مواد افیونی همیلتون، برنامه YWCA که تضمین می‌کند افراد آموزش دیده می‌توانند در مصرف بیش از حد دوز مداخله کنند و جان انسان‌ها را نجات دهند، “بسیار بسیار مثبت” است.

ساندرسون گفت که در سه ماهه اول سال جاری، امدادگران به 255 مورد از مصرف بیش از حد مواد افیونی پاسخ دادند. در همین بازه زمانی سال گذشته به 182 پاسخ دادند.

YWCA این فضا را با مشارکت تیم پاسخ‌دهی پزشکی اجتماعی همیلتون و Keeping Six اداره می‌کند، که از افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند و جایی که مک‌ایلوین سرپرست است حمایت می‌کند.

سبدی که می گوید 10 کیت طولانی است
این برنامه لوازم مصرف مواد مخدر تمیز و کیت های نالوکسون را در اختیار مشتریان قرار می دهد. (سامانتا بیتی/سی بی سی)

McIlveen گفت که آنها امیدوارند این مدل را با سایر آژانس های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا بتوان آن را در پناهگاه های سراسر همیلتون و فراتر از آن تکرار کرد.

در اوایل این ماه، شهر همیلتون برای بی خانمانی، سلامت روان و اعتیاد به مواد افیونی وضعیت اضطراری اعلام کرد. مک ایلوین گفت که فضای مصرف ایمن مواد مخدر یکی از خدماتی است که می تواند تفاوت ایجاد کند.

“آیا ما می گوییم چیزی اضطراری است و هیچ کاری انجام نمی دهیم؟ یا می گوییم که قرار است کاری انجام دهیم؟” مک ایلوین گفت. من نمی‌دانم آن چیزی چیست، اما فضای ما نه تنها جان انسان‌ها را نجات داده است، بلکه به مردم در ساختن زندگی کمک کرده است.»