از آنجایی که استان به دنبال تجزیه پیل است، آینده منطقه واترلو چه خواهد بود؟

همه نگاه ها به منطقه پیل در روز پنجشنبه پس از اعلام این استان برای انحلال شهرداری منطقه تا سال 2025 است، اما این سوال را مطرح می کند که آیا همین اتفاق ممکن است برای منطقه واترلو نیز بیفتد.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده یک تسهیل‌کننده منطقه‌ای که شهرداری‌های سطح بالای انتاریو – از جمله منطقه واترلو – را ارزیابی کند، معرفی شود.

در یک بیانیه مطبوعاتی، استان گفت که تسهیلگران به شش شهرداری سطح بالا نگاه خواهند کرد:

  • واترلو
  • هالتون
  • نیاگارا
  • سیمکو
  • دورهمی.
  • یورک.

در بیانیه این استان آمده است: «این تسهیلگران وظیفه بررسی این موضوع را خواهند داشت که آیا دولت رده بالا همچنان به نیازهای جوامع خود مرتبط است یا شهرداری های سطح پایین به اندازه کافی بالغ هستند تا انحلال را دنبال کنند.

“در جایی که آنها توصیه می کنند که هنوز به یک دولت دو لایه نیاز است، تسهیل کنندگان همچنین توصیه هایی را در مورد چگونگی پاسخ موثرتر به مسائلی که امروزه شهرداری های انتاریو با رشد سریع با آن روبرو هستند، به ویژه در مورد تعهدات مسکن شهرداری و مقابله با مشکلات ارائه می دهند. بحران عرضه مسکن».

این حرکت جای تعجب نیست. استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن انتاریو، قانونی را در نوامبر به نام قانون مدیریت بهتر شهرداری معرفی کرد و گفت که دولت تسهیلگرانی را منصوب خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که مناطق آماده “تعهد دولت برای مقابله با بحران تامین مسکن” هستند.

کلارک در ماه نوامبر در پاسخ به این سوال که آیا استان در نهایت قصد دارد سطوح حکومتی منطقه ای را کنار بگذارد، پاسخ داد که او “مذاکراتی را که توسط تسهیل کننده صورت می گیرد پیش فرض نمی گیرد.”

ما نمی خواهیم از هم جدا شویم

سیاستمداران منطقه واترلو به اخبار مربوط به پیل واکنش نشان دادند.

کارن ردمن، رئیس منطقه‌ای به سی‌بی‌سی نیوز گفت: اولین واکنش من این است که نمی‌خواهیم مانند پیل از هم جدا شویم.

“ما مشتاقانه منتظر همکاری با استان و تسهیل کننده هستیم و من انتظار دارم که تسهیل گر از همه شهرداری ها در مورد خدمات باورنکردنی کارکنان شهرداری به صورت روزانه بشنود.”

ردمن گفت که منطقه با هم قوی تر است و منطقه دارای سابقه همکاری قوی است.

بری وربانوویچ، شهردار کیچنر موافقت کرد که همکاری بین شهرها، شهرستان‌ها و منطقه “تاریخ قوی محلی” وجود دارد.

او گفت: “به عنوان یک شهر، ما به انجام کارهای بزرگی که انجام می دهیم ادامه خواهیم داد.” “من متعهد به کار با هر دو هستم [the province] و همسایگانم در محلی.”

سندی شانتز، شهردار وولویچ در ایمیلی گفت که شهرداری های محلی “به مدت 50 سال با هم همکاری و کار کرده اند. ما در زمان فرا رسیدن زمان با تسهیل کننده کار خواهیم کرد و متعهد خواهیم بود تا کارایی های بالقوه را با هم بررسی کنیم.”

سو فاکستون، شهردار نورث دامفریز در ایمیلی گفت که اقدام استان برای انحلال منطقه پیل “ویژه شرایطی است که در آن منطقه وجود دارد.” فاکستون گفت که شهرک او معتقد است که تسهیلگران برای سایر شهرداری‌های سطح بالایی که در حال بررسی هستند، “رویکردی برای تصمیم‌گیری قاطعانه اتخاذ نخواهند کرد”.

فاکستون گفت: “شهرستان در آرزوی استان برای دیدن سریعتر ساخت خانه های بیشتر است و ما مشتاقانه منتظریم تا در مورد تسهیل کننده منصوب شده و مراحل بعدی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.”

مذاکرات ادغام قبلی

نحوه تجارت منطقه واترلو کانون توجه گزارش قبلی در سال 2019 بود. در آن سال، استان دو مشاور ویژه – مایکل فن و رئیس سابق منطقه واترلو، کن سیلینگ – را مأمور کرد تا با شهرداری‌ها، سازمان‌ها و مردم مشورت کنند. از طریق جلسات، انجمن های باز و ارسال های آنلاین به عنوان بخشی از بررسی شهرداری های منطقه.

گزارش Seiling و Fenn در سپتامبر 2019 به وزیر کلارک تحویل داده شد و هرگز علنی نشد.

در اکتبر 2019، کلارک گفت که هیچ دولت منطقه ای در استان را مجبور به ادغام نخواهد کرد. در آن زمان او بودجه ای را برای کمک به شهرداری ها برای حسابرسی دفاتر مالی خود و بررسی راه های بهتر برای ارائه خدمات به ساکنان پیشنهاد کرد.