اتحادیه فدرال اعتصابی خواستار مشارکت نخست وزیر در مذاکرات در حالی است که دولت در حال حفاری است

رهبران گروه‌های خدمات عمومی اعتصابی کانادا روز چهارشنبه از جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا خواستند تا در مذاکرات شرکت کند و به دستیابی به یک توافق جدید با دولت فدرال کمک کند.

دولت همچنان تاکید می کند که از اتحادیه می خواهد که توصیه های فوریه هیئت کارگری شخص ثالث برای پایان دادن به اعتصاب را بپذیرد.

ده‌ها هزار کارمند دولتی فدرال به نمایندگی از اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) یک هفته پیش کار را ترک کردند.

این اعتصاب بخش قابل توجهی از بزرگترین کارفرمای پایتخت ملی را تحت تاثیر قرار می دهد، حدود 30 بخش را مختل می کند و طیف وسیعی از خدمات، از جمله رسیدگی به اظهارنامه مالیات بر درآمد و گذرنامه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

اتحادیه و دولت از سال 2021 بر روی یک قرارداد جدید کار می کنند و توافق کردند که کارگران باید افزایش حقوق دریافت کنند.

اتحادیه می گوید که اعضای آن برای افزایش هزینه های زندگی به کمک نیاز دارند و دولت گفته است که به توافقی عادلانه برای اتحادیه و مالیات دهندگان نیاز دارد.

هیئت خزانه داری در بیانیه ای که اندکی قبل از کنفرانس خبری PSAC منتشر شد و به رئیس جمهور مونا فورتیه نسبت داده شد، گفت: “کارمندان و کانادایی ها باید بدانند که اتحادیه همچنان به طرح مطالبات غیرقابل پرداخت روی میز ادامه می دهد.”

در ادامه آمده است که اتحادیه باید «تطابق خواسته‌های خود را با توصیه‌های گزارش شخص ثالث «کمیسیون منافع عمومی» (PIC) از فوریه آغاز کند، که شامل افزایش‌هایی بالغ بر 9 درصد در طول سه سال می‌شود.

ما توافقنامه‌هایی را امضا نخواهیم کرد که کشور توان پرداخت آن را نداشته باشد، یا توافق‌هایی را که به شدت بر توانایی ما در ارائه خدمات به کانادایی‌ها تأثیر بگذارد، امضا نخواهیم کرد.»

تماشا | به روز رسانی چهارشنبه از Mona Fortier:

پیشنهادات PSAC “غیر معقول و غیرقابل استطاعت”: Fortier

مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه‌داری می‌گوید که از چگونگی مذاکرات با اتحادیه و اعتصاب جاری «ناامید» است.

این افزایش 9 درصدی دستمزد یک نقطه گیر بوده است که به طور عمومی اعلام شده است.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC، چهارشنبه در یک گردهمایی پارلمان هیل سخنرانی کرد و از ترودو خواست تا در مذاکرات شرکت کند، به اعضای اتحادیه بیش از نه درصد در طول سه سال فرصت دهد و به حل و فصل اختلاف کمک کند.

او گفت که نخست‌وزیر اگر وارد ماجرا نشود، به کارگران پشت خواهد کرد و ترودو با حرکت نکردن اجازه می‌دهد اعتصاب طولانی‌تر شود.

آیلوارد با اشاره به تغییر اعلام شده اتحادیه از افزایش 13.5 درصدی به پایین تر نامشخص گفت: «ما تقاضای دستمزد خود را تغییر داده ایم، اما هنوز کارفرما بر روی تقاضای دستمزد خود حرکت نکرده است.

آنها به ما می گویند که ما کسانی هستیم که باید حرکت کنیم.

آیلوارد گفت که اتحادیه این افزایش 9 درصدی را برای دستاوردهای دیگر حوزه ها قبول نخواهد کرد.

در ژانویه، PSAC آرای اعتصابی برای گروه بیش از 120000 عضو هیئت خزانه داری را اعلام کرد. آرای اعتصاب آن از 22 فوریه تا 11 آوریل برگزار شد، در حالی که آرای اعتصاب برای یک گروه بیش از 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا (CRA) از 31 ژانویه تا 6 آوریل برگزار شد.

مسائل دیگری که روی میز وجود دارد عبارتند از اینکه چه کسی قوانین کار از راه دور، قرارداد و نقش سنوات را در طول اخراج، بر اساس آنچه که به طور عمومی به اشتراک گذاشته است، تعیین می کند.

تماشا | مقابله با ساختار کار از راه دور دولت:

آیلوارد می‌گوید استدلال کار از راه دور فورتیه «مطمئناً آب ندارد».

کریس آیلوارد، رئیس ملی اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) گفت که استدلال مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری، مبنی بر اینکه کار از راه دور یک حق مدیریت است و بنابراین نباید در قرارداد جمعی گنجانده شود، “به هیچ وجه آب ندارد.”

پیشنهادات برای عقد قرارداد کار

راب شپرد، استاد دانشگاه کارلتون، که در مدرسه سیاست عمومی و مدیریت کار می کند، به رادیو CBC گفت. صبح اتاوا انعقاد قرارداد کار در روز چهارشنبه یک نگرانی منظم و قانونی اتحادیه فدرال است.

او همچنین گفت که این یک واقعیت است که دولت با نیازهای مردم سازگار شود.

«برای تقویت خدمات عمومی و روند عادی به کارگران موقت نیاز بود [Canada Emergency Response Benefit] پرداخت … این یک روش بسیار رایج است، به خصوص برای IT.”

برای دولت وقت خیلی سخت است که از شر یکی از اهرم های کلیدی خود یعنی تقویت خدمات عمومی خلاص شود.»

او گفت که هراس اتحادیه این است که دولت مشاغل اتحادیه را کاهش دهد و کارگران برون سپاری را جایگزین آنها کند.

یکی از تحلیل‌های وزارت او نشان می‌دهد که دولت فدرال در سال‌های 2021-2022 قراردادهایی به ارزش 22 میلیارد دلار با میانگین طول قرارداد حدود 9 ماه منعقد کرده است.

PSAC در این هفته، حداقل برای گروه CRA که تحت پوشش اتحادیه کارکنان مالیاتی (UTE) قرار دارد، ادعا کرد که آژانس بارها سعی کرده است شرکت‌های خصوصی را برای انجام همان کاری که اعضایش می‌توانند انجام دهند، استخدام کند.

این سازمان گفت: “تحقیقات نشان داده است که خصوصی سازی و انعقاد قرارداد به معنای هزینه های بالاتر، ریسک بیشتر و کاهش کیفیت خدمات است. PSAC-UTE به دنبال زبان جدیدی در قرارداد جمعی است که از کار و مشاغل ما محافظت می کند.”

به طور خاص، PSAC برای هر دو گروه پیشنهادهایی دارد که شامل استخدام کارمندان و آموزش نیروهای جدید قبل از انعقاد قرارداد کار می‌شود، برای اینکه دولت با اتحادیه مشورت کند و به اتحادیه ثابت کند که چرا می‌خواهد قرارداد کار کند، و همچنین داده‌ها را پیگیری، بررسی و به اشتراک بگذارد. در مورد استفاده از کارکنان موقت

یک کارگر اعتصابی با لباس قرمز و نارنجی، با پانچوی شفاف در بالا، در مقابل کسی که با یک مگافون صحبت می‌کند، اشاره می‌کند.
در حالی که تقریباً 155000 کارگر اتحادیه بخش عمومی با اتحاد خدمات عمومی کانادا (PSAC) به اعتصاب خود در 26 آوریل 2023 ادامه می دهند، تظاهرکنندگان در پارلمان هیل راهپیمایی کردند. (بلر گیبل/گیبل)

در نامه سرگشاده این هفته، هیئت خزانه داری اعلام کرد که قصد دارد قراردادها را کاهش دهد و در عین حال گفت که باید از برخی پیمانکاران برای جلوگیری از “به شدت” استفاده کند. [compromising] توانایی دولت برای ارائه خدمات و کار برای کانادایی ها.”

CBC آخرین پیشنهاد عمومی خود را از CRA خواسته است.