آینده کشاورزی برای این مشاغل تولیدی در منطقه همیلتون صعودی است

کسب و کار لئو لوین مانند سبزیجاتی که او پرورش می دهد کوچک اما قدرتمند است.

این جوان 27 ساله اهل همیلتون، مالک Micro Warrior Greens است، مزرعه ای عمدتاً تک نفره که به طور کامل در اتاقی در خانه او به ابعاد 12.5 در 10.5 فوت رشد کرده است.

لوین کلم بروکلی کوچک، چغندر سوئیسی مینیاتوری، چغندر کوچک و آفتابگردان های کوچک خود را پرورش می دهد که آنها را “فوق العاده خوشمزه، بسیار ترد” توصیف کرد.

محصولات او «سبزهای میکرو» هستند که به گفته او سبزیجاتی در مراحل اولیه هستند که غنی از ویتامین هستند و رشد آن تنها 10 روز طول می کشد. او هر شنبه با کمک نامزدش یا یکی از دوستانش سبزی هایش را به رستوران های محلی و در بازار کشاورز خیابان اتاوا می فروشد.

روشی که لوین برای رشد محصولات کوچک خود استفاده می کند، کشاورزی عمودی نامیده می شود که به عنوان رشد گیاهان در داخل خانه در یک سازند روی هم و یک محیط کنترل شده تعریف می شود.

دو مرد در غرفه بازار کشاورز.
از سمت چپ: لوین، مالک Micro Warrior Greens، و دوست و همکارش نولان چارپر، محصولات خود را در 13 می در بازار کشاورز خیابانی اتاوا می فروشند. (اوا سالیناس/سی بی سی)

او گفت که کشاورزی عمودی در مصرف آب کارآمد است، می تواند چندین بار در سال برداشت کند، نیازی به استفاده از آفت کش ها ندارد و محیط کنترل شده و سرپوشیده محصولات ثابتی را تولید می کند که از پرندگان، حشرات و آب و هوا آسیبی نمی بیند.

مزایا مشابه مزایا مربوط به کشاورزی گلخانه ای است اما روش عمودی اغلب از فضاهای موجود استفاده می کند.

لوین گفت: “شما می توانید از کشاورزی عمودی برای رشد تقریباً هر سبزی استفاده کنید.”

“چیزی که تغییر می کند اندازه فضای قفسه مورد نیاز است.”

داده های سرشماری کشاورزی 2021 نشان می دهد که انتاریو روزانه 319 هکتار زمین کشاورزی را از دست می دهد – معادل از دست دادن یک مزرعه خانوادگی در روز.

با کوچک شدن زمین های کشاورزی موجود و گسترش بالقوه مرزهای شهری در منطقه همیلتون، عملیات کشاورزی عمودی ممکن است قطعه مهمی در آینده کشاورزی باشد.

روش عمودی “هنوز به کار نیاز دارد” تا سودآور باشد: کشاورز

به گفته برخی کشاورزان، کشاورزی عمودی چالش های منحصر به فرد خود را دارد.

Maple Point Farms Inc در Onondaga، Ont.، در حدود 30 کیلومتری جنوب غربی همیلتون، از زمانی که والدین پل بوتسما مزرعه را در سال 1962 خریدند، فعال بوده است.

این مزرعه با گذشت 61 سال هنوز ادامه دارد، اما بوتسما به جای پرورش خوک مانند گذشته، کلم پیچ، کاهو، آرگولا، کلم بروکلی، تربچه را در یک انبار 1200 فوت مربعی پرورش می دهد.

بوتسما گفت که محصولاتش را در بازار کشاورز برانتفورد، که تنها 20 دقیقه با ماشین از مزرعه اش فاصله دارد، می فروشد.

اما او می گوید هنوز چالش هایی در زمینه کشاورزی عمودی وجود دارد.

«هنوز باید کمی کار، به اصطلاح، انجام شود [vertical farming] واقعاً سودآور یا موفق است.” او گفت که راه اندازی مزرعه ای مانند او از صفر هزینه زیادی خواهد داشت.

وی گفت: کاری که ما انجام داده ایم این است که از یک ساختمان موجود استفاده کرده ایم که هزینه ها را بسیار کاهش می دهد.

بوتسما گفت که محصولات او برای رشد به نور زیادی نیاز دارند، اما گفت که فناوری LED جدید به کسب و کار او کمک کرده است تا برخی از هزینه های آبی را کاهش دهد.

او گفت: “نورپردازی بسیار پیشرفته شده است، بنابراین آنچه گیاهان نیاز دارند را فراهم می کند.”

او گفت که معتقد است هزینه های کشت در انبارش با هزینه های کشت محصول در گلخانه که از سیستم های روشنایی مشابه استفاده می کند، قابل مقایسه است.

شرکت آلمانی می گوید افزایش هزینه انرژی یک چالش است

با این حال، امکان سنجی برخی مزارع عمودی بزرگتر قطعی نیست.

برای حداقل یک مزرعه در مقیاس بزرگتر که در کانادا کار می کند، هزینه روشنایی یک چالش ثابت شده است. Infarm، یک شرکت آلمانی با تاسیسات در همیلتون، در نوامبر 2022 ایمیلی به کارمندان خود اعلام کرد که در حال بستن پست‌های پایگاه‌های خود در بریتانیا، فرانسه و هلند است و دلیل آن هزینه‌های سنگین انرژی است.

از آن زمان به بعد فروشگاه خود را در ژاپن، آلمان و دانمارک نیز بسته است.

قیمت انرژی افزایش یافته است (در سرتاسر اروپا دو برابر شده است) که فشار بیشتری را بر تجارت ما وارد می کند و به طور جدی بر هزینه تولید ما در بازارهای متاثر تأثیر می گذارد.

این شرکت گفت افزایش هزینه های مواد، مشکلات زنجیره تامین و تورم نیز از عوامل هستند.

تاسيسات هميلتون هنوز فعال است، اما دو تا از مشتريان عمده كانادايي شركت، Safeway و Sobeys، هر دو به CBC Hamilton گفتند كه ديگر محصولات Infarm را در فروشگاه‌هاي خود حمل نمي‌كنند.

از اولین عملیات کشاورزی عمودی هندزفری BC بازدید کنید

بهرام رشتی، یکی از مالکان، می گوید UP Vertical Farms از تمایل به کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی متولد شد.

در همین حال، دیگران – مانند UP Vertical Farms در Pitt Meadows، BC، که سبزی‌های برگ‌دار بچه پرورش می‌دهد، و Maan Farms، که توت‌فرنگی را به‌صورت عمودی در دره Fraser در بریتیش کلمبیا پرورش می‌دهد – موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند و می‌گویند کشاورزی عمودی راهی برای کمک به کانادا است که کمتر شود. وابسته به واردات

این عاملی است که Bootsma را نیز هدایت می کند.

“این بسیار سازگارتر با آب و هوا است، [and reduces] میزان حمل و نقلی که برای آوردن محصول به فروشگاه های محلی ما نیاز است.”