آیا ایستگاه های مه پاش جواب کلاس های درس داغ هستند؟ یکی از اعضای هیئت امنای مدرسه اینطور فکر می کند

یکی از اعضای هیئت امنای مدرسه کاتولیک به گفته او راهی ارزان برای کمک به دانش‌آموزان در کلاس‌های بدون تهویه مطبوع در بهار امسال ارائه می‌کند.

ماریا ریزو، که نماینده بخش 5 نورث یورک در هیئت مدرسه کاتولیک منطقه تورنتو (TCDSB) است، از متولیان امر می‌خواهد تا نصب ایستگاه‌های مه‌پاشی در فضای باز را در بیش از 150 مدرسه که تهویه مطبوع ندارند در نظر بگیرند. پیشنهاد ریزو در جلسه عصر پنجشنبه به کمیته پیشرفت دانش‌آموزی خواهد رفت.

ریزو به سی بی سی تورنتو گفت: “اگر گرسنه باشید، نمی توانید یاد بگیرید، اگر گرم باشید، نمی توانید یاد بگیرید.” “این نه تنها ناراحت کننده است، بلکه افتضاح است… بودن در ساختمان مدرسه ای که هیچ تهویه ای ندارد، وحشتناک است.”

وب سایت TCDSB 196 مدرسه را در سطح شهر فهرست کرده است و کارکنان هیئت مدیره می گویند تنها 37 مدرسه دارای تهویه مطبوع هستند. کارمندان می گویند که اکثر بقیه حداقل یک “مرکز خنک کننده” یک اتاقه دارند، یا قرار است در آینده یک مرکز خنک کننده داشته باشند.

ریزو گفت که ایستگاه های مه پاش در فضای باز با هزینه ای بین 5000 تا 10000 دلار، جایگزین مقرون به صرفه ای برای سیستم های تهویه مطبوع گران قیمت است که به گفته او می تواند “میلیون ها” هزینه داشته باشد.

مدافع دانشجو از ایده حمایت می کند

کریستا ویلی، یکی از بنیانگذاران گروه حمایت از دانش آموزان، مدارس ما را اصلاح کنید، از این ایده حمایت می کند.

او به سی‌بی‌سی تورنتو گفت: «من هر هیئت مدرسه‌ای را به خاطر باز بودن برای بررسی همه راه‌حل‌ها تحسین می‌کنم.

“به طور حکایتی، ما با این فرکانس افزایش یافته در امواج گرمایی که هم در بهار و هم در پاییز تجربه می کنیم، کلاس هایی داریم که نزدیک به 38، 39، 40 درجه سانتیگراد هستند… پس می توانید خودتان تصور کنید که چگونه می شود. تلاش کن و تمرکز کن، چه رسد به اینکه چیزی یاد بگیری.”

او گفت که با چالش های تامین مالی، احتمالا غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم تمام 5000 مدرسه استان یک شبه تهویه مطبوع کامل داشته باشند. او گفت، اما ایستگاه های مه پاش ممکن است “اولین گام” باشد.

کریستا ویلی، مؤسس کمپین «مدرسه‌های ما» را اصلاح کنید، می‌گوید که اغلب داستان‌هایی را از دانش‌آموزان درباره سقف‌ها و کلاس‌های سرد می‌شنود.
کریستا ویلی، بنیانگذار کمپین Fix Our Schools، می گوید دمای طبقات بالای برخی از مدارس قدیمی می تواند در روزهای گرم سپتامبر یا ژوئن به 40 درجه سانتیگراد برسد. (تالیا ریچی/CBC)

او گفت که برخی از حوزه های قضایی در حال حاضر این ایده را با موفقیت امتحان می کنند.

“من اخیرا با یکی از دوستانم صحبت می کردم که به لاس وگاس و آنجا رفته بود. ظاهراً ایستگاه های مه پاش به طور باورنکردنی در از بین بردن لبه ها موثر هستند… اگر معلمی احساس کند که کلاسش به حد مجاز گرما رسیده است، او ممکن است بتواند به شکل یک ایستگاه مه پاش مهلت بگیرد.”

مالک می گوید: کسب و کار مه آلود به طور تصاعدی رشد کرده است

به گفته نیک سینگ، مالک شرکت Universal Misting Systems، ایستگاه های مه پاش در حال حاضر در همه جا از پارک های تفریحی و رستوران ها گرفته تا فروشگاه های مواد غذایی، جایی که قفسه های سبزیجات را مرطوب نگه می دارند، استفاده می شود.

او می گوید که کسب و کارش در 10 سال گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است، به خصوص پس از همه گیری.

نیک سینگ از Universal Misting
نیک سینگ، مالک Universal Misting Systems در اسکاربورو، می‌گوید ایستگاه‌های مه‌پاشی می‌توانند روشی مقرون‌به‌صرفه برای غلبه بر گرما تنها با کسری از هزینه تهویه مطبوع باشند. (کریس لانگنزارد/CBC)

سینگ گفت: پاسیوها بزرگتر می شوند و مردم می خواهند زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانند، اما هوا بسیار گرم است. او گفت که تعداد بیشتری از مشاغل ایستگاه های مه پاش را راه حلی برای این مشکل می دانند.

در 15 سال گذشته، من می توانم بگویم که تجارت 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سینگ می گوید روش کار ایستگاه های مه پاش نسبتا ساده است.

مسئله این است که آب را از یک منبع در محل از طریق روزنه‌های کوچک در لوله‌هایی که در امتداد لبه‌های بالایی منطقه قرار گرفته‌اند تا مه‌آلود کنند، اغلب یک آلاچیق پارچه‌ای قابل حمل. نتیجه یک احساس خنک کننده است، بدون اینکه واقعاً خیس شود.

او گفت: «هر مدرسه تا جایی که بچه‌ها را در آن قرار می‌دهند، و جایی که شما همه چیز را نصب می‌کنید، چالش‌های خاص خود را خواهد داشت، اما قطعاً این یک گزینه قابل انجام برای تهویه مطبوع است».

تهویه مطبوع یک کار بزرگ، بزرگ و سنگین از نظر وارد کردن آن به داخل ساختمان ها و مقاوم سازی است.