آب نبات در این مغازه‌های محلی که شیرینی‌های نوستالژیک سرو می‌کنند، شیک است: اندرو کاپولینو

از درب بطری، تا لب های قرمز روشن “Wack-O-Wax”، Nerds، Runts و Laffy Taffy، آب نبات، و به خصوص آب نبات یکپارچهسازی با سیستمعامل، در حال حاضر لحظاتی را سپری می کنند.

و در حالی که، بله، فروش آب نبات همیشه قوی است (به لطف نمایشگرهای برجسته خرید آنی در فروشگاه های سوپرمارکت)، انگیزه برای بازیابی لحظات شیرین کودکی نیز قوی است.

برایان مان Sweet گوئلف را عمل کرده است! آب نبات و بستنی در خیابان کاردن به مدت نه سال. این فروشگاه مملو از صدها شیرینی و همچنین مشتریانی است که به دنبال آب نبات های مورد علاقه سال گذشته خود هستند.

مون گفت: «نوستالژی نان و کره ما اینجاست. “ما همیشه آب نبات هایی داشتیم که از دوران کودکی خود در دهه 70 و 80 به یاد دارم. من هشت ساله از حضور در این فروشگاه هر روز خوشحال خواهم شد.”

مون که آن را پدیده ای «نسلی» می نامد، علاقه دوباره ای به DunkAroos در دهه 1990 مشاهده می کند: خود به عنوان «میان وعده دلخواه مورد علاقه شما!» درمان تجربه چیزی است که او آن را “زندگی دوم” می نامد.

شیرین!  برایان مان، صاحب آب نبات و بستنی پشت میز آبنبات فروشی با تم قدیمی خود ایستاده است.
شیرین! برایان مان، صاحب آب نبات و بستنی، با فروشگاه با تم قدیمی خود، رشته های دلتنگی را می کشد. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

مون گفت: «بچه‌ها در آن زمان آنها را در ناهار مدرسه‌شان می‌خوردند و 20 سال بعد به سراغشان می‌آیند. “این چیزی است که در اینجا اتفاق می افتد.”

در واترلو، با هزاران شیرینی و تنقلات از سراسر جهان و همچنین بسیاری از آب نبات های به یاد ماندنی یکپارچهسازی با سیستمعامل، آب نبات زندگی شیرین و فروشگاه پاپ در 354 خیابان کینگ شمالی در ژانویه 2022 افتتاح شد.

کمی دورتر از جاده در خیابان کینگ، لورا فاستر و کایل فاستر، مالکان مشترکشان، Midnight Snack را در بالای شهر واترلو حدود یک ماه پیش افتتاح کردند.

پس از اینکه تصمیم گرفتند لحظه مناسبی برای ایجاد تغییر شغلی باشد، شکاف شیرینی را که با بسته شدن Sugar Mountain ایجاد شد را پر می کنند.

برای فاسترها، علاقه به آب نبات و شیرینی‌ها همیشه وجود داشت، اما آنها همچنین متوجه جمعیت زیادی از خریداران شیرین‌دل که مشتاق آب‌نبات‌های قدیمی بودند، از جمله خودشان بودند.

کایل فاستر: “ما می‌خواستیم کاری سرگرم‌کننده‌تر از قبل برای کار انجام دهیم، و ایده فروشگاه آب نبات یک انتخاب واضح بود. ما همیشه از بردن بچه‌های خود به فروشگاه‌های مختلف شیرینی لذت می‌بریم و خودمان خاطرات خوبی از آن‌ها داریم.” گفت.

مردی پشت پیشخوان شیرینی فروشی اش ایستاده است.  نمایشی از آب نبات جعبه ای جلویش است.
کایل فاستر، همراه با همسرش لورا (در تصویر نیست)، اخیرا میان وعده نیمه شب را در Uptown Waterloo افتتاح کردند. ما می‌خواستیم کاری سرگرم‌کننده‌تر از قبل برای کار انجام دهیم و ایده فروشگاه آب نبات یک انتخاب واضح بود.» فاستر گفت (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

هوس های شیرین و نوستالژیک

به نظر می رسد محیط شیرینی خرده فروشی نشان می دهد که انسان ها به دنبال تجربیات گذشته هستند تا لحظات شاد را دوباره زندگی کنند و تمایل دارند آنها را با فرزندان خود به اشتراک بگذارند.

موسیقی مثال خوبی است – طرفداران خشمگین The Rolling Stones (که لوگوی نمادین لب قرمز خود را دارند) فرزندان خود را برای دیدن سوپراستارهای پیر راک در کنسرت می آورند.

به نظر مون و فاسترها، معلوم می شود که در مورد غذایی مانند آب نبات هم همینطور است: این یک بازنگری خالص از دوران کودکی است و بسیار شخصی است.

کایل فاستر گفت: “آب نبات احساسات نوستالژیک را برمی انگیزد و خاطرات بسیار قوی و مثبت را از دوران کودکی آنها زنده می کند. هیچ موردی وجود ندارد که “بیشترین” نوستالژیک باشد.” “این کاملا به فرد بستگی دارد.”

با حدود 650 آب نبات در حال حاضر، مشتریان Midnight Snack از گروهی از بچه‌ها – که چند سکه را پایین می‌آورند و می‌پرسند چه چیزی می‌توانند با آن بخرند (مانند بسیاری از ما در دوران جوانی) – تا خانواده‌هایی که ۱۰۰ دلار می‌خرند را شامل می‌شوند. آب نبات و سایر خوراکی های خوش طعم برای یک شب سینما.

قفسه های بسته بندی شده پر از آب نبات
نگاهی به قفسه های پر از آب نبات در Sweet! به راحتی می توان فهمید که چرا برایان مان مالک می گوید: “من هشت ساله خوشحال می شوم که هر روز در این فروشگاه باشم.” (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

بخش عمده آب نبات آنها شامل تافی آب نمک، لیمونهد و ایرهدز و آدامس حباب Rain-Blo است.

لورا فاستر می گوید: «ما همچنین غلات صبحانه قندی را به عنوان بخشی از میان وعده های خود می خوریم.

از جمله آب نبات های مورد علاقه لورا فاستر می توان به Wacky Wafers و Tart N Tinys اشاره کرد.

او می‌گوید: «در دوران کودکی‌ام از آن‌ها لذت می‌بردم و پس از آن دیگر ساخته نشدند، اما اشاره می‌کند که «شرکتی به نام لیف برندز حقوق آب‌نبات‌های قدیمی را خریداری کرده است که دیگر ساخته نمی‌شوند».

آدامس های هاریبو در آبنبات فروشی Midnight Snack به نمایش گذاشته می شود
شرکت آلمانی Haribo و انواع مختلف آدامس‌های آن، اخیراً به لطف افتتاح اخیر یک کارخانه در آمریکای شمالی در سال 2020، محبوبیت خود را افزایش داده است. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

در Sweet!، مان می‌گوید که پیشنهادات شیرینی‌های او به مردم «اصلاح» خاطرات دوران کودکی را می‌دهد که جوهره کسب‌وکار او است.

او گفت: “مردم همیشه از دیدن آب نبات های کلاسیک که برای همیشه بوده اند خوشحال می شوند. چیزی در مورد آب نبات ها، دوران کودکی و نوستالژی وجود دارد که ما سعی می کنیم در اینجا فعال کنیم.”

شرکت‌ها سعی کرده‌اند این “اصلاح” را نیز فعال کنند. ممکن است متوجه تبلیغات تلویزیونی دهه 1960 شده باشید. این شرکت آلمانی در سال 2020 یک کارخانه تولیدی در ویسکانسین افتتاح کرد.

ایجاد چیزی جدید

خانواده فاستر (کایل فارغ التحصیل فیزیک از دانشگاه واترلو است؛ لورا پیشینه آشپزی دارد) تجهیزات غذایی تجاری را برای ساختن آب نبات های خشک شده منحصر به فرد در آشپزخانه تجاری خود اضافه کرده اند.

لورا فاستر گفت: “معمولاً با یک آب نبات جویدنی شروع می شود.” “وقتی در یخ خشک می شود، مانند پاپ کورن عمل می کند و داخل آن بیرون می زند و آب نبات سبک و ترد می شود. بنابراین، این نوعی تجربه پاپ کورن است.”

نمایش آب نبات خشک شده در میان وعده نیمه شب
Midnight Snack انواع آب نبات های خشک شده را ارائه می دهد تا بتوانید برخی از آب نبات های مورد علاقه خود را به روشی کاملا جدید تجربه کنید. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

این بدان معناست که برای مثال می‌توانید Skittles یا M&Ms را تجربه کنید، که ممکن است در کودکی مورد علاقه شما به روشی جدید باشد. فیزیک خشک کردن انجمادی داخل محفظه دستگاه، آب نبات را “پف” می کند تا بافتی مطبوع و نوعی تردی متفاوت ایجاد کند.

این فروشگاه همچنین در تولید آب نبات، نوشیدنی و تنقلات از سراسر جهان تخصص دارد. آنها آب نبات های استرالیایی، آلمانی، بریتانیایی و ژاپنی و همچنین تنقلات خوش طعم منحصر به فرد مانند چیپس Lay’s “Stax Spicy Lobster” (vị tôm hùm nướng ngũ vị) از ویتنام دارند.

Stax خرچنگ تند
Midnight Snack همچنین تنقلات شیرین و خوش طعم بی نظیری را از سراسر جهان ارائه می دهد، از جمله این خرچنگ تند خرچنگ Lay’s Stax از ویتنام. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

یک نمایش کامل از رافل مکزیکی و سایر تنقلات، معمولاً با ادویه‌های چیلی و نام‌هایی مانند Rioja Salsa و Chile y Queso Bolitas وجود دارد.

کایل فاستر یک مشتری بزرگسال متولد مکزیکی را به یاد می آورد که برای یافتن Rancheritos هیجان زده بود.

او گفت: “او گفت که قبلا آنها را در کانادا ندیده است و از زمان کودکی آنها را نداشته است.”

دیدن افرادی با پیشینه‌های مختلف و یافتن موارد دلخواه دوران کودکی در قفسه‌های ما شگفت‌انگیز است که خاطرات نوستالژیک را از دوران کودکی‌شان زنده می‌کنند.»