گزارش جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از سرمایه گذاران کاندو GTA در املاک ضرر می کنند

سال گذشته اولین بار بود که بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران در آپارتمان‌های تازه تکمیل‌شده در منطقه تورنتو بزرگ در املاک اجاره‌ای خود ضرر می‌کردند – و نویسندگان گزارشی که به این نتیجه رسیدند انتظار دارند این روند ادامه داشته باشد.

تحقیقات بانک تجارت امپریال کانادا و شرکت تحقیقاتی املاک و مستغلات Urbanation نشان داد که 48 درصد از سرمایه گذاران اهرمی کاندو که واحدهای قبل از ساخت را برای اجاره خریدند، در سال 2022 جریان نقدی مثبت داشتند.

برای اکثر سرمایه گذاران، اجاره ایجاد شده توسط واحدهای تازه تکمیل شده کمتر از هزینه های رهن، هزینه های آپارتمان و مالیات بر دارایی بود.

بنجامین تال از CIBC و Shaun Hildebrand از Urbanation در گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد گفتند: “این نشان دهنده یک تغییر معنی دار است که ممکن است به طور بالقوه نشان دهنده تغییر در رفتار سرمایه گذاران در افق باشد.”

بدتر شدن جریان نقدی: گزارش

آنها می گویند که انتظار دارند تغییر به سمت جریان نقدی منفی در سال های آینده بدتر شود زیرا آپارتمان های جدید گران قیمت پیش فروش شده به سرمایه گذاران در چند سال گذشته تکمیل می شوند.

آنها کاهش نرخ بهره را اضافه می کنند و رشد بیشتر اجاره بها تاثیر آن بر سرمایه گذاران در سال های آینده را کاهش می دهد، اما برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مالی آنها کافی نیست.

با این حال، آنها گفتند: “بسیار به چشم انداز قیمت ها و محیط اعتبار بستگی دارد.

“اگر سرمایه گذاران بتوانند تامین مالی کنند و قیمت ها در حال افزایش باشد، ممکن است تشویق شوند که در بازار اجاره حتی با جریان نقدی منفی باقی بمانند.”

آنها احساس می‌کنند که سرمایه‌گذاران فروش را متوقف کرده‌اند، زیرا عرضه مسکن محدود است و آمادگی چندانی برای بهبود ندارد.

آنها دریافتند که توسعه دهندگان ظرفیت ارائه بیش از 20000 واحد در سال را دارند که نشان دهنده رشد حاشیه ای برای سهام کاندو در GTA است که به نیم میلیون واحد نزدیک می شود.

تال و هیلدبراند می‌گویند: «هر سرمایه‌گذاری که بفروشد با بازار فروش مجدد تنگ استقبال خواهد شد.

با این حال، اگر سرمایه گذاران تمایلی به خرید در پیش فروش نداشته باشند، تقاضای آپارتمان جدید همراه با ساخت و ساز جدید، تحویل و در نهایت عرضه اجاره کاهش می یابد.

گزارش تال و هیلدبراند پس از آن منتشر شد که تحقیقات Rentals.ca نشان داد میانگین قیمت‌های اجاره آگهی‌شده در آوریل نسبت به پایین‌ترین سطح پاندمی در آوریل 2021 20 درصد افزایش داشته است.

میانگین اجاره بها در سراسر کانادا در مقایسه با آوریل 2022 9.6 درصد افزایش یافته است.

میانگین اجاره یک خانه یک خوابه در ونکوور به 2787 دلار و در رجینا به 1091 دلار می رسد. میانگین ملی 1811 دلار بود.