گروه داوطلب 2 خانه مسافر در واترلو را برای پناهندگان اوکراینی ایمن می کند

یک گروه داوطلب محلی دو مهمانخانه جدید را برای پناهندگان اوکراینی تازه وارد شده به منطقه واترلو تامین کرده است.

یکی یک آپارتمان پنج خوابه است که توسط صاحبخانه محلی ارائه شده است. آپارتمان دوم متعلق به دانشگاه Wilfrid Laurier، یک اقامتگاه دانشجویی، با پنج اتاق خواب یک نفره و یک فضای نشیمن مشترک است. هر دو با مبلغ 2000 دلار در ماه به گروه اجاره داده می شوند.

استفانی گورتز، داوطلب و یکی از اعضای مؤسس «پاسخ مردمی منطقه واترلو» به بحران اوکراین، گفت: «این اساساً چهارشنبه گذشته مورد توافق قرار گرفت و ما در حال حاضر افرادی را داریم که دیروز و امروز به آنجا نقل مکان کرده‌اند.

گورتز گفت که هر دو قراردادهای کوتاه مدت تا پایان ماه اوت هستند، اما زمانی که مردم به منطقه می‌رسند، مسیری طولانی را برای فرود نرم‌تر فراهم می‌کنند.

هنگامی که مردم از جنگ اوکراین فرار می کنند و به کانادا می رسند، دولت فدرال آنها را تا دو هفته در یک هتل می گذارد. گورتز گفت که بسیاری برای صعودی که در انتظار است آماده نیستند.

جایی برای زندگی، مکانی برای کار در آن دو هفته؟ گفت گورتز. “بیشتر ما نمی توانیم در عرض دو هفته یک مکان برای زندگی پیدا کنیم. چه رسد به شغل و مکانی برای زندگی … بدون صحبت کردن به انگلیسی، شاید بدون داشتن مرجع، شاید نداشتن رزومه، بدون نوع حمل و نقل و درآمد بسیار کم. ”

نرخ پایین جای خالی در منطقه واترلو

گورتز گفت: اوکراینی‌هایی که وارد می‌شوند می‌توانند یک حساب بانکی در کانادا باز کنند و واجد شرایط دریافت کمک مالی انتقالی 3000 دلاری به ازای هر بزرگسال و 1500 دلاری برای هر کودک از سوی دولت فدرال هستند، اما به گفته گورتز، رسیدگی به آن زمان می‌برد و تمایلی به صرف این همه پول وجود ندارد. در صورتی که بعدا مورد نیاز است

“اگر آنها شغلی پیدا نکنند، بسیاری از آنها بلیط رفت و برگشت دارند. یا بسیاری از آنها حاضر نیستند هزار یا دو هزار دلار آخر را برای پرواز به خانه خرج کنند زیرا گزینه دیگری نمی بینند.”

بر اساس جدیدترین اعداد شرکت وام مسکن و مسکن کانادا در اکتبر 2022، نرخ جای خالی در کیچنر، کمبریج و واترلو 1.2 درصد بود. میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه 1327 دلار بود. یک آپارتمان دو خوابه 1454 دلار بود.

گورتز گفت: افزایش هزینه های زندگی – به ویژه اجاره خانه – نقش خانواده های میزبان را بیش از پیش مهم کرده است.

“یکی از خانم ها، یک زن 60 ساله، در یک پناهگاه اتوبوس بود که در فیس بوک برای من پیام فرستاد و جایی برای رفتن نداشت. بنابراین ما سریع پایین آمدیم و او را حدود ساعت 11 شب بردیم و او را به یک میزبان اضطراری در نیمه شب و روز بعد او با میزبان دیگری بود و میزبانان او در حال اشتراک گذاری هستند و زبان و وعده های غذایی یکدیگر را یاد می گیرند.”

رندی کریمر، همسر و شش فرزندش، در شمال منطقه واترلو، نزدیک دریاچه کونستوگا زندگی می کنند. خانواده‌اش ماه‌ها پیش برای میزبانی در سازمان واترلو منطقه واترلو به بحران اوکراین ثبت‌نام کردند، اما تا آوریل بود که با زوجی در اواسط 30 سالگی همسان شدند.

کریمر که یک منونیت مارکهام واترلو است، گفت: “ما این هستیم. ما برای کمک به یکدیگر فراخوانده شده ایم، و این یکی از راه های تحقق این خواسته است.”

“ما هیچ حیوان خانگی در خانه خود نمی‌خواستیم، نمی‌خواستیم کسی مشروب بنوشد یا سیگار بکشد – و تلویزیون نداریم، بنابراین همه این شروط را داشتیم، حدس می‌زنم، و مطمئن نبودیم کسی واقعاً می‌رود یا خیر. آمدن به خاطر همه اینها.”

میزبانی “تواضع” است

اما او گفت که پناهندگان اوکراینی، اولکس و هالینا دوبوش، به نظر نمی‌رسیدند. او سابقه ای در جوشکاری و ساختمان داشت. او یک خیاط بود آنها درست قبل از تعطیلات آخر هفته طولانی عید پاک در آوریل وارد شدند و تا صبح دوشنبه، دوستان، خانواده و آشنایان تجاری کریمرز گرد هم آمده بودند تا این زوج کار و مکانی برای زندگی در واترلو، نزدیک به حمل و نقل، پیدا کنند.

کریمر گفت: “خیلی، خیلی شگفت انگیز بود. ما فقط احساس می کردیم که بخشی از این داستان زیبا هستیم. واقعا متواضعانه بود.” “این کاری بود که ما انجام ندادیم – فقط زمان بندی خدا بود. چیز زیبایی بود.”

کریمر می گوید که اولکس G1 خود را روز دوشنبه دریافت کرد و هالینا در حال یادگیری زبان انگلیسی برای ورود به نیروی کار است.

او گفت: «آنها به تنهایی کارشان را خوب انجام می دهند. خانواده او و دوبوش ها در یک ماه گذشته چندین بار به آنجا رفته اند.

گورتز می‌گوید که گروه او همچنان به دنبال خانواده‌های میزبان می‌گردند، زیرا پناهجویان چندین بار در هفته به منطقه می‌رسند. او می گوید که مردم نیازی به نگرانی در مورد داشتن تنها یک حمام یا آشپزخانه اختصاصی برای خانواده ای که در آن میزبانی می کنند، نباشند.

آنها به آشپزخانه دوم نیاز ندارند. آنها به اتاق نشیمن دوم یا فضای اضافی نیاز ندارند. بسیاری از این مهمانان برای خوابیدن در تختی سپاسگزار هستند.”