پس از تعلیق خدمات مهلت در مرکز ویژه کودکان دارای معلولیت، والدین در “لطف عظیم” رها شدند.

والدین کودکان دارای معلولیت می گویند پس از توقف خدمات یکی از بزرگترین مراکز درمانی انتاریو برای کودکان و جوانان و اخراج تعدادی از کارکنان، آنها در تاریکی رها شده اند.

مرکز درمان و توسعه ErinoakKids که دارای مکان‌هایی در برامپتون، میسیساگا، اوکویل و اورنجویل است، می‌گوید این حرکت یک اقدام موقتی است در حالی که برای گسترش خدمات خود تلاش می‌کند.

اما برخی از خانواده‌های آسیب‌دیده می‌گویند اطلاع‌رسانی کوتاه یا عدم اطلاع‌رسانی، آنها را در موقعیت چالش‌برانگیزی قرار داده است.

ناتاشا لاخان می گوید که او نه سال است که مشتری این مرکز بوده است.

لاخان می گوید که دو پسر “که از نظر پزشکی شکننده هستند” با “نیازهای پیچیده” دارد. مرکز درمان و توسعه ErinoakKids تنها سازمانی بود که توانست هر دوی آنها را بپذیرد.

پسرانم روی ویلچر هستند، صرع دارند، [have] ADHD… بنابراین نیازهای آنها بسیار پیچیده است و Erinoak تنها جایی بود که ما باید به ما استراحت می دادیم.”

لاخان می‌گوید که روی دریافت خدمات مهلت پسرانش در ماه مه حساب می‌کرد، اما این خدمات دیگر در دسترس نیست. این خدمات که به مراقبین کمک کوتاه مدت می کند، تا تابستان لغو شده است.

خانواده ناتاشا لاخان.
ناتاشا لاخان می گوید که او به مدت نه سال مشتری مرکز درمان و توسعه ErinoakKids بوده است. او اینجا با دو پسرش و پدرشان دیده شده است. (تالیا ریچی/CBC)

لاخان گفت که مستقیماً از ErinoakKids در مورد تعلیق چیزی نشنیده است. در عوض، این یکی از کارمندان اخراج شده بود که به او گفت چه اتفاقی دارد می افتد.

او گفت: «این خدماتی که برای خانواده ما بسیار حیاتی و مهم بوده است، دیگر وجود ندارد.

“اینها کارگرانی هستند که از ته دل برای آنها کار می کنند… این به ما آرامش خاطر را برای رفتن به آنجا می دهد و ما می دانیم که آنها بسیار تحت مراقبت هستند. اما آنها دیگر آنجا نیستند.

لاخان افزود: “پسرم خیلی به یکی از آنها نزدیک بود، او آنها را مادربزرگ صدا می کرد، و این از بین رفت. او رفت. بنابراین، این بسیار ناامید کننده است.”

“کودکان ما را نمی توان تنها با کسی رها کرد”: والدین

یکی دیگر از والدین، سیان گری، می گوید که دختر 17 ساله او دارای یک اختلال ژنتیکی به نام سندرم آنجلمن است، غیرکلامی است، نمی تواند بدون کمک راه برود و همچنین با صرع زندگی می کند.

او می گوید که خانواده اش از یک سالگی دخترش از خدمات ErinoakKids و همچنین از 4 سالگی دخترش از خدمات استراحت خود استفاده کرده اند.

«تقریباً هر ربع [she] گری به سی‌بی‌سی تورنتو گفت: یک شب آخر هفته می‌ماند و سپس در ماه‌های تابستان برای یک هفته می‌رود.

مهلت بعدی آنها برای آخر هفته آخر ماه آوریل برنامه ریزی شده بود، که در طی آن گری و همسرش هر دو برنامه ریزی برای دوری از خود داشتند. این هفته با آنها تماس گرفت که گفت تمام مهلت‌های جلسه بهار لغو شده است و سرویس موقتاً متوقف شده است.

سیان گری با دخترش و سایر اعضای خانواده اش.
سیان گری، سمت راست میانه، می‌گوید دختر 17 ساله‌اش، سمت چپ، مبتلا به سندرم آنجلمن است، غیرکلامی است، نمی‌تواند بدون کمک راه برود و همچنین با صرع سر و کار دارد. خانواده از 4 سالگی دخترشان به خدمات مهلت متکی بوده اند. (ارسال شده توسط سیان گری)

هر دو والدین می گویند که این اولین بار است که در تمام سال هایی که مشتری این مرکز بوده اند، این نوع لغو ناگهانی خدمات را تجربه می کنند.

گری گفت: “این امر والدین را در غوغای بزرگی قرار می دهد. فرزندان ما را نمی توان تنها با کسی رها کرد. آنها نیاز به مراقبت 24/7 برای رفع نیازهای پزشکی خود دارند.”

من فکر می کنم که آنها باید مسئولیتی را در قبال روشی که آن را لغو کرده اند بپذیرند.”

توسعه نیاز به توقف در سرویس دارد: ErinoakKids

مرکز درمان و توسعه ErinoakKids به سؤالاتی در مورد اینکه چرا به والدین اخطار بیشتری در مورد این انتقال داده نشده بود پاسخ نداد.

این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه جمع آوری کمک های مالی و کمک های مالی اخیر، این مرکز می تواند به صورت مستمرتر و به خانواده های بیشتری خدمات ارائه دهد.

به گفته لئونا هولینگسورث، مدیر ارتباطات ErinoakKids، این گسترش مستلزم یک مکث کوتاه در خدمات برای طراحی مجدد و برنامه ریزی مجدد برنامه است تا آن را تا 44 هفته در سال برای حدود 40 درصد بیشتر از خانواده های امروزی در دسترس قرار دهد.

با توجه به منابع بیشتر، ما همچنین می‌توانیم از استفاده از کارکنان معمولی در ارائه این برنامه به ارائه موقعیت‌های دائمی تمام وقت و پاره وقت به کسانی که علاقه‌مند به حمایت از کودکان دارای معلولیت هستند، از جمله، امیدواریم، برخی از این کارکنان را کنار بگذاریم. که در گذشته به طور معمول با ما کار کرده اند.”

به این ترتیب، خدمات و تداوم مراقبت را به مراجعان و خانواده‌ها و همچنین گزینه‌های شغلی پایدارتری برای کارکنان ارائه خواهیم کرد.»

هالینگزورث افزود که “این یک خبر خوب است که با حمایت سخاوتمندانه خیرین جامعه ممکن شده است.”

هالینگزورث گفت: «ما مشتاقانه منتظر استقبال از خانواده‌های موجود و جدید هستیم، وقتی که خدمات استراحت را از سر بگیریم، تقریباً اواسط تابستان».