پس از اینکه همیلتون ارشد گفت که در خانه قفل شده است، پارالگال درباره قراردادهای اجاره فرعی هشدار می دهد

یک مشاور حقوقی که با یک سالمند همیلتون کار می‌کند و می‌گوید قفل‌های خانه اجاره‌ای او در زمانی که او در یک تیم هورتونز بود عوض شده است، می‌گوید که زیر نامه‌ها مانند اجاره‌کنندگان از حمایت قانونی برخوردار نیستند و صاحبخانه‌هایی که به دنبال راه‌های آسان هستند، به طور فزاینده‌ای مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. برای حذف مستاجران

جوزف کازوبک، که با مشتریان همیلتون در معرض خطر اخراج کار می‌کند، می‌گوید شخصی که اجاره‌ی فرعی می‌دهد «مستأجر در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه ساکن در نظر گرفته می‌شود» – وجه تمایز مهمی که می‌تواند باعث می‌شود اجاره‌دهندگان بدون حفاظت یا شفافیت زیادی در مورد اینکه چه کسی مسئول چه چیزی است، باقی بماند. در واحدهای خود

او روز چهارشنبه به CBC Hamilton گفت: «قرارداد اجاره فرعی این روزها روش جالبی برای خلاص شدن از شر مردم است. «در دو ماه گذشته، هجوم زیادی داشتم [of subletters being evicted]”

اظهارات کازوبک چند روز پس از آن بیان می شود که موکلش کریس گفت که او در خانه ای که با شوهر و پسر بالغش در خیابان کاتکارت در مرکز شهر همیلتون اجاره می کرد، قفل شده است.

سی‌بی‌سی همیلتون موافقت کرده است که نام خانوادگی کریس را مخفی کند، زیرا می‌ترسد که گزینه‌های شغلی و مسکن آینده‌اش به دلیل اخراج در خطر باشد. کریس 67 ساله است و به عنوان پرستار کار می کند.

طبق گفته هیئت مالک و مستاجر انتاریو (LTB)، نامه های فرعی در صورتی که در تاریخ پایان اجاره فرعی خود نقل مکان نکنند، می توانند اخراج شوند، اما این روند همچنان باید از طریق هیئت مدیره طی شود تا تخلیه قانونی باشد. اخراج مستاجر دارای نوار بسیار بالاتری است – یا مستاجر باید کار اشتباهی انجام داده باشد، مانند فعالیت غیرقانونی در واحد یا عدم پرداخت اجاره. یا صاحبخانه باید در حال بازسازی باشد یا به یکی از اعضای خانواده اجازه دهد در آنجا زندگی کند.

برای مستاجران، “در بیشتر موارد، اگر مستأجر آنها را به دلیل “بدون تقصیر” بیرون کند، موجر باید غرامتی را به مستاجر بپردازد.” LTB بیان می کند. این با قوانین اجاره فرعی متفاوت است.

مایک وود، رئیس، می‌گوید که اخراج ناگهانی نامه‌های فرعی چیزی است که گروه مدافع همیلتون، مستأجران در یونیتی، «بسیار زیادی» می‌بیند.

او گفت: “واقعا هیچ حفاظتی برای آنها وجود ندارد.” “چه زمانی [landlords] می‌خواهید سعی کنید مستاجران را بیرون بیاورید، گاهی اوقات آنها یک بازی را انجام می‌دهند که در آن از اجاره‌گر اصلی می‌خواهند تا … برگه‌ای را برای موافقت با خروج امضا کند، و سپس به نامه فرعی هیچ چیزی گفته نشده است.

نامه فرعی پرت می شود و صاحبخانه می گوید: «خب، ما به آنها اجاره ندادیم».

اخراج خانواده بی خانمان برای نزدیک به یک هفته

در مورد کریس، او گفت که پس از آن که صاحبخانه قبلی اش، دیوید الیوت، از خانواده در سال 2020 خواسته بود خانه قبلی خود را در کوه همیلتون ترک کنند، یک اجاره نامه فرعی برای خانه خیابان کاتکارت امضا کرد.

کریس گفت که با درآمد کم خانواده، بعید به نظر می رسید که صاحبخانه جدیدی با اعطای اجاره به آنها راحت باشد.

سی‌بی‌سی همیلتون قرارداد اجاره فرعی خانه کاتکارت را مشاهده نکرده است، اما الیوت تأیید کرد که سعی کرده با پیشنهاد اجاره اجاره‌ای جدید که برای خانواده پیدا کرده است به کریس کمک کند و در عوض آن را به آنها اجاره دهد. او گفت که 1500 دلار برای هزینه های جابجایی آنها نیز پرداخت کرده است، زیرا او خانه کوهستان را فروخته است و زودتر از زمانی که برای رسیدگی در LTB لازم است به آنها نیاز دارد.

او روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی گفت: «وقتی آن خانه را فروختم تا پولی را که شدیداً به آن نیاز داشتم بیرون بیاورم، آن‌ها آنجا را ترک نکردند. “من تمام اخطارهای مناسب و همه چیز را دادم، اما در پایان روز، هیئت مستأجر صاحبخانه هشت یا نه ماه پشتیبانی می‌شود و آنها می‌توانند برای همیشه بمانند… من مجبور شدم به نوعی انگیزه مالی آنها را برای نقل مکان بدهم.”

زنی در یک پارک با میکروفون CBC در خیابان خیس صحبت می کند.  او در مقابل چند ماشین پلیس ایستاده است.
کریس، مستأجر همیلتون که نمی خواست نام خانوادگی اش استفاده شود، در 1 آوریل به تیم هورتونز رفت و برگشت تا متوجه شود که قفل خانه اش عوض شده است. (Aicha Smith-Belghaba/CBC)

طبق سوابق ملکی که CBC مشاهده کرده است، خانه خیابان کاتکارت به دو مالک از جمله روث لوئیس ثبت شده است.

کریس گفت که می‌دانست آن مالکان اخیراً خانه را فروخته‌اند، اما هرگز قبل از قفل شدن درها در 1 آوریل، اخطار تخلیه قانونی لازم به او ارائه نشد.

سی‌بی‌سی همیلتون سعی کرده با لوئیس و الیوت تماس بگیرد تا ببیند آیا آنها مدارک اخراج را دارند یا خیر، اما از روز جمعه، تنها نظرات کوتاهی از آنها دریافت کرده است.

لوئیس به سی‌بی‌سی همیلتون گفت، با این حال، او می‌دانست که کریس به‌عنوان مستأجر فهرست نشده است.

لوئیس در پیامی نوشت: «کرایس… و خانواده‌اش هرگز مستأجر من در اینجا نبودند،» پس از تلاش‌های متعدد CBC برای تماس با او برای مصاحبه. آنها اینجا زندگی می کردند، اما مستاجر نبودند.»

علاوه بر عدم اطلاع، تایسون برک، وکیل کلینیک حقوقی جامعه همیلتون، در مورد اینکه آیا در واقع قرارداد اجاره فرعی بوده است یا خیر، سؤالاتی دارد.

او گفت که کریس را مستاجر می بیند. کریس پس از اخراج خود از کلینیک درخواست حمایت کرد و بورک در نامه ای که متعاقباً پس از مشاهده قرارداد اجاره فرعی به الیوت نوشت، اشاره کرد که این قرارداد تاریخ پایانی ندارد که برای تعریف شرایط اجاره فرعی لازم است. ، جدا از اجاره نامه اجاره ای بی پایان.

“در پرتو این، [it] نظر من است که [Crys] مستاجر است که توسط [law] و اینکه شما در تعریف صاحبخانه قرار می‌گیرید،» در نامه او آمده است که معتقد است کریس باید از حقوق یک مستاجر، از جمله محافظت بیشتر در برابر تخلیه، برخوردار باشد.

برای کمک به محافظت از خود، وود، از مستاجران همیلتون در یونیتی، توصیه می‌کند که مستاجرین در صورت امکان از اجاره‌های فرعی خودداری کنند. و اگر آنها درگیر آنها هستند، تأییدیه کتبی دریافت کنند که صاحبخانه از اینکه چه کسی در آنجا زندگی می کند آگاه است.

“شما از طرف صاحبخانه تصدیق می خواهید که آنها می دانند [the subletter is] آنجا.”

“نگرانی در مورد سلامت روان”

کریس امیدوار بود که این هفته به خانه‌اش بازگردد، اما روز سه‌شنبه با پرداخت غرامت موافقت کرد تا زمانش را در آنجا خاتمه دهد.

او گفت که حدود 8000 دلار از الیوت دریافت کرده و قول داده است که وسایلش بخور داده شود – او گفت که خانه پر از حشرات است. (این ادعایی است که الیوت آن را رد می کند و سی بی سی همیلتون هیچ توافقی برای فسخ ندیده است.)

شوهر و پسرش هفته گذشته در یک هتل اقامت داشتند، در حالی که او با پنج گربه خود در ماشین آنها خوابیده بود.

از روز پنجشنبه، او مطمئن نبود که بعداً کجا خواهند رفت، زیرا هتل نرخ‌های خود را برای تعطیلات آخر هفته عید پاک افزایش می‌داد، او نگران تمام شدن پول بود و هتل‌های ارزان‌تری که پیدا کرده بود به همه حیوانات خانگی‌اش اجازه نمی‌دادند.

کریس گفت که قرار است در ماه مه برای عمل جراحی انجام شود، اما مطمئن نیست که چگونه می‌تواند بدون داشتن خانه برای بهبودی، این جراحی را پشت سر بگذارد. او همچنین نگران است که استرس ناشی از بی خانمانی چگونه بر شوهر و پسرش تأثیر می‌گذارد.

من نگران جنبه سلامت روان هستم و این که چگونه روی خانواده‌ام خواهد آمد.»